C4 ja 8" perä 200cid Mustangiin ?
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
C4 ja 8" perä 200cid Mustangiin ?
Perä on vielä toimiva ja äänetön, mutta olen harkinnut 3-vaihteisen manuaalin vaihtamista automaatiksi missä yhteydessä peränkin voisi vaihtaa kestävämpään ja paremmin remontoitavaan (pikkuperään saa kai huonosti osia). Onko 8"-periä olemassa 4-pulttisilla vetoakseleilla ?
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Yep, vaihdoin omaan 64-avooni (200 cid, alunperin 170 cid U-code)isommat jarrut 1965 V8-Mustangista. Eli vaihtui käytännössä koko alusta: perä, kardaani + yoke + ristikot, ohjauksen kaikki vivut, etujarrurummut + vanteet. Entistä jäi vain C4. Vaihdetut 6:n osat on vielä tallessa autotallin perukoilla enemmän täytteenä, paitsi ei ole tallessa etujarrurummut jotka meni 2 vuotta sitten ns. Miljoona-Mustangiin extraosiksi.
Mikäli jatkaisin V8:iin, pitäisi vaihtaa täydellisen moottorin lisäksi pakoputkisto, etukierrejouset + iskarit, kytkinkoppa (?) (siis bell-housing + vauhtipyörä), jäähdytin, sekä säätää ohjauskulmat V8:lle. Mutta miksipä tekisin tuon muutoksen enää, kun avo-autolla enemmän cruisaillaan ja kun on suhteellisen pirteä avo-malli ("Super-Mustang") räväkkään cruisailuunkin olemassa...
5-pulttiset rummut (hihnapinta-alaa +18% enemmän) mahdollistaa erilaisten vanteiden laiton alle, kuten Magnum 500, Styled Steel wheels, mutta myös 14x7" U.S. INDY-aluvanteet tai sitten vaikkapa 14x6" tai 14x7" Shelby Cal 500-aluvanteet, jne.
Toisaalta, nykyään on saatavissa 4-pulttisia levyjarrujakin 6-koneisia autoja ajatellen, joten tällaistakin voisi ajatella mietittäessä parantaa jarrutehoja.
Mikäli jatkaisin V8:iin, pitäisi vaihtaa täydellisen moottorin lisäksi pakoputkisto, etukierrejouset + iskarit, kytkinkoppa (?) (siis bell-housing + vauhtipyörä), jäähdytin, sekä säätää ohjauskulmat V8:lle. Mutta miksipä tekisin tuon muutoksen enää, kun avo-autolla enemmän cruisaillaan ja kun on suhteellisen pirteä avo-malli ("Super-Mustang") räväkkään cruisailuunkin olemassa...
5-pulttiset rummut (hihnapinta-alaa +18% enemmän) mahdollistaa erilaisten vanteiden laiton alle, kuten Magnum 500, Styled Steel wheels, mutta myös 14x7" U.S. INDY-aluvanteet tai sitten vaikkapa 14x6" tai 14x7" Shelby Cal 500-aluvanteet, jne.
Toisaalta, nykyään on saatavissa 4-pulttisia levyjarrujakin 6-koneisia autoja ajatellen, joten tällaistakin voisi ajatella mietittäessä parantaa jarrutehoja.