C4 ja 8" perä 200cid Mustangiin ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

C4 ja 8" perä 200cid Mustangiin ?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Perä on vielä toimiva ja äänetön, mutta olen harkinnut 3-vaihteisen manuaalin vaihtamista automaatiksi missä yhteydessä peränkin voisi vaihtaa kestävämpään ja paremmin remontoitavaan (pikkuperään saa kai huonosti osia). Onko 8"-periä olemassa 4-pulttisilla vetoakseleilla ?
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Tosiaan. 70-72 Maverickista ja Cometissa on ollut käytössä 8" perä neljällä pyöräpultilla, Mustangista en tiedä. Näitä ei Suomesta sitten kai löydy.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Vaihda koko setti 5-pulttiseksi ? Aika tyypillinen swappi kuutoskoneisiin runkoihin, tosin silloin useimmiten taustalla on myös vaihto -> V8.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Pony kirjoitti:Vaihda koko setti 5-pulttiseksi ? Aika tyypillinen swappi kuutoskoneisiin runkoihin, tosin silloin useimmiten taustalla on myös vaihto -> V8.
Ei välttämättä.
Muistelisin että Rauno puhui joskus tehneensä tuon swapin sen takia että sai isommat jarrut?
-Jukka-
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Yep, vaihdoin omaan 64-avooni (200 cid, alunperin 170 cid U-code)isommat jarrut 1965 V8-Mustangista. Eli vaihtui käytännössä koko alusta: perä, kardaani + yoke + ristikot, ohjauksen kaikki vivut, etujarrurummut + vanteet. Entistä jäi vain C4. Vaihdetut 6:n osat on vielä tallessa autotallin perukoilla enemmän täytteenä, paitsi ei ole tallessa etujarrurummut jotka meni 2 vuotta sitten ns. Miljoona-Mustangiin extraosiksi.

Mikäli jatkaisin V8:iin, pitäisi vaihtaa täydellisen moottorin lisäksi pakoputkisto, etukierrejouset + iskarit, kytkinkoppa (?) (siis bell-housing + vauhtipyörä), jäähdytin, sekä säätää ohjauskulmat V8:lle. Mutta miksipä tekisin tuon muutoksen enää, kun avo-autolla enemmän cruisaillaan ja kun on suhteellisen pirteä avo-malli ("Super-Mustang") räväkkään cruisailuunkin olemassa...

5-pulttiset rummut (hihnapinta-alaa +18% enemmän) mahdollistaa erilaisten vanteiden laiton alle, kuten Magnum 500, Styled Steel wheels, mutta myös 14x7" U.S. INDY-aluvanteet tai sitten vaikkapa 14x6" tai 14x7" Shelby Cal 500-aluvanteet, jne.

Toisaalta, nykyään on saatavissa 4-pulttisia levyjarrujakin 6-koneisia autoja ajatellen, joten tällaistakin voisi ajatella mietittäessä parantaa jarrutehoja.
Vastaa Viestiin