V6 lämpötila heittelee
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
V6 lämpötila heittelee
Eli auto on -96 3.8l v6 ja ongelma seuraava.
Auton lämpömittari heittelee ylös/alas normaalin lämpötila alueen sisällä. Mittarin näyttäessä koneen olevan kuumimmillaan, ei lämppäristä tule lainkaan lämmintä ilmaa. Seuraavaksi vähän kaasua ja lämpömittarin lukema putoaa silmissä normaaliin ja sisään alkaa virrata myös lämmintä ilmaa. Jäähdyttäjännesteiden vaihdon jälkeen olen ilmannut järjestelmän muutaman kerran, joten ilmaa ei pitäisi olla!?
Mihin asentoon muuten lämpömittarin viisari kuuluu jäädä kun auto sammutetaan? Omassani se jää siihen paikkaan mitä se sammutus hetkellä näyttää, eikä laske alas.
Auton lämpömittari heittelee ylös/alas normaalin lämpötila alueen sisällä. Mittarin näyttäessä koneen olevan kuumimmillaan, ei lämppäristä tule lainkaan lämmintä ilmaa. Seuraavaksi vähän kaasua ja lämpömittarin lukema putoaa silmissä normaaliin ja sisään alkaa virrata myös lämmintä ilmaa. Jäähdyttäjännesteiden vaihdon jälkeen olen ilmannut järjestelmän muutaman kerran, joten ilmaa ei pitäisi olla!?
Mihin asentoon muuten lämpömittarin viisari kuuluu jäädä kun auto sammutetaan? Omassani se jää siihen paikkaan mitä se sammutus hetkellä näyttää, eikä laske alas.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Tsaijai, jos vesiletkut ovat ehjiä ja kiinni niin kuulostaa pahasti kansi -tai kannentiivistevialta.
Kun (palotilasta) pääsee kiertoon ilmaa niin vesipumppu hurttaa hetken tyhjää -> viisari pomppaa ylös.
Kun ilma poistuu niin vesi lähtee kiertämään ja lämmöt laskevat hetkessä.
Mulla on ollut kahdessa autossa (volvo ja nissan) nämä oireet, molemmissa oli kansipahvi hei-hei.
Tai sitten sun pitää ilmata lämmppärikennon letkut erikseen, riippuu vähän millä korkeudella kenno on suhteessa paisuntasäiliöön.
Jos systeemissä ei ole ilmaruuvia erikseen niin klemmari lämppärin paluuletkusta irti ja vaikka pienellä meisselin letkun ja kiinnikkeen väliin kiilamalla päästät auton käydessä vettä (ja mahdollisesti ilmaa) pois kierrosta.
Kun (palotilasta) pääsee kiertoon ilmaa niin vesipumppu hurttaa hetken tyhjää -> viisari pomppaa ylös.
Kun ilma poistuu niin vesi lähtee kiertämään ja lämmöt laskevat hetkessä.
Mulla on ollut kahdessa autossa (volvo ja nissan) nämä oireet, molemmissa oli kansipahvi hei-hei.
Tai sitten sun pitää ilmata lämmppärikennon letkut erikseen, riippuu vähän millä korkeudella kenno on suhteessa paisuntasäiliöön.
Jos systeemissä ei ole ilmaruuvia erikseen niin klemmari lämppärin paluuletkusta irti ja vaikka pienellä meisselin letkun ja kiinnikkeen väliin kiilamalla päästät auton käydessä vettä (ja mahdollisesti ilmaa) pois kierrosta.

- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Pahimmillaanhan tuo on kannentiiviste, oireet on kyllä sen kuuloisia ja 3,8 on tunnetusti kansipahviongelmainen kone. Jostain pääsee kiertoon selvästikin ilmaa.
Tutkitkos jo syylärin korkin tiiviyden, mistä oli Vehoniemellä puhetta? Sen vuotaminen aiheutti Tauruksessa aivan samanlaiset oireet. Toinen seikka, mikä on omalla kohdalla ('88 Cougar 3,8 V6) aiheuttanut moisia oireita oli vesipumppu. Se alkoi vuotamaan juorureiän kautta ja päästi ilmaa kiertoon. Tutki ensin nämä ennenkuin kansipahveja alat vaihtamaan, selviäisit halvemmalla
Tutkitkos jo syylärin korkin tiiviyden, mistä oli Vehoniemellä puhetta? Sen vuotaminen aiheutti Tauruksessa aivan samanlaiset oireet. Toinen seikka, mikä on omalla kohdalla ('88 Cougar 3,8 V6) aiheuttanut moisia oireita oli vesipumppu. Se alkoi vuotamaan juorureiän kautta ja päästi ilmaa kiertoon. Tutki ensin nämä ennenkuin kansipahveja alat vaihtamaan, selviäisit halvemmalla
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Syylärin korkki on tarkastettu ja tuntuisi olevan tiivis. Olen tarkistanut silmämääräisesti myös kaikki letkut ym eikä vesivuotoja tai halkeamia löytynyt.
Eilen ilmasin tallilla koneen varsinaisen ilmauspropun kautta ja vieläpä ohjeiden mukaan. Ajelin kotiin ja auto tuntui pelittävän oikein. Pitänee ajaa vähän ja jos oireet jatkuvat niin sitten tutkittava tarkemmin.
Eilen ilmasin tallilla koneen varsinaisen ilmauspropun kautta ja vieläpä ohjeiden mukaan. Ajelin kotiin ja auto tuntui pelittävän oikein. Pitänee ajaa vähän ja jos oireet jatkuvat niin sitten tutkittava tarkemmin.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D