Mussen rekisteröinti ja pakoputket!

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
myllis
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Kesä 2006, 19:13

Mussen rekisteröinti ja pakoputket!

Viesti Kirjoittaja myllis »

Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen ongelmaan, kun meikä tänään Espoon mankkaan konttorilla. Tarkoitus oli aloittaa mustang svt cobran -96 rekisteröintikatsastus eli lähinnä hakea vikalista mitä pitää muuttaa. Varsinainen ylläri tuli pakoputkiston kohdalla, kun autosta ei löytynyt jotain tarraa EPA?? ja konttori totesi putkiston olevan poikkeavan niin homma meni solmuun. Ei riitä, että putkiston muuttaa suomeen sopivaksi (esim. 8mm alarajakorkeus) vaan pitää olla todistus, että putkisto vastaa alkuperäistä!!! tai sitten mittaukset ohiajomelusta yms.... voihan helvetti!
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mussen rekisteröinti ja pakoputket!

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

myllis kirjoitti:Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen ongelmaan, kun meikä tänään Espoon mankkaan konttorilla. Tarkoitus oli aloittaa mustang svt cobran -96 rekisteröintikatsastus eli lähinnä hakea vikalista mitä pitää muuttaa. Varsinainen ylläri tuli pakoputkiston kohdalla, kun autosta ei löytynyt jotain tarraa EPA?? ja konttori totesi putkiston olevan poikkeavan niin homma meni solmuun. Ei riitä, että putkiston muuttaa suomeen sopivaksi (esim. 8mm alarajakorkeus) vaan pitää olla todistus, että putkisto vastaa alkuperäistä!!! tai sitten mittaukset ohiajomelusta yms.... voihan helvetti!
Olisko kuitenkin 8cm alarajakorkeus??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
myllis
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Kesä 2006, 19:13

Re: Mussen rekisteröinti ja pakoputket!

Viesti Kirjoittaja myllis »

Homer65 kirjoitti:
myllis kirjoitti:Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen ongelmaan, kun meikä tänään Espoon mankkaan konttorilla. Tarkoitus oli aloittaa mustang svt cobran -96 rekisteröintikatsastus eli lähinnä hakea vikalista mitä pitää muuttaa. Varsinainen ylläri tuli pakoputkiston kohdalla, kun autosta ei löytynyt jotain tarraa EPA?? ja konttori totesi putkiston olevan poikkeavan niin homma meni solmuun. Ei riitä, että putkiston muuttaa suomeen sopivaksi (esim. 8mm alarajakorkeus) vaan pitää olla todistus, että putkisto vastaa alkuperäistä!!! tai sitten mittaukset ohiajomelusta yms.... voihan helvetti!
Olisko kuitenkin 8cm alarajakorkeus??
Joo meni millit ja cm sekaisin. Ongelma on löytää suomesta joku joka todistaa, että muutettu pakoputkisto vastaa alkuperäistä...kysyin, että jos tuon konttorille tehtaan factory manuaalista kuvan ja kuvasta näkee sen olevan yx yhteen... niin menee kuulemma tutkintaan?? joka voi viedä puolikin vuotta...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Oma on -66, mutta kun putket loppuu ennen taka-akselia, niin mittasivat konttorilla. Meni muutos/rekisteröinti katsastuksen laskuun..
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Antti66HT kirjoitti:Oma on -66, mutta kun putket loppuu ennen taka-akselia, niin mittasivat konttorilla. Meni muutos/rekisteröinti katsastuksen laskuun..
Siis mitä mitattiin?
-Jukka-
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Putket loppuu meikäläisen -65:ssa myös ennen taka-akselia, mutta eipä oo katsastusmies niihin puuttunut millään tavalla!!!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Vastaa Viestiin