FYI: SN95 -penkit earlyyn "heittämällä"
FYI: SN95 -penkit earlyyn "heittämällä"
Joskus kuutoshörhöpalstalla oli linkki projektiin, jossa joku jenkki turasi earlyyn SN95:n penkit. No se webbisaitti löytyy edelleenkin.
Se piti kokeilla kun oli sattumoisin 95 Coupen mustat nahkapenkit jouten, ja earlyssä etupenkit ihan romuna. Tarvitaan earlyn penkkien kiskot ja SN95:n penkit ilman kiskoja. Earlyn kiskoihin takapäähän voi tehdä viillon yleisavaimella (rälläkkä) niin, että pultinreiästä kiskon päähän asti tulee hahlo. SN95:n penkissä on takakiinnityksessä neljä reikää valmiina, kuin odottamassa asennuksia ties mihin autoihin. Earlyn kiskojen pulttien väli on kuitenkin niin lyhyt että tarvitaan tuo hahlo, kiskossa oleva takimmainen reikä ei yletä ihan lähimpäänkään penkissä olevaan reikään. Porasin keskemmäiset reiät 8-millisiksi ja sitten vaan kiskot penkkiin; etummaiset pultit normaalisti ja takimmaiset mutterin kanssa poratusta reiästä, ja kiskossa siis hahlon kohdalta. Väliin laitoin yhdet mutterit ettei kisko ole ihan kiinni penkissä, koska siinä oleva lukitus pitää päästä liikkumaan eikä se liiku jos on vasten penkkiä.
Earlyn kiskon penkinsiirtovivun vartta joutuu taivuttamaan suoraksi.
Projektiin kuluu aikaa ekalla kerralla alle tunti mukaan lukien penkkien irrotuksen ja kiinnityksen autosta. Irrotuksessa ei tietenkään saa kauaa turata.
Lopputulos: http://www.ponikorjaamo.com/ti65/gt350_4.jpg
Penkit on vähän korkeammat joten istumakorkeus muuttuu hieman. Harmi ettei kotomaassa ole romistarjontaa SN95:sta ainakaan vielä.
Se piti kokeilla kun oli sattumoisin 95 Coupen mustat nahkapenkit jouten, ja earlyssä etupenkit ihan romuna. Tarvitaan earlyn penkkien kiskot ja SN95:n penkit ilman kiskoja. Earlyn kiskoihin takapäähän voi tehdä viillon yleisavaimella (rälläkkä) niin, että pultinreiästä kiskon päähän asti tulee hahlo. SN95:n penkissä on takakiinnityksessä neljä reikää valmiina, kuin odottamassa asennuksia ties mihin autoihin. Earlyn kiskojen pulttien väli on kuitenkin niin lyhyt että tarvitaan tuo hahlo, kiskossa oleva takimmainen reikä ei yletä ihan lähimpäänkään penkissä olevaan reikään. Porasin keskemmäiset reiät 8-millisiksi ja sitten vaan kiskot penkkiin; etummaiset pultit normaalisti ja takimmaiset mutterin kanssa poratusta reiästä, ja kiskossa siis hahlon kohdalta. Väliin laitoin yhdet mutterit ettei kisko ole ihan kiinni penkissä, koska siinä oleva lukitus pitää päästä liikkumaan eikä se liiku jos on vasten penkkiä.
Earlyn kiskon penkinsiirtovivun vartta joutuu taivuttamaan suoraksi.
Projektiin kuluu aikaa ekalla kerralla alle tunti mukaan lukien penkkien irrotuksen ja kiinnityksen autosta. Irrotuksessa ei tietenkään saa kauaa turata.
Lopputulos: http://www.ponikorjaamo.com/ti65/gt350_4.jpg
Penkit on vähän korkeammat joten istumakorkeus muuttuu hieman. Harmi ettei kotomaassa ole romistarjontaa SN95:sta ainakaan vielä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Varmaakin foksin penkit menee earlyyn yhtä helposti. Se on testattu että SN95 penkit menee ihan bolt-on foksiin eikä tarvitse vaihtaa edes kiskoja, mutta SN95:n kiskot ovat niin korkeat (ja penkitkin) että suoraan laittamalla ottaa normaali-ihmisellä pää kattoon (testattu foksissa).
Earlyyn foksin penkit taitaisi olla ideaalit myös istumakorkeudeltaan.
Earlyyn foksin penkit taitaisi olla ideaalit myös istumakorkeudeltaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Tai lyhyille miehille, on suomessakin aika monta alta 170 senttistä miestä ja yli 170 senttiä pitkiä naisiakindj-jaycee kirjoitti:Selvästi naisille tarkoitetut penkit!!!GT-350 kirjoitti:SN95:n kiskot ovat niin korkeat (ja penkitkin) että suoraan laittamalla ottaa normaali-ihmisellä pää kattoon (testattu foksissa).![]()
![]()
Go tell Alice....
Meinaaks toi sitä, että laittamalla SN95:seen foksin kiskot saa painopistettä alemmas??GT-350 kirjoitti: mutta SN95:n kiskot ovat niin korkeat (ja penkitkin) että suoraan laittamalla ottaa normaali-ihmisellä pää kattoon (testattu foksissa).
Earlyyn foksin penkit taitaisi olla ideaalit myös istumakorkeudeltaan.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Öörlin kiskot taitaa olla vielä lättänämmät...Arto65FB kirjoitti:Meinaaks toi sitä, että laittamalla SN95:seen foksin kiskot saa painopistettä alemmas??GT-350 kirjoitti: mutta SN95:n kiskot ovat niin korkeat (ja penkitkin) että suoraan laittamalla ottaa normaali-ihmisellä pää kattoon (testattu foksissa).
Earlyyn foksin penkit taitaisi olla ideaalit myös istumakorkeudeltaan.
Taitaa foksin kiskot olla hiukan matalammat kuin SN95:n. Arvaisin, että ne ovat helpommin modattavissa vielä matalammiksi kuin SN95:n kiskot.
Jos foksissa haluaa istua tosi alhaalla niin oisko vaihtoehto modata hiukan earlyn kiskoja ja laittaa ne...
SN95:een suoraan foxin penkit kiskoineen - yes.
Early on nyt täysin ajettavissa SN95/early -kombinaatiolla eikä tunnu poskettomalta pilvilinnalta; mutta ajatuksissa on modata jatkossa kiinnityspisteitä lattiassa sentin pari alemmas jos nuo jakkarat tuohon jäävät.
Jos foksissa haluaa istua tosi alhaalla niin oisko vaihtoehto modata hiukan earlyn kiskoja ja laittaa ne...
SN95:een suoraan foxin penkit kiskoineen - yes.
Early on nyt täysin ajettavissa SN95/early -kombinaatiolla eikä tunnu poskettomalta pilvilinnalta; mutta ajatuksissa on modata jatkossa kiinnityspisteitä lattiassa sentin pari alemmas jos nuo jakkarat tuohon jäävät.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Höhö, voishan ne paremminkin sopia, mutta kyllähän ne selvä upgrade vanhoihin on eikä ne nyt ihan niin pahat ole. Ei nuo SN95:n vakiopenkit ole mitkään unelmat istua ja asentuvat ihan karvan verran korkealle earlyssä, mikä ehkä tekee hiukan ajon ja ulkonäön "erilaiseksi". Sentti pari alas varsinkin etureunasta niin olisi parempi.
Joka tapauksessa ziljoona kertaa paremmat juuri nyt, kun vertailukohtana on ne lyttyyn istutut vakiopenkit revenneine päällisineen. Eipä tarvitse tämän kesän riennoissa istua persus lattialla, ruoto vinossa takavasemmalla ja alaoikealle...
Vakiopenkkeihin on uudet päälliset (tulivat auton mukana), ja tulossa jenkeistä tyynyt, sivulistat, ja mahdollisesti koko kiskot. Katsotaan sitten keväällä miten tuo pirssi tallista ulos tulee, onko penkit nahkaa vai ihan vinyyliä. Ei välttämättä ensi keväänä tosin.
Joka tapauksessa ziljoona kertaa paremmat juuri nyt, kun vertailukohtana on ne lyttyyn istutut vakiopenkit revenneine päällisineen. Eipä tarvitse tämän kesän riennoissa istua persus lattialla, ruoto vinossa takavasemmalla ja alaoikealle...
Vakiopenkkeihin on uudet päälliset (tulivat auton mukana), ja tulossa jenkeistä tyynyt, sivulistat, ja mahdollisesti koko kiskot. Katsotaan sitten keväällä miten tuo pirssi tallista ulos tulee, onko penkit nahkaa vai ihan vinyyliä. Ei välttämättä ensi keväänä tosin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Huonompia istua kun vakiopenkit saa hakea. Vanhassa tipparellussa tosin oli putkikehikkoon vedetty nahka, ilman mitään jousia.
Itelläni on tyyninkipenkit ja ei ole tullut mieleenkään vaihtaa vanhoja takaisin. Toisaaltaan kun itelle tekee, saa laittaa vaikka saunajakkarat
. Minunkin penkeistä on tullut kaikenlaisia kommentteja, so... ei tää oo mikään TEPOIL 
Itelläni on tyyninkipenkit ja ei ole tullut mieleenkään vaihtaa vanhoja takaisin. Toisaaltaan kun itelle tekee, saa laittaa vaikka saunajakkarat


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Kyllä sama juttu on foxien penkkienkin kannsa, siksi vaihdoin pois.Homer65 kirjoitti:Huonompia istua kun vakiopenkit saa hakea. Vanhassa tipparellussa tosin oli putkikehikkoon vedetty nahka, ilman mitään jousia.
Itelläni on tyyninkipenkit ja ei ole tullut mieleenkään vaihtaa vanhoja takaisin. Toisaaltaan kun itelle tekee, saa laittaa vaikka saunajakkarat. Minunkin penkeistä on tullut kaikenlaisia kommentteja, so... ei tää oo mikään TEPOIL


Näitä saa meidän kautta ostaa, eikä ole hinnalla pilattu, 199,00 kpl, nahkaisena 299,00 kpl . Käy molemmin puolin.
Tuli testattua jurvassa, kyllä nyt pysyy penkissä ja kun on vielä kunnon vyöt, niin avot



-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Jotkut ne vaan harrastavat tuningia, vaikka eivät sitä itse huomaakaan.
Minä en GTS:n penkkejä vaihtaisi edes nahkaisiin vaikka maksettaisiin. Mieluummin korjautan. On kyllä niin mukavat istua nuo V6:n penkit. Kesälläkin voi ajaa vaikka ilman paitaa, kun ei ole nahkaverhoilua penkeissä polttelemassa. 


Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Nahkapenkki ei kylla munkaan mielesta ole mikaan mukava, mutta ei nuo V6-SN95 penkit kyll ahyvat istua ole, velipojan -78 massey-fergusonissa on paljon mukavampi/tukevampi jakkara...dj-jaycee kirjoitti:Jotkut ne vaan harrastavat tuningia, vaikka eivät sitä itse huomaakaan.Minä en GTS:n penkkejä vaihtaisi edes nahkaisiin vaikka maksettaisiin. Mieluummin korjautan. On kyllä niin mukavat istua nuo V6:n penkit. Kesälläkin voi ajaa vaikka ilman paitaa, kun ei ole nahkaverhoilua penkeissä polttelemassa.

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Joo kattelin ja harmittelin kun tuli jo ostettua, isommalla rahalla, omaani. Nyt olisin ostanut teiltä. Millaset kiskot sun penkeissä on? Saako erilliskaupalla? Omassani on ikäänkuin viritetyt vehkeetac474 kirjoitti:Näitä saa meidän kautta ostaa, eikä ole hinnalla pilattu, 199,00 kpl, nahkaisena 299,00 kpl . Käy molemmin puolin.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey