kromivanteen kunnostus
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
kromivanteen kunnostus
Mitenkäs tuommonen huonokuntoinen kromivanne. Saako siitä hiekkapuhaltamalla ja maalaamalla hyvät? Miten se kromin poispuhaltaminen, onnistuuko?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Kyllä riittää jos on kunnon puhallus vehkeet, kaikki irtonainen kromi lähtee ja loput pysyy mitkä ei irtoa. Kun kerran noilla minunkin keskikoon vehkeillä onnistuu, saatikka niillä isoilla vehkeillä sitten. Kun viellä puhaltaa karkealla kvartsihiekalla niin on suorastaan ihme jos ei puhdistu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ei riittänyt 1300 l/min kompuran tuotto 60-luvun saksan Fordin vanteen krominpoistoon, piti hioa puhalluksessa rispautuneita kromireunoja laikalla tasaisemmaksi. Eli tuli huonompi kun ennen puhallusta. Oli muuten tosi paksu kromikerros. Oliskohan auttanut toisenlainen hiekka, tämä taisi olla 0,6-1,2mm tai jotain sinnepäin.
Ei varmasti riitäkkään tuotot, pitäis olla 3 kuutiosta ylöspäin että riittää tehot. Tavallisella hiekalla ei pidä yrittääkkään, vaan kvartihiekalla 0,6-0,9 tai 0,9-1,2 olis sopivat karkeudet, ja jos epäilee että ei lähde, hioo ennen puhallusta ja puhaltaa sitten vasta tulee siistimpi jälki.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302