ahtimen asennus ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eipä tuossa paljon muutokset auta, siitä lähdetään liikkeelle että noin uuteen autoon ahdinta ei saa. Poikkeuslupakaan ei nykyään ole tuohon mahdollisuus, ainoan raon tarjoaa jos autoa on jo tehtaalta saanut ahdettuna mallina. Näinhän -95 Mustin kanssa ei ole. Jos viet auton ruotsiin rekisteriin ja ahdat siellä ja tuot takas, niin onnistuu. Muuta tiedossa olevaa keinoa ei ole.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

Vee8 kirjoitti:Jos viet auton ruotsiin rekisteriin ja ahdat siellä ja tuot takas, niin onnistuu. Muuta tiedossa olevaa keinoa ei ole.
hankalaksi menee.. pitäis olla siis ruotsin kilvissä se auto koko ajan..?
-91GT
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Niinno, tuokin toimii vaan muuttoautossa, tuskin onnistuu muuten.
Eli jokainen joka tuo muutto-Mustangin olkoon siis velvoitettu ahtamaan autonsa ennen Suomeen tuontia. Saahan sen sitten vaikka pois jos ei moista halua, mutta papereissa lukee Moottori:ahdettu 8)
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

mallisarjan tehokkain on V8 GT ???

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

eikös se mallisarjan tehokkain ollut 1995 GT mallin V8 ?
eli silloinko V6 voisi virittää V8 tehot + 20% kun alusta samanlainen eli jarrut ?
AKE:n sivulta

esimerkkitapaus...

;
Mallisarja käsittää 1.6 l (70 kW), 2.0 l (85 kW) sekä 2.2 l (120 kW) versiot.

Kun 1.6 l moottoriin asennetaan turboahdin ja teho nousee 80 kW:iin, tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.0 l mallin alustaa. Jos teho nousee 100 kW:iin tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.2 l mallia. Tällöin teho saa olla enintään 120 kW + 20%.

Jarrujen on oltava lukkiutumattomat, jos ne ovat esim. 2.0 l ja 2.2 l malleissa vakiona. Jos auton osia joudutaan vaihtamaan 35% tai sen yli, tulee auto esittää kanta-auton tarkastukseen ennen muutostöiden aloittamista. Alustan osien vaihtotarve voidaan selvittää esim. merkkiliikkeen antamalla varaosavertailulla.

siis mikä ettei ?? :idea: :?:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Noniin, sitten pitää vaan kerätä, säästää, varastaan, ryöstää tai lainata enemmän rahaa ja ostaa kerrasti '03-'04 Cobra. Se on ahdettu jo tehtaalta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

todennäköisesti procharger ainut vaihtoehto,eikä hinta kyllä lähelläkään eatonin kanssa.Tosin sisältää lähes kaikki tarvittavan,sekä asennus
helpompi?Ainakin sporttiauto maininnee luvat löytyvän -96 saakka?
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mitäs jos unohtaa enemmän ahtamisen ja swappaa 351W kattilan. Sitten salaa strokataan 392cid kattilaksi. Saastepäästöt saattaa pilata lystin ja ei ole ihan ilmaista mutta ehkä mahdollista?
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

MONTTU kirjoitti:Mitäs jos unohtaa enemmän ahtamisen ja swappaa 351W kattilan. Sitten salaa strokataan 392cid kattilaksi. Saastepäästöt saattaa pilata lystin ja ei ole ihan ilmaista mutta ehkä mahdollista?
Taitaa olla aika tekemätön paikka, varsinkin kun mallisarjasta ei tuollaista löydy eikä varmaan päästöluokituksia tuollaiselle pannulle, helpoin ratkaisu on siirtyä suoraan vanhempaan autoon :wink: Tietty jos sn:stä haluaa enemmän potkua niin hankkii cobran modular-pannun tai sitten rakentaa 5.0:Sta stroukkerin
Go tell Alice....
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Lupa on sittenkin OK ... Da Da, Yes, Jaaaa

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Selailin tossa nettii ja eri palstoi ahkeraan.....
ja

Mulla on jo toissa pöydällä State of California AIR RESOURCES BOARD EXECUTIVE ORDER D-365-2 senpä mukaan P-1SC ahtimen asennus liitteesä; Exhibit A (E.O.D-365-2) mukaan 1995 V6 Mustang 3,8L johon asennetaan ahdin No 1FD211-10I ja jossa käytetään - 3.40 in hihnapyörä TAYTTÄÄ Cal määräykset -- ja EU valtioissa( peräkylä Finlandia mukana..) tämä todistus kelpaa vielä 1995 Mustangiin :D :D :D päästöjen osalta joten asennus OK -- jos ja kun V6 ja V8 1995 autoissa on mm yhtäsuuret jarrulevyt jne ei alustan kanssa tule ongelmia :shock: eli 20% yli tehokkaimman vakio V8 version :roll: 8)
Aika eiiii riittänyt Hesan kokoontumiseen -- lakkiaisjuhlia !!!! joten päivän valinnasta voisi keskustella :evil:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Lupa on sittenkin OK ... Da Da, Yes, Jaaaa

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Sulkava kirjoitti:S ja EU valtioissa( peräkylä Finlandia mukana..) tämä todistus kelpaa vielä 1995 Mustangiin
Kannattaa printtailla noita ja lähteä ihan katsastuskonttorille kyselemään, ei kannata tehdä ilman että käy neuvottelemassa asiasta, periaatteessa sen pitäis käydä mutta tietäen suomen niin saattaa asiasta tulla silti hankalaa.
Go tell Alice....
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

joo kannattaa kyllä ennakkoon tarkastaa

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

kun Soomen virka omaiset saattaa olla joskus hankaliii :oops:
eli aattelin marssii ensiviikolla pahvit kainalossa jututtaan ukkoja :roll:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Soitteleppa Myllyn katsastus asemalle Raisioon.Siellä on ainakin näitten kanssa väännetty ja luulisi jatkossa asian menevän helpommin,koska tietävät miten toimitaan ja kenen kanssa!

Jos samasta ahdinlapusta kyse,mitä luulen?Eivät normikonttorilla,missä vastaavia EI ole käsitelty,ymmärrä sen lapunpäälle ollenkaan :wink:
Vastaa Viestiin