Mustang 65-66 osakauppiaat Suomessa ?
- voxagent
- Addikti
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Mustang 65-66 osakauppiaat Suomessa ?
Pienen inventaarion jälkeen Musse kaipaa ainakin uutta takapuskuria ja takahelmapeltiä. Onko Suomessa osakauppiaita joilta tiedustella ja mitä USAlaista tai eurooppalaista osatoimittajaa suosittelette kokemuksienne perusteella.
-
- Addikti
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Toki voi USA:sta itsekin hankkia osia, mutta jos tulee väärin, pitää itse riidellä vaihto. Ja lisäksi maksaa rahti, pitää maksaa tullia noin luokkaa 4-4.5% ja päälle ALV 22%, myös rahdista, ja nähdä vaivaa mennä tulliin tekemään tullasilmoitus viraston aukioloaikana, niin nuo pitää ottaa huomioon, onko järkeä hankkia osia USA:sta, vai käytetäänkö suomalaisia osatoimittajia. Itse olen päätynyt, että kulutusosia hankin suomalaisten osatoimittajien kautta, joita on mainittu ed. keskusteluissa koko joukko, mutta hankkipa Seppo Niemensivu minulle 79HB:ta varten käytetyt peilit ja käytetyt takapyöräkaaret joltakin romikselta USA:sta.
Sen sijaan erikoispisteosia, joita em. osatoimittajat eivät käytännössä hanki, olen hankkinut itse koko joukon, pääosin eBay:n huutokaupasta, kuten Shelby Europan originaalit 15x7" Shelby Cal 500-alumiinivanteet, orig. 351C:n Shelby-alumiini-imusarja ja alumiiniset 351C:n orig. Shelbyn venttiilikopat, jotka on nyt kaikki paikoillaan, kuten laitoin toissa viikolla myös originaalin tämän korimallin Mustangin superharvinaisen NOS-vetokoukun (D3ZZ-, uusi avaamaton tehdaspaketti löytyi USA:sta eBay:n myyntilistoilta !! )
Sen sijaan erikoispisteosia, joita em. osatoimittajat eivät käytännössä hanki, olen hankkinut itse koko joukon, pääosin eBay:n huutokaupasta, kuten Shelby Europan originaalit 15x7" Shelby Cal 500-alumiinivanteet, orig. 351C:n Shelby-alumiini-imusarja ja alumiiniset 351C:n orig. Shelbyn venttiilikopat, jotka on nyt kaikki paikoillaan, kuten laitoin toissa viikolla myös originaalin tämän korimallin Mustangin superharvinaisen NOS-vetokoukun (D3ZZ-, uusi avaamaton tehdaspaketti löytyi USA:sta eBay:n myyntilistoilta !! )
- Vee8
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Sepä oliskin aika erikoinen näky, ei joka päivä törmää... Mustangeja kärryllä kyllä näkee, mutta Shelby on jo harvinaisempi, saati veturina ja toinen kyydissäraunoh kirjoitti:Luit ihan oikein. Vihreässä 1971 Shelby Europa avossa on nyt originaali ko. korimalliin tehty NOS-vetokoukku, jolla voi vetää vaikka toista Shelbyä...

Siinäpä ulkomaanelävilläkin kuin kotimaisillakin on ihmettelemistä; joku Suomen perämetsissä ajelee ultraharvinaisella Shelby Europa avolla, vetää traileria jolla on se toinen niistä koskaan tehdystä kahdesta avosta, ja kaiken lisäksi eikös trailerinkin alle vielä riittänyt niitä Shelby Europan orggisvanteita...
Cool.
Milloin saadaan kuva Galleriaan?

Cool.
Milloin saadaan kuva Galleriaan?
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
-
- Addikti
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Kun tuossa edellä herätti kiinnostusta, millaiselta tuo koukku Shelby Europassa näyttää, niin ohessa linkki kuvaan:
http://www.mustangclub.fi/pics/Shelby-A_koukku.jpg
Vihreään 1971 Shelby Europa avoon laitettu originaali tähän korimalliin kuuluva NOS-Mustangin vetokoukku (D3ZZ-), sekä laitettu myös antamaan lisäsuojaa 1973 Mustangin uudelleen-kromatut puskuritolpat (kumitallat ja kuminauhat puskurin pintaa vasten, joten voidaan tarvittaessa poistaa jälkiä jättämättä ja laittamalla alkuperäiset kromiset linssikantakiinnityspultit).
http://www.mustangclub.fi/pics/Shelby-A_koukku.jpg
Vihreään 1971 Shelby Europa avoon laitettu originaali tähän korimalliin kuuluva NOS-Mustangin vetokoukku (D3ZZ-), sekä laitettu myös antamaan lisäsuojaa 1973 Mustangin uudelleen-kromatut puskuritolpat (kumitallat ja kuminauhat puskurin pintaa vasten, joten voidaan tarvittaessa poistaa jälkiä jättämättä ja laittamalla alkuperäiset kromiset linssikantakiinnityspultit).
En tiedä lisääntymisestä, mutta tuolla ylempänä mainittuujen lisäksi vielä mainittakoon HH-Performance, Ikaalinen.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
jari mäki (koskenkorva) saa myös hommattua osaa (hommas yhden maskin mitä muut ei saanu hommattua) ja kauharacing (http://www.kauharacing.fi/) pikkufirma ja ollu suht edullinen.
Eagle