Uutta Mustangia Suomeen, kuka kokeilee ennakkopäätöstä?
Valvoja: Ville K
Ilokseni huomasin että NYT Ake:nkin sivuille on virallisesti kirjoitettu tästä uudesta poikkeuslupahakemuksesta maksaa € 340 eikä autoa tarvii tuoda Suomeen ennen päätöstä.
Ja tässä päivän musse: 514" 781hp
http://www.blocket.se/vi/8036931.htm?ca=11_s
			
			
									
						
										
						Ja tässä päivän musse: 514" 781hp
http://www.blocket.se/vi/8036931.htm?ca=11_s
- Fastback
 - Over The Top
 - Viestit: 4438
 - Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
 - Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
 - Viesti:
 
Sairaan makee tekniikka ja manuaalilla!Spiff kirjoitti:Ja tässä päivän musse: 514" 781hp
http://www.blocket.se/vi/8036931.htm?ca=11_s
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
			
						jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Amerikanrautojen yksittäistuonti helpottuu (11.5.2006)
Euroopan unionin ulkopuolelta yksittäin maahantuotavien autojen rekisteröinti helpottuu kesäkuun alussa.
Poikkeuslupien tarve vähenee, kun katsastuksessa voidaan testilaitoksen tai valmistajan todistuksilla osoittaa, että ajoneuvo vastaa teknisesti eurooppalaisia vaatimuksia. Muutos vaikuttaa autojen tuontiin lähinnä Yhdysvalloista.
EU-tyyppihyväksyntäpakko on koskenut kaikkia Suomeen rekisteröitäviä autoja vuodesta 1998 ja moottoripyöriä vuodesta 2003. Poikkeaminen tyyppihyväksynnästä on tähän asti aina edellyttänyt AKEn lupaa.
Liikenne- ja viestintäministeriö antoi 11. toukokuuta asetuksen, joka vähentää tarvetta hakea poikkeuslupia.
Asetusmuutoksella EU:n ulkopuolelta yksittäin tuodut henkilö-, paketti- ja kevyet kuorma-autot sekä L-luokkien ajoneuvot rinnastetaan rekisteröinnissä EU:n piensarjavaatimuksiin. Tämä tarkoittaa, ettei ajoneuvolta edellytetä kaikilta osin enää pakollisia EU-tyyppihyväksyntöjä, jotta sen voi rekisteröidä Suomeen.
Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät.
Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.
Samalla muuttoajoneuvon vaatimuksia lievennetään kattamaan kaikkien lähtömaiden tekniset standardit, kunhan ajoneuvo täyttää tietyt päästövaatimukset.
(Liikenne- ja viestintäministeriön tiedote 11.5.2006)
			
			
									
						
										
						Euroopan unionin ulkopuolelta yksittäin maahantuotavien autojen rekisteröinti helpottuu kesäkuun alussa.
Poikkeuslupien tarve vähenee, kun katsastuksessa voidaan testilaitoksen tai valmistajan todistuksilla osoittaa, että ajoneuvo vastaa teknisesti eurooppalaisia vaatimuksia. Muutos vaikuttaa autojen tuontiin lähinnä Yhdysvalloista.
EU-tyyppihyväksyntäpakko on koskenut kaikkia Suomeen rekisteröitäviä autoja vuodesta 1998 ja moottoripyöriä vuodesta 2003. Poikkeaminen tyyppihyväksynnästä on tähän asti aina edellyttänyt AKEn lupaa.
Liikenne- ja viestintäministeriö antoi 11. toukokuuta asetuksen, joka vähentää tarvetta hakea poikkeuslupia.
Asetusmuutoksella EU:n ulkopuolelta yksittäin tuodut henkilö-, paketti- ja kevyet kuorma-autot sekä L-luokkien ajoneuvot rinnastetaan rekisteröinnissä EU:n piensarjavaatimuksiin. Tämä tarkoittaa, ettei ajoneuvolta edellytetä kaikilta osin enää pakollisia EU-tyyppihyväksyntöjä, jotta sen voi rekisteröidä Suomeen.
Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät.
Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.
Samalla muuttoajoneuvon vaatimuksia lievennetään kattamaan kaikkien lähtömaiden tekniset standardit, kunhan ajoneuvo täyttää tietyt päästövaatimukset.
(Liikenne- ja viestintäministeriön tiedote 11.5.2006)
- 
				94GtMustang
 - Aktiivi
 - Viestit: 46
 - Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
 
- stangrider
 - Aina äänessä
 - Viestit: 1341
 - Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
 - Paikkakunta: sAVO
 
Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät. 
** NIIN , ENSIN ON TUO 30 PVN VALITUSAIKA ENNENKUIN TUOSTA JOKU LAKI SAADAAN AIKAISEKSI, SITTEN SOVELTAMISOHJEET ERIKSEEN
  
 
Oisko porukoilla hyviä vinkkejä uuden Mustangin takavaloiksi?
Jos vaaditaan noita hyväksyntöjä eikös se tarkoita että ne täytyy vaihtaa?
Eteen pyöreitä löytynee helmpommin..
Ihme touhua EU:ssa...
			
			
									
						
										
						** NIIN , ENSIN ON TUO 30 PVN VALITUSAIKA ENNENKUIN TUOSTA JOKU LAKI SAADAAN AIKAISEKSI, SITTEN SOVELTAMISOHJEET ERIKSEEN
Oisko porukoilla hyviä vinkkejä uuden Mustangin takavaloiksi?
Jos vaaditaan noita hyväksyntöjä eikös se tarkoita että ne täytyy vaihtaa?
Eteen pyöreitä löytynee helmpommin..
Ihme touhua EU:ssa...
uusi mustang sveitsissä...
http://i6.photobucket.com/albums/y226/J ... 020659.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y226/J ... 020658.jpg
hinta paremmin kohdallaan, kuin meillä..
			
			
									
						
										
						http://i6.photobucket.com/albums/y226/J ... 020659.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y226/J ... 020658.jpg
hinta paremmin kohdallaan, kuin meillä..
Uusi asetus astui voimaan....
Niin siinä taisi käydä, että rekisteröinti ei juurikaan helpottunut.
Tuntuvat vaativan jarruista todistuksen. Jos joku keksii asiaan ratkaisun ottaisin kiitollisuudella vastaan.
			
			
									
						
										
						Tuntuvat vaativan jarruista todistuksen. Jos joku keksii asiaan ratkaisun ottaisin kiitollisuudella vastaan.
- veekoo
 - Aina äänessä
 - Viestit: 1433
 - Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
 - Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
 - Viesti:
 
Re: Uusi asetus astui voimaan....
Minkalaisen todistuksen? Kelpaako DOT hyvaksynta?musse96 kirjoitti:Niin siinä taisi käydä, että rekisteröinti ei juurikaan helpottunut.
Tuntuvat vaativan jarruista todistuksen. Jos joku keksii asiaan ratkaisun ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Kuulin että tämä asia on vieläkin ihan auki, taitaa olla parempi odottaa vähän aikaa että saavat asiat kuntoon, kun eivät vieläkään oikein tiedä mitä sääntöjä pitäisi noudattaa. Ideahan oli että Jenkkiautoja ei automaattisesti saa rekisteröityä, mutta eihän tässä pitänyt mitään naurettavaa todistusten hankitaa olla. Onneksi päästään kohta äänestämään jos joku rohkea ehdokas ottaisi kantaa.
			
			
									
						
										
						Pelkkä vastaavuus ei riitä valaisimien ja lasien kohdalla. Niiden tulee olla hyväksytyt. Vaihtoehtona on korvata alkuperäiset osat johonkin muuhun ajoneuvoon tarkoitetuilla osilla.
 
Tuomas Peltokangas
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus
Eli porukalla vaan kasaamaan uusia autoja, kuka saa rumimman härvelin aikaiseksi uusine valoineen ja tuulilasineen.
Tekisi niin mieli kasata sellainen ja näyttää koko maailmalle mitä Suomessa tehdään UUDELLE autolle että sillä saa ajaa liikenteessä
			
			
									
						
										
						Tuomas Peltokangas
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus
Eli porukalla vaan kasaamaan uusia autoja, kuka saa rumimman härvelin aikaiseksi uusine valoineen ja tuulilasineen.
Tekisi niin mieli kasata sellainen ja näyttää koko maailmalle mitä Suomessa tehdään UUDELLE autolle että sillä saa ajaa liikenteessä