P-o-p-p-a-a -kone.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

P-o-p-p-a-a -kone.

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Käsiini sattui lämpökamera muutamaksi päiväksi käyttöön.
Kun koirasta,vaimosta, kärpäsistä ym oli otettu riittämiin kuvia niin siirryin tietty mussen kimppuun.

Ajoin autolla rauhallisesti muutaman kilometrin +20C lämmössä niin että kone saavutti normaalilämpönsä 80C tai vähän alle. Samoin öljyt ja voimansiirto lienevät olleet jo normaalilämmöissään.

Kuvat on otettu 2-4min sammuttamisen jälkeen.
Kameran eroittelukyky on alle 0.1C, pikseleitä 320x240.
Pahoittelen pientä resoluutiota, nää alle 30000€ halpiskamerat ei yleensä anna tämän tarkempaa kuvaa.

HUOM, klikkaamalla aukeaa vähän isompi kuva

Lähdössä: Aurinko lämmittää auton perää katoksessa
Kuva

Tästä alaspäin kuvat aikajärjestyksessä, ensin otettu ylimmäisenä. Auto jäähtyi koko ajan 2-3min kuvauksen aikana.

Kuva

Venttiilikopan etukulma ja pakosarjat.
Kuva

"Cobra" näkyy öljypohjan kyljessä, takana hohkaa pakosarjojen kollektorit
Kuva

Kuva

Tulpanjohtojakaan ei palele yhtään. Ainakaan pakosarjan yläpuolella.
Kuva

Etualalla laturi (näkyy olevan kaikki diodit kunnossa kun ei ole kuumia pisteitä), takana vesipumppu, lämppärikennolle lähtevät letkut sekä vesipumpun hihnapyörä
Kuva

Öljypohja apukuskin puolelta kuvattuna.
Kuva

Etuvanne ja kummi todella rauhallisen ajelun jäljiltä, silti 50C levyssä lämpöä.
Kuva

Perä ja äänenvaimentajat
Kuva

Takajarrulevyn reuna on olevinaan kuuma, mutta todellisuudessa kiiltävä metallipinta heijastaa etualalla olevan pakoputken infrasäteilyä kameralle.
Kuva

Kuva

On tää niin edistyksellistä: Ei haisevia kokolattiamattoja kirppuja keräämässä, ja vehkeessä vielä hukkalämmöllä ilmaiseksi toimiva lattilämmitys jo vuonna 1965!
Kuva

Vasemmalla kuuma pakosarja, sitten "X" ja laippa jonka jälkeen alkaa laipasta selvästi kylmempi pakoputkiosa. Ilmeisesti ohuempaa materiaalia tuo itse putki ja jäähtyy siksi nopeampaa.
Kuva

Oikealla edelbrockin alumiini-vesipumppu, vasemmalla pyörii flekti jonka moottori hieman lämmin.
Kuva

Ylhäällä vasemmalla syylarin kuuma yläosa sekä täyttökorkki paineenpoistoletkuineen, heti kuuman kohdan alapuolella alkaa flekti jo jäähdyttää. Oikealla alakulmassa akun paikalla Cranen puola josta lähtee yllättäen puolanjohto jakajalle.
Kuva

Näkee hyvin että flekti pyörii vasemmassa alakulmassa, tää on otettu edestä maskin läpi auton keulaa kohti.
Kuva

Kuva

P.S.
Yritin vähän lämmittää kummia syrjäisellä pysäkillä ja roikkua yhtä-aikaa ovesta kuvatakseni takarengasta. Norjalais karavaanariperhe oli niin :shock: :shock: :shock: että piti keskeyttää. Eikä siitä olis kyllä muutenkaan tullut mitään ilman avustajaa. Sääli, olis tullut varmaan jännä kuva!
Viimeksi muokannut Mussemaan, 18 Heinä 2006, 18:42. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Kuva
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Tää on muuten erittäin mielenkiintosta ja hemmetin hyvä idea :tuuletus: siitä kumin poltostakin olis kiva nähdä lämpö-kuva
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

200cid kirjoitti:Tää on muuten erittäin mielenkiintosta ja hemmetin hyvä idea :tuuletus: siitä kumin poltostakin olis kiva nähdä lämpö-kuva
Kannatetaan, mä vaikka maksan jos saat lämpökameran lainaan ens BPP niin poltan kumia ja saan kuvat lämpökoneella otettuna.
NAM !
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Vau, hienoja kuvia. Hyvin lämpenee voimansiirtokin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Ei ole avustajaa, ja rouvaa en uskalla pyytää -sain melkein jo tukkapöllyä BPP:n käryytysten takia.

Hmmmm. Kaveri tulee käymään.....mitenkähän...hmm. :twisted:
Kuva
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Noniin:

Kaikki tietää mitä tässä on tapahtunut, tosin hyvin kevyttä sellaista. Savu ei luonnollisestikaan näy. Eikä sitä paljoa ollutkaan.

Kuva

Takakumi 44C, etukumi jotain 20C.
Kumma -4C lämpötilanäyttämä auton lasissa johtuu siitä että taivaalta peilautuu kosminen kylmyys läpi, lasi heijastaa sen kameralle. Ja tämä ei ollut vitsi. Lasin lämpöähän ei voi edes lämpökameralla mitata kun se heijastaa kaiken ympäriltään.
Kumeissa muuten on vielä varastoitunutta lämpöä BPP:n tiimoilta.
Kuva


Näissä kaikissa auto on käynnissä, flekti päällä. normaalilämpöinen kone:

Kuva

näyttämä loppuu näemmä 275C, mulla oli asetus pielessä. Sarja on kuitenkin kuumempi kuin 275C. Olisi pitänyt olla alue 150C - 900C, oli 0C - 275C
Kuva

Syylari, flekti ,vesipumppu ja venakopan kulma
Kuva

Vasemmalla bensapumppu, sen yläpuolella "putki" johon tulisi alunperin öljykello -sen tilalla on yläviistoon lähtevä hydrauliikkaletku. Alla iso vaalea möllykkä on öljynputsari. Tummanpunainen osa on lohkoa, ja oikeassa yläkulmassa näkyy 5-s pytyn pakosarjan nurkka.
Kuva
Kuva
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Tuo lattia kuva http://img368.imageshack.us/my.php?image=ir0157nw2.jpg oli aika hyvä ! Tuosta ainakin näkee oikeat lämpösuojien paikat tulipeltiin. Kyllä se lattia lämpenee, joskus vähän turhankin paljon. Kaveri oli Ahvenistolla Roadsport Cortinan kyydissä, ja meinas että pikkasen varpaita kuumottaa muutaman nopeen kierroksen jälkeen kun sandaalit oli SULANU lattiaan kiinni...

Tuollanen kuva tarvis ottaa ohiajaessa !! http://img369.imageshack.us/my.php?image=ir0167eu4.jpg Näkis toimiiko moottoritilan ilmanvaihto oikein.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Tuossa just lueskelin pitkiä artikkeleita alustan säätämisestä (slalomin aliohjaamisen innoittamana) ja huomasin että yksi tapa päästä jäljille oikeasta camberkulmasta on mitata kulutuspinnan lämpöjä heti kovien kierrosten jälkeen eri kohdista rengasta. Ja mikäs olis kätevämpi lämpömittari kuin flirrin lämpökamera.

Peijooni kun olis jännä kokeilla joskus sitäkin, olis se vaan yllättävän monikäyttönen vehjes tuokin aparaatti.
Kuva
Vastaa Viestiin