Ohoh, puhuuko nyt kokemuksen rintaääni? Kaverin piristetty 429 vei 2,1 tn painoista autoa 13 litran kulutuksella 100 km. Jos Modularista halutaan voimaa, niin ei pelkällä höyryllä tule, bensan ominaiskulutus tuskin mainittavammin heittää oli kyseessä 500 hv pikkulohko tai 500 hv isolohko jos sitä voimaa käytetään. Jos kulutus on huolenaiheena niin eikö virittäminen kannata unohtaa heti, tuo kulutus on maailman kulunein itkuvirsi kun puhutaan voimamoottoreista.Vee8 kirjoitti:Tuo 4.6 moottori on alumiinia, toisin kuin wanhat norsumoottorit, eli jos tehoa ja ajettavuutta haluaa, niin se on paras vaihtoehto. Ja taitaapa olla huomion arvoinen seikka kulutuskin nailla bensan hinnoilla, modulaari taitaa vieda puolet isolohkon kulutuksesta. Tekniikka kehittyy, siksi noita modulaarikoneita nykyaan kaytetaan. Ja on se pirun hienon nakonenkin
Lincolnin 4.6L dohc -96 vanhaan musseen?!+muita mietteitä?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Vaikka lohko onkin alumiinia, niin moottorin kokonaispaino on suurempi mitä rautalohkoisen&kantisen&imusarjaisen 351w:n. Hitechiä siinä kyllä on, mutta ei sillä painossa säästetä - erilainen se kyllä olisi! En yhtään ihmettele jos moista modularia autoosi mietit, omaan earlyyni sellaista mietiskelin myös. Pystyisköhän Jalasjärven ukot punnitsemaan koneen - ootkos kysynyt? Motorsport ilmoittaa 614 lbs painoksi, eli 278 kg vs. 351w 510lbs eli 230 kg. Jos joku löytää tarkemman painon niin linkkiä tänne näkyviin. Kokorautainen norsumoottori 290 kg. Erotus 12 kg? 1 alumiinikansi ja säästöä tulee jo tuon verran, toinen lisää ja ollaan jo -12 kg. Aluimusarja -22 kg yhteensä ja sitten vesipumppua jne.musse68 kirjoitti:juuri tuon keveyden ja hi techin takia tuo modulaari moottori kiinnostais.
lienee jonkun verran kevyempi kuin esim 351w. ja luulisi kestävän kierroksia?
Ei tuo Lincolnin motti ole hinnan kiroissa, on ihme ettei kukaan sitä ole vielä ostanut. Se olisi todellakin erikoinen laitos earlyssa, taitaa joku toinenkin pirkanmaan seudulla suunnittelavan moista isokoppaiseen. Kliimaksi olisi '03-'04 Cobran motti, 4,6 litraa, takoalakerta ja eatonin M-112 ahdin valmiina, vakiona 390 hv takapyöriltä ja hihnapyörä muutoksilla 600 hv akselilta. Siinä olisi modular moottorien kärkipäätä. Ford Racingin kuvasto pullistelee osia Modulareihin, eli jokaiselle löytyy jotain 5,4 dohc:sta alaspäin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ohho, onko todella noin painava alukone!? Eipa siina kummosta painohyotya sitten tule, mutta high-tech onneksi jaa
Ja kulutusarvio perustuu tuohon omaan hirvioon, 2400 kg omapaino, ja kuluu tolkuttomasti bensaa, toki kaasari on huono ja jopa vääräkin. Kellään ylimäärästä kaasaria 460:een, vaikka edes kokeiluun tippuuko kulutus?

Ja kulutusarvio perustuu tuohon omaan hirvioon, 2400 kg omapaino, ja kuluu tolkuttomasti bensaa, toki kaasari on huono ja jopa vääräkin. Kellään ylimäärästä kaasaria 460:een, vaikka edes kokeiluun tippuuko kulutus?
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Pari mahdollista hankaluutta tulee noin äkkiä mieleen:
Ahtamista tuo Lincolnin 4.6 lohko ei vaan taida kestää.. No ehkä vielä +50 hv mutta kuka nyt tuollaista tehon nousua ahtimella hakisi.
Jarruboosteri mikä noissa vanhemmissa Mustangeissa kai myös on, ei mahdu modulaarin kanssa samaan konehuoneeseen vaan pitää siirtyä hydroboost systeemiin.
Ahtamista tuo Lincolnin 4.6 lohko ei vaan taida kestää.. No ehkä vielä +50 hv mutta kuka nyt tuollaista tehon nousua ahtimella hakisi.
Jarruboosteri mikä noissa vanhemmissa Mustangeissa kai myös on, ei mahdu modulaarin kanssa samaan konehuoneeseen vaan pitää siirtyä hydroboost systeemiin.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Kiertokangen laakerit meni... ja just kun saatiin megaruutta säätöihin!Antti66HT kirjoitti:hö, no jos tuo vakio riittää niin eihän tuo pahan hintainen ole. Tosin ennen kuin on sähköt kytketty, ja iskaritornin silputtu, niin on saatanut mennä jo hieman lisää...
Mikäs 351:lle tuli, jäikö mitään käytettävää?
No ei voi syyttää muutakuin itteensä innostuin vähän liikaa kun rupes pelaan niin hyvin ja polkasin mottori tien päästä päähän (yht. n.20km) lappulattiassa kierti jotain 6300-6500rpm sitten kun hölläsin niin alko kalkattaa. Pysäytin tarkistin öljyn paineet konehuoneen mittarista olivat ihan ok! No ajattelin että nostajat tai jotain... mutta yks foorti guru sano heti että ne kietokangen laakerit ihan vissii ja niinhän ne olikin pultit ilmeisesti venähtäny.
Ei siit muuta menny käyttökelvottomaks kun kampura ja veivit...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Eikös sitten kannattaisi harkita myös stroukkausta, Scatilta 3,850" iskuinen kampura ja 0,060" ylikokoporaus ja sulla on 400 kuutiotuumaa. Paremmat kannet ja siihen rajumpaa nokka-akselia niin voit päästä pienimmällä työllä tavoitteeseesi.musse68 kirjoitti:Ei siit muuta menny käyttökelvottomaks kun kampura ja veivit...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tosta linkistä selaa alaspäin,niin tulee juttu missä 4,6 upotettu -66fb.n sisuksiin. Ahtaalta näyttää.
http://www.martzchassis.net/mag
http://www.martzchassis.net/mag
Asialliselta näyttää..Avomusse kirjoitti:Tosta linkistä selaa alaspäin,niin tulee juttu missä 4,6 upotettu -66fb.n sisuksiin. Ahtaalta näyttää.
http://www.martzchassis.net/mag


KUKA V*TUN TUNING?!
Hieno on kyllä laite vaik on aikas ahas. Eikös 67-68:ssa oo kuitenkin isompi kone huone vai onko se joku harha käsitys!? alussa olin kyllä intoa täynnä kuin ilma pallo tosta rojektista mutta nyt jo vähän arveluttaa...Avomusse kirjoitti:Tosta linkistä selaa alaspäin,niin tulee juttu missä 4,6 upotettu -66fb.n sisuksiin. Ahtaalta näyttää.
http://www.martzchassis.net/mag
Pitäis taas tehä vaa eikä miettiä!!


"Monta hyvää juttua on pilattu liikaa suunnittelemalla"

-ruiskun+sytyn ohjaus tulis megquirtilla se ois siis jo valmiina.
-Orkkis tolpat pois tai kavennettava ainakin
-koneen korvakkeet+laatikon korvakkeet
-kardaani?
-pakosarjat
-lincolnin mallissa kuulemma ottaa ilman tuli pellin luota ei ilmeisesti mahdu oleen.
-viri hommat vakio ei tietystikkään käy
-??????
-??????
-Orkkis tolpat pois tai kavennettava ainakin
-koneen korvakkeet+laatikon korvakkeet
-kardaani?
-pakosarjat
-lincolnin mallissa kuulemma ottaa ilman tuli pellin luota ei ilmeisesti mahdu oleen.
-viri hommat vakio ei tietystikkään käy
-??????
-??????
Jos sulla on tehostetut jarrut, joutuu tehostajan vaihtamaan hydrauliseen versioon kuten tossa jo aiemmin Nonneed4boost mainitsikin.
Huomattavasti halvemmalla selviäisit ja saisit pikku- ja isolohkon ominaisuudet kun stroukkaiset sen nykyisen koneen vaikka 408:ksi, tai miks ei 428:ksi.
Huomattavasti halvemmalla selviäisit ja saisit pikku- ja isolohkon ominaisuudet kun stroukkaiset sen nykyisen koneen vaikka 408:ksi, tai miks ei 428:ksi.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Vallitsevassa tapauksessa ehkä se edullisin vaihtoehto olisi tosiaan 351w moottorin stroukkaus. Valmis motti miinus kampura & veivit, niin se suorastaan huutta strokeria!!! Ei tarvitsisi muutella juuri mitään, kuin ehkä nokka, kannet ja imusarja. Sitten kun olet pikkulohkoilla harjoitellut ja valmis isoon voimaan niin osta sitten isolohko. 
Jatketaan vielä, kun en lukenut tarkasti. '67-'68 pannuhuone on leveämpi mitä earlyissä, sinne sopii 390cid laittamalla. Modular on vaan pahuksen leveä joten se tarvii tornien kavennuksen.
Jos tosiaan tahdot jotain erilaista ja sen on oltava Modular niin klikkaa kuvaa alla:


Ostat tästä tai vastaavan kolaroidun '03-'04 Cobran varaosiksi itsellesi. Siitä saat koko "best of all" voimalinjan joka on ihan jotain muuta kuin vakio modular. Tämä alakerta kestää jenkaa ja ahtoja. Bonukseksi saat 6v manuaalin yms. sporttipalikoita jos haluat käyttää. Loput osat voit myydä osina eteenpäin. Varaosa autolle vero on ihan jotain muuta mitä ajoautolle. Merikonttia tulee viikottain suomeen alan harrastajien toimesta, joten sekään ei ole ongelma. Vastaavan auton voi toimittaa useampikin agentti jenkeistä, näitähän löytyy vakuutusyhtiöiden huutokaupoista. 390hv voi yllättää monet voimaan tottumattomat torvet ja näitä mällätään kohtuu reippaati jenkeissä.

Jatketaan vielä, kun en lukenut tarkasti. '67-'68 pannuhuone on leveämpi mitä earlyissä, sinne sopii 390cid laittamalla. Modular on vaan pahuksen leveä joten se tarvii tornien kavennuksen.
Jos tosiaan tahdot jotain erilaista ja sen on oltava Modular niin klikkaa kuvaa alla:
Ostat tästä tai vastaavan kolaroidun '03-'04 Cobran varaosiksi itsellesi. Siitä saat koko "best of all" voimalinjan joka on ihan jotain muuta kuin vakio modular. Tämä alakerta kestää jenkaa ja ahtoja. Bonukseksi saat 6v manuaalin yms. sporttipalikoita jos haluat käyttää. Loput osat voit myydä osina eteenpäin. Varaosa autolle vero on ihan jotain muuta mitä ajoautolle. Merikonttia tulee viikottain suomeen alan harrastajien toimesta, joten sekään ei ole ongelma. Vastaavan auton voi toimittaa useampikin agentti jenkeistä, näitähän löytyy vakuutusyhtiöiden huutokaupoista. 390hv voi yllättää monet voimaan tottumattomat torvet ja näitä mällätään kohtuu reippaati jenkeissä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3