Museoajoneuvoista

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Joops! Väästpäkin kanssa samaa mieltä. Itellänikin on autoa seisonu pahimmillaan, rahanpuutteen takia, niin kauan, että AKE halus kilvet takasin jollen käy konttorilla. Koskaan en ite ole harkinnut MR-kilpiä, niihin sitäpaitsi olisi matkaa, muttei mua ole haitannut muiden kilvet. On paljon autoja, siis tosi vanhoja, joiden käyttöä ei voisi mitenkään ajatella jokapäiväiseksi.
Harrasteautoille oma "luokka" olisi ehdottomasto must. Oma autokaan ei joka kesä ole ollut liikkeellä likikään 30 päivää, eikä se tällä hetkellä johdu siitä etteikö olisi varaa. Noinkin siistin auton seisottaminen parkissa, duunin pihalla, jalkakäytävän vieressä, raavittavana :shock: , ei vaan innosta.
Antaa huru-ukkojen ajaa MR-autoja. Muut ajaa kun uskaltaa, mää ajan MUSTANGilla kun haluan :wink: :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

GT-350:
Kaikissa museoautoissa ei ole MR- tai MA-kilpiä. :wink:

Mistäs se kateellinen naapuri tietää onko museoauto vai ei jos ei itse kerro? :shock: :shock: :shock:
-Jukka-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jukka kirjoitti: Mistäs se kateellinen naapuri tietää onko museoauto vai ei jos ei itse kerro? :shock: :shock: :shock:
Ja parhaat naurut saa, jos ajelee ilman museorekisterointia ja naapuri yrittaa karayttaa.. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Yep, aikoinaan oma 73-avo-Mustang oli alkuun museorekisterissä, mutta normaalissa liikennevakuutuksessa, mutta näin oli vain n. 3 kk ajan (jotta sain bonusluokan nousemaan). En tiedä, oliko tapahtunut jotakin virhettä, mutta eipä vakuutusyhtiö mitään sanonut edes jälkikäteen.

MR-auton museovakuutus on vakuutuksenottajan ja vakuutusyhtiön välinen sopimus, viranomaisilla ei ole tuohon mitään asiaa. MR-rekisteröinti on ihan eri asia. Vakuutusyhtiö ei tosin anna museovakuutusta, ellei auto ole museorekisterissä. Mutta Tapiola antoi rekisteröimättömälle ruskealle 71-Shelby Europa avolle museokaskon !
Viimeksi muokannut raunoh, 16 Touko 2006, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

raunoh kirjoitti:Yep, aikoinaan oma 73-avo-Mustang oli alkuun museorekisterissä, mutta normaalissa liikennevakuutuksessa, mutta näin oli vain n. 3 kk ajan (jotta sain bonusluokan nousemaan).

MR-auton museovakuutus on vakuutuksenottajan ja vakuutusyhtiön välinen sopimus, viranomaisilla ei ole tuohon mitään asiaa. MR-rekisteröinti on ihan eri asia. Vakuutusyhtiö ei tosin anna museovakuutusta, ellei auto ole museorekisterissä. Mutta Tapiola antoi rekisteröimättömälle ruskealle 71-Shelby Europa avolle museokaskon !
Lähinnä tarkoitin sitä että auto voi olla museorekisterissä ja museovakuutuksissa mutta tavallisilla rekisterikilvillä.
-Jukka-
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Miksi ottaa MR-tyyppiset kilvet, jollaiset eivät ole koskaan olleet autossa ? Esim 1973-Granden ensirekisteröintikilvet keväällä 1973 olivat vaalealla pohjalla mustin kirjaimin/numeroin, siten mustapohjaiset ja valkoiset kirjaimet/numerot eivät kuulu originaaliin autoon. Täten ulkopuolisen lienee vaikea sanoa, onko auto MR-rekisterissä vai ei pelkkien kilpien pohjalta. Antaakohan AKE tietoja kateellisille naapureille/vihamiehille ?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

raunoh kirjoitti:Miksi ottaa MR-tyyppiset kilvet, jollaiset eivät ole koskaan olleet autossa ? Esim 1973-Granden ensirekisteröintikilvet keväällä 1973 olivat vaalealla pohjalla mustin kirjaimin/numeroin, siten mustapohjaiset ja valkoiset kirjaimet/numerot eivät kuulu originaaliin autoon. Täten ulkopuolisen lienee vaikea sanoa, onko auto MR-rekisterissä vai ei pelkkien kilpien pohjalta. Antaakohan AKE tietoja kateellisille naapureille/vihamiehille ?
Juuri tätä ajoin takaa. :wink:

Täytyy olla todella kateellinen naapuri jos tuollaista alkaa selvittelemään?
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mussemaan kirjoitti:
ROKI kirjoitti:jos ei ole takataskussa sen vertaa pelimerkkejä, että voi maksaa auton täydet vakuutukset ei sillon tarvitse koko autoa.

Ajetaan vaan niinpaljon kuin on mahdollista, viime kasänä meni 2400 mailia rikki keposesti kylläkin 7 kuukautta ajossa , tänä kesänä ei jouda ajeleen noin paljon.

Vai että museovakuutuspelleilyn?

Eikö ihan oikeasti käynyt mielessäkään että joillakin voisi olla muut syyt kuin käyttökustannukset auton museorekisteröinnille?

Kyllähän se siitä on lähdettävä että kaikki tekevät omat ratkaisunsa, ja ajaa autollansa juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa.
Turha siinä kenenkään "asiantuntijan" on alkaa kommentoimaan.

Kyllä munkin mielestä on helvetin tyhmää käyttää esimerkiksi Fordin automaattilootassa mettäkoneen öljyjä, kiristää moottorin alakerran ym pultit käsivaralta, vaivautua rakentamaan paalivalmiista romusta auto, tai käyttää allekirjoituksena kommenttia "muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan" mutta kukin tehköön mitä tahtoo vapaassa maassa.
ROKI kirjoitti: Silti olisin sitä mieltä yhdestä asiasta, että näille mr autoille annetaan liikaa helpotuksia, kun vakuutus on vaivaiset muutama kymppi ei käyttömaksua, pitäis ainakin katsastaa jokavuosi. Vaikkakin useimmat eivät aja kuin sen 30pv, on niitäkin jotka ajavat varmasti enemmän kuin kuin tuo 30 pv , siinä tulee se suuri vääryys toisia kohtaan.
No katsasta ihmeessä se autosi MR -kuntoon "pienellä vaivalla" niin kuin totesit niin ei tarvitse kadehtia.

Ja en ymmärrä mikä "suuri vääryys" se on juuri sinua kohtaan jos naapurikylässä joku ajaa 40pv vuodessa MR -autollaan? Eihän sulla edes ole MR -autoa, ja vaikka olisikin niin mitä sitten? Ei se vähentäisi siltikään sinun ajopäiviäsi.
Kyllä se vaan niin on että kateus se on suomalaisten perisynti -keskitytään nyt jumalauta omiin touhuihin eikä itketä/murehdita muiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.
Joo viellä kerran, kateus ei ole tässä takana , vaan tulipahan jateltua sellasta mitä olis pitänu ajatella hiukan enemmän. Öljyssähän ei ole mitään vikaa on vain parempaa tavaraa, ja jos pultit saa sopivaan tiukkuuteen ilman momenttia on se turha laite, vaikkakin se mullakin löytyy. Ja paali kamasta kun ei ihan jokapojankloppi autoa teekkään, varsinkaan jolla on myös tulluu nyttelyistä pyttyjä, mr rekkariin sen saa( suht pienillä ) muutoksilla vaan kun ei ole hinkua, haluan ajaa niinpaljon kun sielu sietää ja persus kestää toistaiseksi viellä kestää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin