www.fordsixparts.com

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

www.fordsixparts.com

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ok, Arto kuulutti toisaalla listaa jollain aikajänteellä tulossa olevista uutuuksista Fordin suoraan "pikku"kuutoseen, sarjassa 144/170/200/250cid.

Mike @ FSPP kyntää sillä saralla tällä hetkellä aktiivisimmin, käykää tuolla webbisaitilla tsekkaamassa mitä on saatavilla per tänään.

Mike pääsi SEMA -showhun asiakkaansa osastolle "koneenkokoisella" nurkalla ja vei sinne tälläisen

Kuva

mikä aiheutti sen verran hämmennystä että:

MSD has agreed to make a special run on dizzys exclusively for FSPP. Still need to negotiate the cost and minimum quantites, but I think this is going to be doable. Taylor is also going to quote a fully programable dizzy for our sixes (very nice).

FlowMaster is going to build custom 2.25" and 2.5" exhaust systems (complete) for the FSPP dual out headers (to suit the new aluminum head).

Found a supplier (Cometic) to make metal head gaskets in the following sizes (compressed) .020,.030,.040,.050,.060,.070,.080 and FSPP will be stocking them all. This will let you dial in your desired CRs.

Scat and Eagle are quoting billet and forged cranks.

Ross has commited to producing forged pistons and rods at reasonable prices. As well as billet rods.

Eiback and Crane have both agreed to work with me on some single and dual spring kits for the various cam specs. Primarily single springs.

Haltech and FAST are setting me up as a distributor for their EFI systems. FAST will also produce custom wiring harnesses to suit our requirements.

Magnuson has agreed to build a custom blower to go with the new aluminum head, at a very reasonable price. The first one will be going on the SEMA motor for my 66 coupe, instead of a turbo. Cool

FSPP will also be offering a serpentine belt system for all the various accessories, including the Magnuson blower (several options for manufacurers).

I've been looking for another supplier for oil pans for nearly three years with no luck. This year, it was one of my priorities as I had several request for them over the past year. I stopped and talked to Moroso again, as I thought I'd give them one more shot. Well, today I was succesful and they agreed to produce one for us.

Sokerina pohjalla mainittakoon tuleva alumiinikansi, joka juuri jätti suunnittelupöydän seuraavilla spekseillä:
-73 % exhaust flow vs. intake flow
-high velocity ports
-fast burn chambers
-192/144cfm @500
-excellent quench
-11.5 CR capability (n/a)
-100% fuel distribution
-vakio venakoneisto/koppa käy, normaali pakosarjan liitäntä
-ei siamilaista 3/4 pakoaukkoa
-irrotettava imusarja, 4V. Optiona 3x2V TBI (SEMA style) ja mahd. muita

Lisäksi turbo-kitti on jo tekeillä. Jotain siis kuutosten kanssa turaavillekin.

Ties vaikka FSPP:n alumiinikansien jakelija Eurooppaan sijaitsisi Suomessa. Mene ja tiedä... :wink:
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tyylikkään näköinen matkalaukku. Mahtavaa että jätkillä riittää yritystä ja ennenakaikkea hienoa että osatehtaat heräävät myös. Kyllähän mua on useasti huvittanut ajatus motorsportin V6 M-6010-F380 alakerrasta jonka pystyy poraan&stroukkaan 315 kuutiotuuman asti. Näillä pannuilla ford jylläsi ultralyhyillä radoilla joten luulisi niitä löytyvän käytettyinä. Std. koossa 3,900" porauksessa ja voidaa porata aina 4,060" asti. Em. kone 4,030" porauskella ja 4,000" iskulla tekisi 306 kuutiotuuma. Caprin tai kevyen Maverickin keulalle vähän erilaista pannua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: www.fordsixparts.com

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

GT-350 kirjoitti:Sokerina pohjalla mainittakoon tuleva alumiinikansi, joka juuri jätti suunnittelupöydän seuraavilla spekseillä:
-73 % exhaust flow vs. intake flow
-high velocity ports
-fast burn chambers
-192/144cfm @500
-excellent quench
-11.5 CR capability (n/a)
-100% fuel distribution
-vakio venakoneisto/koppa käy, normaali pakosarjan liitäntä
-ei siamilaista 3/4 pakoaukkoa
-irrotettava imusarja, 4V. Optiona 3x2V TBI (SEMA style) ja mahd. muita
"Chamber Size: 55cc (however we can leave a bit more facing for 57-58cc)
Valve size - Intake: 1.840
Valve size - Exhaust: 1.500 (more below)

Flow numbers at 28"

Intake
100=52
200=99
300=143
400=180 (better than the OZ250 @ 600)
500=201
600=210 (our goal was 200)

Exhaust (the best part)
100=40
200=79
300=111 (better than the log or OZ head @ 600)
400=144
500=160
600=163 (our goal was 150)

High velocity ports, fast burn chamber with excellent quench and fuel distribution. These guys nailed it.

Now to even up the anti a bit more. The exhaust valve used in the proto type was a 1.50 as that is all that was available. The production head will be using a custom 1.55 with a 20 degree back angle. This will increase the flow and may get it up over the 170 mark. Also remember, the ports have not been polished or touch (yet).

The new head requires a custom stud set, as the pads on the intake side needed to be raised to allow room for the new intake port design. The studs on that side will be about an inch longer than stock. This also required rasing the valve cover walls, so the rim of the cover has room to clear the studs (nuts).

Production heads should be available in two to three months. We still don't have a final price yet, but should be posting it in another week or two. We still need shipping and custom totals, as well as the cost of the custom valves. But we are working on it."

:jippii: :cat:

FSP on nykyään classicinlines.com. Edellä todelliset flow-nummerot uudesta alukannesta. Katukäyttöiset virinokat nostavat vakiokeinuilla (1.52 ratio) luokkaa 440-460, joten virtaamat siellä imu reilu 190 ja pako reilu 150...

200:n kanssa puuhastelevat ovat todella tyytyväisiä. 250:n kanssa pienehkö palotila tuo pikkuisen mietittävää lopullisen puristussuhteen kohdalla, joka karkaa helposti suht kovaksi (katukäyttöön) jos halutaan optimoida squench heightiä.

Tämmöistä tietoa tällä kertaa. Aika makeet numerot huomioiden vielä sen, että sekä imu- että pakokanavat ovat samalla puolella kantta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Todella hienoa :pepputanssi:
KUKA V*TUN TUNING?!
Vastaa Viestiin