-95 Gt ravistaa vaihtaessa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

-95 Gt ravistaa vaihtaessa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Vikaa on vaikea selittää ja selvittää mutta apua joka tapauksessa kaivataan! :shock:
Rauhallisesti vauhtia lisätessä automaatti kun vaihtaa isomalle tuntuu voimakas ravistus laatikko - kardaani - perä alueelta. :evil:
Kovaa kiihdytettäessä ravistusta ei tule.
Laatikko- ja peräöljyt vastavaihdetut, eikä korjaantunut sillä.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Liikaa löysiä kardaanissa? Tasapainotus, jos tekee vaan tietyllä nopeudella? Meinaan jos reilusti kiihdyttäessä se menis sen ravistusnopeuden ohi nopeammin jne.. Ootko kattonu alle jo? Jos siellä on vaan jotain p**aa välissä?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Melkein veikkaisin että kyseessä on yleinen tyyppivika "TCC shudder".
Eli turbiinilukko luistaa laatikon vaihtaessa. Koitappa painaa kevyesti jarrua heti kun ravistus alkaa. Jarrun painaminen vapauttaa turbiinilukon eli jos ravistus lakkaa niin turbiini on sökö. Itse vaihdoin juuri samaisesta syystä turbiinin omaan musseen.
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Kardaanin ja kaikki välykset tsekkasin, mun mielestä kaikki ok!
Alkaa jäljet johtamaan kuitenkin kohti laatikkoa... :twisted:
Oliko muuten kallis turbiini?
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Petteri kirjoitti:Kardaanin ja kaikki välykset tsekkasin, mun mielestä kaikki ok!
Alkaa jäljet johtamaan kuitenkin kohti laatikkoa... :twisted:
Oliko muuten kallis turbiini?
EdgeRacing Converters -puljun "mild street edge" maksoi itse tilaten kokonaisuudessaan noin 400€. Hinta oli 390$, mutta on niitä paljon halvempiakin.
Ajattelin ottaa vähän paremman jos joskus riittää rahaa koneen piristämiseen.. 8)
Tyhjensitkö muuten turbiinin öljynvaihdon yhteydessä? Mulla autto hetkeksi öljynvaihto tuohon ravistukseen. Vanha oli kyllä aikamoista kuraa edellisen omistajan jäljiltä.
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Ei tullut turbiinia tyhjennettyä, pitää koittaa vielä sitä konstia!
Nyt viikonloppuna kun ajelin, niin tuntui pidemmän reissun ja parin kunnnon "vedätyksen" jälkeen tärinät ja jurinat rauhoittuvan... Voisko kuitenkin olla tukos tms. :?:
Kelit olis komeet eikä malttais millään mennä pajalle :!:
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Petteri kirjoitti:Ei tullut turbiinia tyhjennettyä, pitää koittaa vielä sitä konstia!
Nyt viikonloppuna kun ajelin, niin tuntui pidemmän reissun ja parin kunnnon "vedätyksen" jälkeen tärinät ja jurinat rauhoittuvan... Voisko kuitenkin olla tukos tms. :?:
Kelit olis komeet eikä malttais millään mennä pajalle :!:
Oireet ovat ainakin täsmälleen samat kuin itselläni.. Eli jurinaa ja täristystä laatikon vaihtaessa kolmosta. Koititko sitä jarrukikkaa?
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Joo, kiusasin Lahden helteessä mustia oikein huolella...
Kyllä tuntuu selvästi helpottavan kun lähtee öljyt kunnolla kiertoon! Jarruakin kokeilin ja kyllä se vähän juritukseen auttoi mutta suurempi apu tuli kun veti moottoritien rampista motarille kaikki vaihteet läpi kahlaten ja kierrokset tapissa... Loppunopeus oli sopiva!
Tämän toistoja 3-4kertaa ja laatikko pelasi aivan eri tavalla :)
Nyt pitää vaihtaa taas öljyt... Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Petteri kirjoitti: Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:
Turbiinin kotelossa on kuminen tulppa jonka alta löytyy tyhjennysproppu.
Moottoria pitää todennäköisesti pyörittää jotta sen saa näkyviin. Kampiakselin päästä saa pyöritettyä avaimella, jos omaa tarpeeksi ison hylsyn.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Petteri kirjoitti: Nyt pitää vaihtaa taas öljyt... Mites sieltä turbiinista saa litkut ulos :?: :?: :?:
Jos teetät öljynvaihdon, niin mainitse erikseen, että turbaanikin on tyhjennettävä. Normaalisti vaihdetaan vaan puolet öljystä, eli laatikon pohja otetaan vaan pois ja lasketaan ne öljyt veks.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Arto65FB kirjoitti: Jos teetät öljynvaihdon, niin mainitse erikseen, että turbaanikin on tyhjennettävä. Normaalisti vaihdetaan vaan puolet öljystä, eli laatikon pohja otetaan vaan pois ja lasketaan ne öljyt veks.
Sieltä laatikon pohjasta ei saa ihan puoliakaan pois. Valve body:n (mikälie suomeksi?) kun löysää niin tulee pari litraa lisää öljyä pois. Tosin siin pitää avata 24 pulttia et se on suht kova homma parin litran tähden.
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Joopa joo.Tässähän oli nyt käynyt niin että kaveri jonka vaihtoi latikkoon öljyt, ei ollut puheistaan huolimatta turbiinin öljyjä osannut vaihtaa... Ikävä kusetuksen yritys :twisted:
Tänään 200km lenkki eikä "turbaani" jyrissyt yhtään... Ota näistä selvää :shock:
Vastaa Viestiin