kulutus
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Vihreä 71-Shelby avo M-koodin 351-4V Clevelandilla (ja C6-automaatilla, 1:2,75 perä) menee n. 15 L/100 km maantiellä, 22 L/100 km kaupungissa. 73-suomi-Grande Q-koodin 351CJ:lla (+C6, 1:3,25 perä) kulki 16 ja 24 L/100 km. Jos noihin lukemiin pääsee, on moottori ja säädöt kohdallaan. Itse olen yleensä jokseenkin rauhallisesti ajellut. Tuon kulutuksen alle on mahdoton kyllä päästä, ainakaan ilman AOD-laatikkoa.
Kuriositeettina, 71-Shelby meni vuoden 2002 Grand-FunRun:ssa 1.800 km:n matkan keskikulutuksen ollessa tällä matkalla 13,8 L/100 km, mutta vauhti olikin usein luokkaa 60-70 kmh letkassa ajaen eli rauhallista ja mukavaa cruising-köröttelyä.
Rokin kanssa olen samaa mieltä; jos on ollut varaa hankkia Mustang, bensan kulutusta voi seurata vain sen toteamiseksi, että auto on kunnossa ja säädöissään. Moottoriveneet kuluttaa reilusti enemmän kun tarkastellaan kulutus/100km vesillä eikä vain L/tunti. Samoin moottorikelkat eivät taida kovin hävitä isolohko-Mustangeillekaan...
Tämän päivän lehdessä oli myynnissä Dodge Dart 225cid-koneella 1.700 eurolla. Mustangien hinnat on luokkaa 5-10 x tuohon verraten.
Kuriositeettina, 71-Shelby meni vuoden 2002 Grand-FunRun:ssa 1.800 km:n matkan keskikulutuksen ollessa tällä matkalla 13,8 L/100 km, mutta vauhti olikin usein luokkaa 60-70 kmh letkassa ajaen eli rauhallista ja mukavaa cruising-köröttelyä.
Rokin kanssa olen samaa mieltä; jos on ollut varaa hankkia Mustang, bensan kulutusta voi seurata vain sen toteamiseksi, että auto on kunnossa ja säädöissään. Moottoriveneet kuluttaa reilusti enemmän kun tarkastellaan kulutus/100km vesillä eikä vain L/tunti. Samoin moottorikelkat eivät taida kovin hävitä isolohko-Mustangeillekaan...
Tämän päivän lehdessä oli myynnissä Dodge Dart 225cid-koneella 1.700 eurolla. Mustangien hinnat on luokkaa 5-10 x tuohon verraten.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Ai ettei mene 6:lla litralla .. AIJAA. Nerokkaita lausuntoja, jos joku kyselee neuvoja kun koneessa on ilmeinen vika.
Itellä kutitettu huonokuntoinen 289 ei koskaan vienyt yli 20l/100.
351 menee 14-16 riippuen missä ajetaan. Saa nähdä mitä toi tuplapumppu syö...
Oletko perillä minkälainen nokka on, eli jos on ihan Race nokka, niin ei kun vaihtoon. Onko kaasuttajan suutinrungot kiinni ja muutenkin kasassa. Vuotaako tankki? Haiseeko bensa?
Onko kulku muuten ok? Minkälaista tyhjäkäyntiä toi käy? kierrokset?
Itellä kutitettu huonokuntoinen 289 ei koskaan vienyt yli 20l/100.
351 menee 14-16 riippuen missä ajetaan. Saa nähdä mitä toi tuplapumppu syö...
Oletko perillä minkälainen nokka on, eli jos on ihan Race nokka, niin ei kun vaihtoon. Onko kaasuttajan suutinrungot kiinni ja muutenkin kasassa. Vuotaako tankki? Haiseeko bensa?
Onko kulku muuten ok? Minkälaista tyhjäkäyntiä toi käy? kierrokset?
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
No niin kulutus tutkimusta on tehty joten holleyn 390 läpi voi mennä 37 L 100 km:lla,ostin uuden holley 600 sen, kulutus putosi heti 17 L 100 km:lla seka ajoa, vaikka osan ajasta oli ryyppy vähän... päällä,elikkäs parempaan suuntaan mennään vielä kun tyhjäkäynnin saisi kohdalleen, 850 rmp/15 tällä hetkellä mut muuttuu koko ajan ???
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
79-Mustang kuskin ovi
Tähän tuli epähuomiossa eräälle osatoimittajalle tarkoitettu viesti osatarpeista. Joten aihepiiriin kuulumattomana muokattu pois. Tuon hankitun 79-Cobran kulutusta luonnollisesti tullaan seuraamaan.