
Keskipakoennakko
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Keskipakoennakko
Tuossa ennakkoja hienosaataessa tuli mieleen, etta miten voisi tarkistaa, onko keskipakoennakko ok? Lahinna tuntuisi silta, etta se joskus toimii ok ja joskus ei, eli kanittaa. Vehje siis "hyokkii" natisti pintakaasulla ajaessa. Jalka suorana ajaessa homma toimii ihan ok, mutta ei viitsisi ihan joka paikkaan vetaa mustaa viivaa..
Jakajan purku & kokous tai uusi tilalle? Vaseliinia jousisysteemiin? (ei taida olla hyva vaihtoehto..)

Keskipakoennakon arvot voi testata mittaamalla; disabloi alipaine, ja sitten vaan ajoituslampun kanssa heilumaan. Aloita tyhjäkäynnistä ja siitä sitten ylöspäin sopivin portain mittaamaan paljonko ennakkoa näyttää. Esim. 400rpm portain jonnekin 3000 saakka. Tässä hyvä naapuri on helpotus, yksinään vähän hankala homma. Paa naapuri kabiiniin painamaan kaasua ja tuijottamaan jengakelloa, ja kirjaamaan rpm & ennakko (jonka huutelet konehuoneen puolelta) ylös. Sitten piirrät käyrän paperille ja siinä se on, ennakkokäyrä. Säädetään jousia vaihtamalla, tai hiukan toista jousen kiinnityskohtaa vääntämälläkin.
Tuolla 3000 kohdalla pitäisi olla kaikki ennakot ulkona, riippuen jakajasta mutta esim. 30 astetta sieltä voi tulla.
Yksi hyvä iltapuuha tosiaan voisi olla tuo jakajan putsaus. Tiedän tapauksen, jossa keskipakoennakon cam oli totaalisen juntturissa.
Tuolla 3000 kohdalla pitäisi olla kaikki ennakot ulkona, riippuen jakajasta mutta esim. 30 astetta sieltä voi tulla.
Yksi hyvä iltapuuha tosiaan voisi olla tuo jakajan putsaus. Tiedän tapauksen, jossa keskipakoennakon cam oli totaalisen juntturissa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****