Vain startti puuttuu
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: Espoo
Vain startti puuttuu
Kun pyrstön saa irti tervasta niin nokka tarttuu - ja päinvastoin..
Eli kun edellisen ongelman saa korjattua niin seuraava iskee välittömästi:
Sunnuntaina piti lähtemän kruisailemaan mutta autoa startatessa konehuoneesta kuuluu vaan pahaenteinen KLAK eikä startti inahdakkaan (paitsi että saa sanottua tuon klakin jos se sieltä kuuluu..)
Virtaa kyllä näyttäisi jonnekin kulkevan melko riittävästi koska konepelti auki vielä kerran kokeillessani akunkengistä lensi kipunoita.
Nottajotta starttiko nyt seuraavaksi uusiksi ja minkälainen tuo irroita ja kiinnitä projekti on ?
Eli kun edellisen ongelman saa korjattua niin seuraava iskee välittömästi:
Sunnuntaina piti lähtemän kruisailemaan mutta autoa startatessa konehuoneesta kuuluu vaan pahaenteinen KLAK eikä startti inahdakkaan (paitsi että saa sanottua tuon klakin jos se sieltä kuuluu..)
Virtaa kyllä näyttäisi jonnekin kulkevan melko riittävästi koska konepelti auki vielä kerran kokeillessani akunkengistä lensi kipunoita.
Nottajotta starttiko nyt seuraavaksi uusiksi ja minkälainen tuo irroita ja kiinnitä projekti on ?
Tsekkaa kaikki kaapelit ja varsinkin maadoitukset.
Iso "Klak" jo kertoo, että hammaspyörä vetää kehälle mutta startti ei pyöri. Toisilla on ongelma ollut toisin päin...startti pyörii mutta hampaat ei kosketa...Jos "Klak" on pienempi ja kuuluu vain tulipellissä olevasta solenoidista niin sähkövika on todennäköinen. Muista siinä kohtaa, että solenoidikin saa maansa tulipellistä eli tsekkaa että sen pelti saa hyvään kontaktin seinästä.
Ei välttämättä sähköstä kiinni vaan starttimoottorissa oikeasti vikaa. Eli kun olet liitännät tsekannut eikä pelaa niin startti irti (2 pulttia, tai kolme) ja asiaa tutkimaan. Ylempi pultti on vähän hankalassa paikassa, alempaan pääsee alakautta hyvin käsiksi. Sitten kun irrotat ja kiinnität sitä sähköjohtoa, niin pidä sisempää mutteria kiinni toisella kiintoavaimella; se sisempi itse asiassa on kiinni pultissa ja kun pidät niin estät todennäköisesti pultin katkeamisen, riippuen millä momenteilla hommia tehdään.
Irrotus tunkkauksineen n. 7min 20 sek, kiinnitys vie helposti pidempään kun on vähän hankalaa varsinkin sen ylemmän pultin kanssa ja alakautta kun starttia takaisin työntää niin vähän se puuskututtaa. Kaverista on hiukan apua.
Iso "Klak" jo kertoo, että hammaspyörä vetää kehälle mutta startti ei pyöri. Toisilla on ongelma ollut toisin päin...startti pyörii mutta hampaat ei kosketa...Jos "Klak" on pienempi ja kuuluu vain tulipellissä olevasta solenoidista niin sähkövika on todennäköinen. Muista siinä kohtaa, että solenoidikin saa maansa tulipellistä eli tsekkaa että sen pelti saa hyvään kontaktin seinästä.
Ei välttämättä sähköstä kiinni vaan starttimoottorissa oikeasti vikaa. Eli kun olet liitännät tsekannut eikä pelaa niin startti irti (2 pulttia, tai kolme) ja asiaa tutkimaan. Ylempi pultti on vähän hankalassa paikassa, alempaan pääsee alakautta hyvin käsiksi. Sitten kun irrotat ja kiinnität sitä sähköjohtoa, niin pidä sisempää mutteria kiinni toisella kiintoavaimella; se sisempi itse asiassa on kiinni pultissa ja kun pidät niin estät todennäköisesti pultin katkeamisen, riippuen millä momenteilla hommia tehdään.
Irrotus tunkkauksineen n. 7min 20 sek, kiinnitys vie helposti pidempään kun on vähän hankalaa varsinkin sen ylemmän pultin kanssa ja alakautta kun starttia takaisin työntää niin vähän se puuskututtaa. Kaverista on hiukan apua.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mulla meni isokoppaiseen tartti tosi helpolla. Räjähdyskopan mukana seurasi tukeva lohkon suojalevy johon startti pulttasi suoraan kiinni. Startin kun nosti paikoilleen niin se jäi juuri sopivasti nojaamaan ohjauksen niveliin ja kun yläpultin löi kiinni niin suoristi startin vasten levyä. Räjähdyskopan lävitse halkaisijaltaan 30mm reijästä piti pultata yläpultti kiinni, tuossa isolohkon startissa näkyi olevan kierre yläreiässä, joten piti puoltata kopan sisäpuolelta läpi suojalevystä kiinni starttiin. Hyvin tuntui tukeutuvan. Onko pikkulohkoissa startin yläreiässä kierteet? Muistaakseni mun vanhassa 351c:ssa ei kierrettä ollut vain pelkät reiät.GT-350 kirjoitti:Irrotus tunkkauksineen n. 7min 20 sek, kiinnitys vie helposti pidempään kun on vähän hankalaa varsinkin sen ylemmän pultin kanssa ja alakautta kun starttia takaisin työntää niin vähän se puuskututtaa. Kaverista on hiukan apua.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: Espoo
No vika todellakin oli maavika ja akunkengässä... Kengän kiristysruuvi oli kyllä niin tiukalla kun menee, mutta aikaisemmin vaihtamani uuden akun napa oli ilmeisesti hieman pienempi kuin entisen ja tuo kenkä oli sitten saanut ravisteltua itselleen elintilaa eikä ollut loppuviimeksi tiukalla vaikka siltä vaikuttikin. Sähköt kyllä muuten kulki mutta ei starttivirtojen mittakaavassa.
Vähän kengän muotoilua ja Mustanki jyrähti käyntiin kuin palmun alta.
Täytyy panna vaihtaen uudet kengät..
Kiitoksia avusta - startinvaihto-ohjeetkin pitää panna talteen. Mun tuurilla sekin tässä vielä joskus koittaa..
Ja sitten seuraava kymysys. Mistäs kaasarista löytyy jonkinlaiset tunnistenummerot. Yritin mönkiä ympäri kaasaria mutta ainoat merkinnät jotka löysin oli L08 ja jotain sokeainkirjoituksen pilkkuja sen ympärillä
Tarrassa lukee Remanufactured Carburetors.
302 2V-purnukka, imusarja on D10E-9425-AA
Vähän kengän muotoilua ja Mustanki jyrähti käyntiin kuin palmun alta.
Täytyy panna vaihtaen uudet kengät..
Kiitoksia avusta - startinvaihto-ohjeetkin pitää panna talteen. Mun tuurilla sekin tässä vielä joskus koittaa..
Ja sitten seuraava kymysys. Mistäs kaasarista löytyy jonkinlaiset tunnistenummerot. Yritin mönkiä ympäri kaasaria mutta ainoat merkinnät jotka löysin oli L08 ja jotain sokeainkirjoituksen pilkkuja sen ympärillä

Tarrassa lukee Remanufactured Carburetors.
302 2V-purnukka, imusarja on D10E-9425-AA
2V, jaahas.
Onko Autolite? Tsekkaa kohokammion kyljestä, koodi voisi olla esim.
1.02
1.08
1.14
1.21
1.31
Jos on Holley niin sitten pitäisi ryyppytornista löytyä LIST-xxxx -tyyppinen koodi.
Ettei tuo sinun löytämäsi L08 olisikin 1.08 ja se sellaisessa pyöreässä stanssauksessa kohokammion kyljessä? Jos on 1.08 niin sehän on Autolite 2100 1.08 eli 287cfm 2V soppatykki, tyypillinen 60-luvun 289 jne kaasari. Hyvä vehje...
Onko Autolite? Tsekkaa kohokammion kyljestä, koodi voisi olla esim.
1.02
1.08
1.14
1.21
1.31
Jos on Holley niin sitten pitäisi ryyppytornista löytyä LIST-xxxx -tyyppinen koodi.
Ettei tuo sinun löytämäsi L08 olisikin 1.08 ja se sellaisessa pyöreässä stanssauksessa kohokammion kyljessä? Jos on 1.08 niin sehän on Autolite 2100 1.08 eli 287cfm 2V soppatykki, tyypillinen 60-luvun 289 jne kaasari. Hyvä vehje...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: Espoo
No enpä katsonut kirjoista kuinka pitkään 2100 oli "tyypillinen" kaasari, täytynee tsekata.
1.08 oli n. '65 nurkilla 289:n päällä, toinen mitä käytettiin oli 1.14 / 300cfm mutta tosiaan kirjallisuus kertoisi miten niitä oli ja mihin saakka. Noita isompia 1.21-1.31 sitten 351:ssä ja isolohkoaplikaatioissa.
2100 on kelpo kaasari ja siihen saa tarvittaessa esim. Kivitilasta remppasarjan, jolla sen voi fiksailla about uuden veroiseksi. No tyypillinen läppäakselin kuluminen voi aiheuttaa alipainevuotoa mutta se ongelmahan on kaikilla. Itse olen huomannut, että kun 2100 laitetaan vähän eksoottisempaan ympäristöön niin tuunattavuus ei ole samaa tasoa kuin Hollikassa, mutta varmaankin perussetupeissa rokkaa hienosti.
1.08 oli n. '65 nurkilla 289:n päällä, toinen mitä käytettiin oli 1.14 / 300cfm mutta tosiaan kirjallisuus kertoisi miten niitä oli ja mihin saakka. Noita isompia 1.21-1.31 sitten 351:ssä ja isolohkoaplikaatioissa.
2100 on kelpo kaasari ja siihen saa tarvittaessa esim. Kivitilasta remppasarjan, jolla sen voi fiksailla about uuden veroiseksi. No tyypillinen läppäakselin kuluminen voi aiheuttaa alipainevuotoa mutta se ongelmahan on kaikilla. Itse olen huomannut, että kun 2100 laitetaan vähän eksoottisempaan ympäristöön niin tuunattavuus ei ole samaa tasoa kuin Hollikassa, mutta varmaankin perussetupeissa rokkaa hienosti.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****