kromivanteen kunnostus

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

kromivanteen kunnostus

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitenkäs tuommonen huonokuntoinen kromivanne. Saako siitä hiekkapuhaltamalla ja maalaamalla hyvät? Miten se kromin poispuhaltaminen, onnistuuko?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja pee5 »

Täytyy käyttää kromaamolla krominpoistossa jos kyse on 60-70 luvun vanteista. Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

pee5 kirjoitti:Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
:lol: :lol: :lol: ...ja Opelissa aluvanteetkin ruostuvat. Nähty on! :hahalol:
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

dj-jaycee kirjoitti:
pee5 kirjoitti:Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
:lol: :lol: :lol: ...ja Opelissa aluvanteetkin ruostuvat. Nähty on! :hahalol:
Mun ooppelissa ruostu jopa kromipölykapselit.. :D
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

pee5 kirjoitti:Täytyy käyttää kromaamolla krominpoistossa jos kyse on 60-70 luvun vanteista. Nykyvanteista taitaa kromit lähteä painepesurilla......
Eikö hiekkapuhallus pelkästään riitä?
Jos ei riitä,niin miksi?
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä riittää jos on kunnon puhallus vehkeet, kaikki irtonainen kromi lähtee ja loput pysyy mitkä ei irtoa. Kun kerran noilla minunkin keskikoon vehkeillä onnistuu, saatikka niillä isoilla vehkeillä sitten. Kun viellä puhaltaa karkealla kvartsihiekalla niin on suorastaan ihme jos ei puhdistu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Pitänee kokeilla puhaltaa ja katsoa mitä tulee. Tarvittaessa sitten miettiä myöhemmin muita keinoja.

Kiitos vastaajille. 8)
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja pee5 »

Ei riittänyt 1300 l/min kompuran tuotto 60-luvun saksan Fordin vanteen krominpoistoon, piti hioa puhalluksessa rispautuneita kromireunoja laikalla tasaisemmaksi. Eli tuli huonompi kun ennen puhallusta. Oli muuten tosi paksu kromikerros. Oliskohan auttanut toisenlainen hiekka, tämä taisi olla 0,6-1,2mm tai jotain sinnepäin.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei varmasti riitäkkään tuotot, pitäis olla 3 kuutiosta ylöspäin että riittää tehot. Tavallisella hiekalla ei pidä yrittääkkään, vaan kvartihiekalla 0,6-0,9 tai 0,9-1,2 olis sopivat karkeudet, ja jos epäilee että ei lähde, hioo ennen puhallusta ja puhaltaa sitten vasta tulee siistimpi jälki.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin