Valurautakannen särö(I6)
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Valurautakannen särö(I6)
Just rempatun ja maalatun kannen kyljessä on ikävännäköinen särö 3-4 sylinterin pakoaukon keskeltä kaasarin reikään asti. Paketti toimii mutta odotettavaa on että särö etenee.
Saako näitä vikoja kiinni ennen koneistuksia särötarkastuksilla tai jollain muulla systeemillä?
Onkohan tuo tyypillinen paikka mistä 6-pölkky halkeaa? Tuossa välissä on ainakin lämpötilaeroa seinämässä joka erottaa imu-ja pakopuolen.
Saako näitä vikoja kiinni ennen koneistuksia särötarkastuksilla tai jollain muulla systeemillä?
Onkohan tuo tyypillinen paikka mistä 6-pölkky halkeaa? Tuossa välissä on ainakin lämpötilaeroa seinämässä joka erottaa imu-ja pakopuolen.
No sullahan säkä käy...ei ollut säröä kun kantta tehtiin?
En minä ainakaan ole kuullut moisesta probleemasta yleisesti, voi olla ihan yksittäistapaus. Yleensä nuo tarkistetaan visuaalisesti konepajalla, mutta kaippa niihinkin voisi käyttää särötarkastusta samaan tapaan kuin kampuroihin. Paineistamalla niitä voitanee testata, että kanavat ei vuoda jne.
Tuosta kohtaa se saattaa alkaa vuotaa 3-4 -pakokanavasta imusarjaan, aijai. Ja syvemmältä mahdollisesti vesikanaviin.
Joka tapauksessa on tappio tuossa kohtaa nieltävä tehdyn rempan osalta ja varauduttava kannen pettämiseen. Tuskin kannattaa yrittää korjata, koska ehjiä kansia varmastikin järjestyy ihan kotimaastakin. Kohtahan se on ameriikan ihmekin jo dynotesteissä...
siinä kohtaa tiedän myyntiin tulevan ainakin erään E0BE "viri"kannen...
En minä ainakaan ole kuullut moisesta probleemasta yleisesti, voi olla ihan yksittäistapaus. Yleensä nuo tarkistetaan visuaalisesti konepajalla, mutta kaippa niihinkin voisi käyttää särötarkastusta samaan tapaan kuin kampuroihin. Paineistamalla niitä voitanee testata, että kanavat ei vuoda jne.
Tuosta kohtaa se saattaa alkaa vuotaa 3-4 -pakokanavasta imusarjaan, aijai. Ja syvemmältä mahdollisesti vesikanaviin.
Joka tapauksessa on tappio tuossa kohtaa nieltävä tehdyn rempan osalta ja varauduttava kannen pettämiseen. Tuskin kannattaa yrittää korjata, koska ehjiä kansia varmastikin järjestyy ihan kotimaastakin. Kohtahan se on ameriikan ihmekin jo dynotesteissä...

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Uusin tieto (per tänään) JA PARI KUVAA on tässä: http://fordsix.com/forum/viewtopic.php?t=34269
Ja jotain tässä: http://fordsix.com/forum/viewtopic.php?t=33075

Ja jotain tässä: http://fordsix.com/forum/viewtopic.php?t=33075

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****