C4-öljyvuotoon apuja/kokemusta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ford20
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2005, 00:05
Paikkakunta: Vaasa

C4-öljyvuotoon apuja/kokemusta

Viesti Kirjoittaja Ford20 »

Auto seisonut talven yli ja nyt kun ajaa matkanopeutta ja pysäyttää huoltikselle, plöräyttää lootan/moottorin takapään välistä punaista öljyä
puoli litraa mäelle. Oma arvio että se turbiinin/vaihteiston välinen stefa hirttänyt/rikkoontunut = vaihdettava.

Kokemusta muilla ? Vai joku painejuttu ? :?: Loota on mallia -73

Vaihteisto pelaa koko ajan hyvin. Öljyä lisättävä tietty.

Onko jollain kokemusta tämän stefan tyypistä, mikä siinä kestää ettei hirtä seisoessa ? Tai voiko sitä pika-vanhentaa jotenkin että ei ota siihen akseliin kiinni niin paljon ? (tai laittaa vanhan kovettuneen stefan jostain vanhasta Fordson Super Majorista että pikku vuoto jää vai...) :?
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Vaikka kaikki eivät tästä konstista pidäkään, lorauttaisin lootaan Trans Seal -nimistä litkua. Hyvällä tuurilla se paisuttaa tiivisteitä ja stefoja pikkuisen. Samaa ainetta myydään muistaakseni myös spray-pulloissa, jolloin joitain stefoja voi yrittää elvyttää ulkoapäin, jos ei halua laatikon sisään kaataa mitään ylimääräistä. Itse kaadoin pari vuotta sitten C4:ään Trans Sealia ja vuodot loppuivat ja laatikko alkoi toimia paremmin.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mistäs tota, Trans Sealia, voi ostaa?? Vaihtoehtoisesti valmistaja saattaisi auttaa. Itelläni on pikku tiputtelua, eikä viitsisi Tena Ladyja ruveta käyttään :lol: :lol: :puna: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Homer65 kirjoitti:Mistäs tota, Trans Sealia, voi ostaa?? Vaihtoehtoisesti valmistaja saattaisi auttaa. Itelläni on pikku tiputtelua, eikä viitsisi Tena Ladyja ruveta käyttään :lol: :lol: :puna: .
Hö. Osta sitte Tena for men 8) http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=31668766
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Foxy Lady kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Mistäs tota, Trans Sealia, voi ostaa?? Vaihtoehtoisesti valmistaja saattaisi auttaa. Itelläni on pikku tiputtelua, eikä viitsisi Tena Ladyja ruveta käyttään :lol: :lol: :puna: .
Hö. Osta sitte Tena for men 8) http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=31668766
:shokki: :shokki: :shokki: :help:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Trans Sealia myy ainakin Autotransmission Pekka Nätkin. Puh. 02-6486677.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tattista tiedosta! :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ford20
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2005, 00:05
Paikkakunta: Vaasa

Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Ford20 »

C4 : n lorottelu johtui tällä kertaa harvinaisemmasta syystä, lootan etupäässä olevan pumpun/laipan ns. tasotiiviste oli pettänyt öljykanavan kohdalta, ja lorotti siitä KOVAN ajon jälkeen reilusti ja kevyessä ajossakin vähän. :wink:
(siinä tasossa on 2 kpl suorakaiteen muotoista kanavaa joissa pienet tiivistealueet)
Öljy siis tuli kytkinkopan/laatikon liitoksen kohdalta eikä turbiinin tarkistusaukon puolelta.
Vanhuuttaan petti, pinnat oli täysin suorat ja pultit oli tiukassa.
Tiiviste 10e Nätkin/Pori, ja kuntoon tuli.
Ei viitsinyt itse alkaa tekemään, ohuita reunoja jne.
Ja lootakin oli vuosimallia -78 kun tarkemmin katsottiin.
Viimeksi muokannut Ford20, 22 Heinä 2006, 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Hyvä että korjasit niin kuin kuuluukin, nämä litkut ovat sellaisia toivotaan toivotaan -konsteja... 8)
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

64puolikas kirjoitti:Hyvä että korjasit niin kuin kuuluukin, nämä litkut ovat sellaisia toivotaan toivotaan -konsteja... 8)
Niitähän ne. Mulla tiputtaa vähän "jostain". Öly leviää pitkin laatikon ulkopintaa, kun aikansa odottaa. Öljyä häviää öpaut 1-2 litraa talvessa, n. 6-7 kk. Toden näköisesti joutuisi koko laatikon purkaan ja vaihtaan kaikki tiivisteet. Ei viittis tiputtelun takia kun muuten toimii.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ford20
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2005, 00:05
Paikkakunta: Vaasa

vuotoa

Viesti Kirjoittaja Ford20 »

lisäksi huomattiin että vaihdevivun+kickdown -vivun juuresta tihkuu ainakin silloin kun on kaatanut liikaa öljyä, ja toinen paikka sieltä perästä, yoken tiivisteestä. Paineitahan noissa kohteissa ei ole, jos se lootan yläpuolella oleva ilmaventtiili on aukinainen ja yleensä on koska sen rakenne on sellainen.
Lisäksi meillä siinä C4:ssä on FMX:n täyttöputki ja tarkistustikku, joten vahingossa kaadoin liikaa, kun olisi pitänyt katsoa käsin tehtyä merkkiä eikä niitä FMX:n alkuperäisiä kohtia.
Muuten; tuo C4 tai yleensä vanhempi (nyt puhun Ford) automaattiloota on aika yksinkertainen paketti, kun vaan on räjäytyskuvat käytössä eikä väkivallalla riko paikkoja korjailuvaiheessa, esim. pantoja vaihdettaessa jne, sekä välttää laittamasta vääränlaisia shift-kittejä.
Ja nykyään on helppo ottaa venttiilistöä purkaessa riittävä määrä digikuvia että ei mene palikat sekaisin kasatessa.
Tietyt manuaalilootat, ainakin Ford MT75 vaatii enemmän erikoistyökaluja tietääkseni. C4:ssä ei niitä paljon tarvinne.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: vuotoa

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Ford20 kirjoitti: sekä välttää laittamasta vääränlaisia shift-kittejä.
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia ovat nämä vääränlaiset shift-kitit???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford20
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2005, 00:05
Paikkakunta: Vaasa

shift-kit

Viesti Kirjoittaja Ford20 »

kaipa niitä vääränlaisia saa jos laatikon vuosimallia ei tiedä,
mutta ne ei kai käy sitten sinnepäinkään, että sen huomaa.
Ja sillä tavalla saa kai vääränlaisen että asentaa väärät jouset tms.
vääriin paikkoihin.
Näistä ei ole kokemusta suuremmin, enpä puhu tästä enää. :?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

..taisi tarkoittaa master kittiä, eli korj.sarjaa vai mitä?
Vastaa Viestiin