Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Miksei uutta pataa, olis vähän erilaista suomen early kantaan, kaikki moottorivaihtoehdot alkaa olla jo nähty. Mahdollista tuo on ja ainakin jenkeissä ovat fox-koppaan noita laittaneet, suomessakin sellainen taitaa aika kesken olla
Hei! Tuo uusi modular moottori olisi tosi hieno vanhassa mussessa! Ei siinä tarvita mitään jenkkilehtiä jotta suomipoika saa motin sopimaan. Se on vaan tarpeeksi aikaa ja väsytysvoitto ongelmasta kuin ongelmasta. Mod moottori olisi jotain uutta, mutta ensin pitää määrittää mitä autolta haluat. Jos maksimi voima pienellä panostuksella on mielessä miksei suoraan niin härskiä isolohkoa kuin sielu sietää?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ehdottomasti laittasin tuon 4,6 motin Sehän on aivan loistava kone. Itse olen tuota suunnitellut että jos joskus kasi-mussen hommaan tai vaihdan omaan -65:een kasiaisen tulee se takuuvarmasti olemaan tuo. maustat vaan sen Eaton M-112 ahtimella.. kiäh kiäh.. helppo asentaa tuohon koneeseen
meinasin tuossa taannoin jo ostaa tuon koneen muuten vaan tallin nurkkaan venaamaan kun ei ole edes hinnalla pilattu.. tuo hintahan on muuten aivan naurettava! jos et sinä osta niin minä tulee vielä lootakin kaupan tekijäisiksi..
Modularin jos nokalle laittaa, niin menee etupään jousitus uusiksi. Modular kun on leveämpi mitä isolohko, niin tulee iskaritornit eteen. Ne mitä jenkeissä tehtyjä muutoksia olen nähnyt, niin autoihin on muutettu mustang II tyyppinen etupään jousitus joka eliminoi iskaritornit.
Onnistuu ilman koko iskaritornin poistoa, siihen on muutos sarjakin olemassa. Ja hommansa taitava peltimaakari tekee sen tornien muokkauksen päivässä, jousitus muuttuu persson typpiseen . Ei välttämättä tarvitse 2 mussen akselistoa vaihtaa jos ei välttämättä halua.
Antti66HT kirjoitti:Jaahas, ja mitäs hyvää tossa modularissa on, muuta kuin isolohkon ulkomitat... Veikkaampa ettei ainakaan vakiona tyydytä vauhdin nälkää...
Samalla vaivalla sinne sovittaa 385 sarjan koneen...
...juu, ja ammatti peltiseppähän sen sinne laittaa. hep.
Itse päätyisin varmaan ja koeteltuun reseptiin, jos nyt aloittaisin alusta: 5.0, AFR 185, W-stealth, KAASUTIN.
Ei kai ne nyt ihan turhia voi olla jos niitä coobriinkin ängetty on.. ja itte ainakin laitan hyvin mielelläni uutta tekniikkaa vanhoihin kuoriin.
Antti66HT kirjoitti:Jaahas, ja mitäs hyvää tossa modularissa on, muuta kuin isolohkon ulkomitat... Veikkaampa ettei ainakaan vakiona tyydytä vauhdin nälkää...
Samalla vaivalla sinne sovittaa 385 sarjan koneen...
...juu, ja ammatti peltiseppähän sen sinne laittaa. hep.
Itse päätyisin varmaan ja koeteltuun reseptiin, jos nyt aloittaisin alusta: 5.0, AFR 185, W-stealth, KAASUTIN.
Ei kai ne nyt ihan turhia voi olla jos niitä coobriinkin ängetty on.. ja itte ainakin laitan hyvin mielelläni uutta tekniikkaa vanhoihin kuoriin.
Kyllähän tollasella pannulla sn95 koopra jo ihan kivasti liikahtaa vaan, maksaa se 302-pannunkin laitto että siinä 280 kaakkia olisi...
Jos tavoitteena on tehdä muutoksia ja saada voimaa niin mitä tässä enää mietitään? Autoa on saanut 390 ci mootorilla joten suurin vertailumoottori on 468 cid, eli 429/460 ovat mukavasti toleranssissa. 500hv pikkulohkollakin menisi vaihteisto, kuten ehkä peräkin uusiksi joten ei tämä isolohko swappi tunnu edes pahalta. Sitä voi jokainen miettiä kumpi on mukavampi käyttää 550 hv 302 cid vai 550 hv 460 cid ja varsinkin kun pienen moottorin potentiaali alkaa loppua, niin isommassa on varaa kiristää. 385-sarjalainen on vallan hyvä vaihtoehto, onhan se ns. moderni isolohko joka alunperin valmistettiin lyömään kiilaa moparin hemeille nascar ympyröihin. Uudelle uutukaiselle kun suunniteltiin kansia niin piti tehdä erittäin hyvän palotapahtuman eli pienipäästöinen kansi ja mitä tehdas tuottikaan? Erittäin hyvin vakiona virtaavat kannet uutukaiseen 429 mottiin, portatut ensimmäiset C8-D1 kannet riittävät +700 hv tehoille ja merkille pantavaa on se etteivät ole kisakannet vaan vakiot sarjatuontanto passenger auton kannet.
Riippuen moottorin kiireestä, niin kaverilta tulee syksymmällä alukantinen 390 cid motti myyntiin, vastaavalla motilla '68:a on saanut jo uutenakin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
joo kiitoksia kommenteista!
Tuo iskaritornien poisto/kavennus ei kyllä välttämättä oo mikään paras juttu pilaa hyvän museo auton (heh heh) mutta silti... kiinnostais vaa kauheesti.
Minkähänlainen alakerta nois on et kuinka kestää löylyä ottaa? Ahdin(han) siihen pitäis kyllä samassa hotakassa laittaa...
musse68 kirjoitti:Tuo iskaritornien poisto/kavennus ei kyllä välttämättä oo mikään paras juttu pilaa hyvän museo auton (heh heh) mutta silti... kiinnostais vaa kauheesti.
Minkähänlainen alakerta nois on et kuinka kestää löylyä ottaa? Ahdin(han) siihen pitäis kyllä samassa hotakassa laittaa...
385-sarjalaisen asentaminen '67-'68 Mustangiin ei vaadi jousitornien kaventamista. Modula on vielä pari tuumaa leveämpi, samoilla luvuilla kuin 427 SOHC eli silloin tarvii jousitornia kaventaa. Asiallisesti toteutettua jousitornien kaventamista ei normaali tauno tasalatva edes huomaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tuo 4.6 moottori on alumiinia, toisin kuin wanhat norsumoottorit, eli jos tehoa ja ajettavuutta haluaa, niin se on paras vaihtoehto. Ja taitaapa olla huomion arvoinen seikka kulutuskin nailla bensan hinnoilla, modulaari taitaa vieda puolet isolohkon kulutuksesta. Tekniikka kehittyy, siksi noita modulaarikoneita nykyaan kaytetaan. Ja on se pirun hienon nakonenkin
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------