Kun koirasta,vaimosta, kärpäsistä ym oli otettu riittämiin kuvia niin siirryin tietty mussen kimppuun.
Ajoin autolla rauhallisesti muutaman kilometrin +20C lämmössä niin että kone saavutti normaalilämpönsä 80C tai vähän alle. Samoin öljyt ja voimansiirto lienevät olleet jo normaalilämmöissään.
Kuvat on otettu 2-4min sammuttamisen jälkeen.
Kameran eroittelukyky on alle 0.1C, pikseleitä 320x240.
Pahoittelen pientä resoluutiota, nää alle 30000€ halpiskamerat ei yleensä anna tämän tarkempaa kuvaa.
HUOM, klikkaamalla aukeaa vähän isompi kuva
Lähdössä: Aurinko lämmittää auton perää katoksessa

Tästä alaspäin kuvat aikajärjestyksessä, ensin otettu ylimmäisenä. Auto jäähtyi koko ajan 2-3min kuvauksen aikana.

Venttiilikopan etukulma ja pakosarjat.

"Cobra" näkyy öljypohjan kyljessä, takana hohkaa pakosarjojen kollektorit


Tulpanjohtojakaan ei palele yhtään. Ainakaan pakosarjan yläpuolella.

Etualalla laturi (näkyy olevan kaikki diodit kunnossa kun ei ole kuumia pisteitä), takana vesipumppu, lämppärikennolle lähtevät letkut sekä vesipumpun hihnapyörä

Öljypohja apukuskin puolelta kuvattuna.

Etuvanne ja kummi todella rauhallisen ajelun jäljiltä, silti 50C levyssä lämpöä.

Perä ja äänenvaimentajat

Takajarrulevyn reuna on olevinaan kuuma, mutta todellisuudessa kiiltävä metallipinta heijastaa etualalla olevan pakoputken infrasäteilyä kameralle.


On tää niin edistyksellistä: Ei haisevia kokolattiamattoja kirppuja keräämässä, ja vehkeessä vielä hukkalämmöllä ilmaiseksi toimiva lattilämmitys jo vuonna 1965!

Vasemmalla kuuma pakosarja, sitten "X" ja laippa jonka jälkeen alkaa laipasta selvästi kylmempi pakoputkiosa. Ilmeisesti ohuempaa materiaalia tuo itse putki ja jäähtyy siksi nopeampaa.

Oikealla edelbrockin alumiini-vesipumppu, vasemmalla pyörii flekti jonka moottori hieman lämmin.

Ylhäällä vasemmalla syylarin kuuma yläosa sekä täyttökorkki paineenpoistoletkuineen, heti kuuman kohdan alapuolella alkaa flekti jo jäähdyttää. Oikealla alakulmassa akun paikalla Cranen puola josta lähtee yllättäen puolanjohto jakajalle.

Näkee hyvin että flekti pyörii vasemmassa alakulmassa, tää on otettu edestä maskin läpi auton keulaa kohti.


P.S.
Yritin vähän lämmittää kummia syrjäisellä pysäkillä ja roikkua yhtä-aikaa ovesta kuvatakseni takarengasta. Norjalais karavaanariperhe oli niin


