289:n sytytysennakot?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

289:n sytytysennakot?

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Sytytys pitäis saada kohdalleen,mut arvoista ei tietoa.Aina vain tarjotaan mutu-tietoa.Nokat ovat karvan tiukemmat kuin vakiot.
Tietääkö kukaan arvoja ja olisiko Lahden seudulla asiantuntevaa pajaa,joka tekisi sen?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Manuaalilootalla - 6*
Automaatilla - 8*

Lisäksi kaneetti: For altitude operation, and/or to obtain optimal engine performance and fuel economy, the initial ignition timing may be advanced 5* over the "normal" setting". No further improvement in engine performance or fuel economy will be achieved by advancing beyond this point.

Suora lainaus shop manuaalista, ei mutua.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Jos sinulla on stroboskooppi niin tarkista ennakko 2000-3000 rpm aluella. kuoleentuneet jakajan jouset/väljä jakaja päästävät ennakon joskus huikeaksi liian aikaisin.
1966 HT 347 Stroker
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Tuo säätö ilm tehdään 1:n johdosta ja alipaineletku irti?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jep, alipaineletku irti jakajasta ja tulpattu. Periaatteessa, jos alipaine tulee kaasarin portatusta lähdöstä niin ei tarvitse ottaa/tulpata (koska tyhjäkäynnillä alipainetta sieltä ei tule) mutta kannattaa varmuuden vuoksi irrotella.

Ykkösen johdosta.

Kun haluat tarkkaan tehdä niin kannattanee tarkistaa, että dampperi ei ole vaeltanut eli nolla-kohta todella on nolla kohdalla. Siitä proseduurista on paljon kirjoiteltu täällä ja Corralissa jne.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
musti65
Aktiivi
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 11:20
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja musti65 »

Mites moinen tarkistus suoritetaan?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mexico 65 nevo mulle helpon konstin, kyseleppä häneltä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

musti65 kirjoitti:Mites moinen tarkistus suoritetaan?
Jaa, no laitetaans tähän:

Tee yhdestä vanhasta sytytystulpalsta spesiaali. Taitaa olla tapoja monta, mutta
1. posliinit sun muut pois, hitsaa vaikka pultti tulpan pohjaan
2. tulpan "tyhjennys" kuten edellä, mutta itse asiassa siihenhän voisi sitten laittaa pultin läpi (kanta jää yläpuolelle, tavallaan siis tulpanjohdon puolelle) ja mutterilla kiristät alta.

Molemmissa tapauksissa pultin pitää olla sen verran pitkä, että paikalleen kierrettynä 1-pyttyyn estää mäntää nousemasta aivan ylös sylinterissä. Riittänee luokkaa 2-3cm.

Kiinnitä teippi dampperin kehälle, nollakohdan molemmin puolin jonkin matkaa.

Pyöritä konetta; varmista, että 1-pytty on jossain vähän alempana.

Kierrä tulppa 1-pyttyyn.

Pyöritä konetta vaikka myötäpäivään varovasti, ja kun pysähtyy "pulttiin" niin merkitse dampperin teippiin ajoituspointterin kohdalle merkki.

Pyöritä konetta toiseen suuntaan, ja taas kun pysähtyy niin tee merkki.

Nolla-kohta on tasan noiden kahden merkin välissä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Samanlainen vinkki oli toisaalla, mutta kehottivat tunkemaan tarpeeksi pitkan mehupillin 1 pyttyyn tulpan reiasta. Perustelu: mehupilli ei raavi konetta, jos jotain menee pieleen. (Olettaen, etta kone on kylma, kun tempun tekee) Kuitenkin pillin liikkeista nakee, milloin ollaan ylakuolokohdassa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei ole tarkka tapa mitata. Mäntä lähestyy ja poistuu yläkuolokohdasta niin hitaasti että ihmissilmällä tarkka kohta on mahdoton määrittää. Tulee muutamien asteiden heittoja, ja juuri niitä tuossa yleensä mitataan pois.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

GT-350 kirjoitti:Ei ole tarkka tapa mitata. Mäntä lähestyy ja poistuu yläkuolokohdasta niin hitaasti että ihmissilmällä tarkka kohta on mahdoton määrittää. Tulee muutamien asteiden heittoja, ja juuri niitä tuossa yleensä mitataan pois.
Hyva pointti. Toiminee kuitenkin, jos tarvitsee loytaa akkia sinnepain arvio. Esimerkiksi, jos johtojen jarjestys on mennyt sekaisin.. :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin