kulutus
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
kulutus
Elikkäs kyseessä fb65
ihmettelyn aihe kulutus kaupunki ajossa vaivaiset 37,4 l 100km:llä minkälaista/kokoista kaasutintaa suositellaa/suuttimia, autoa ehkä lievästi viritetty ,mikäköhän on kohtuu kulutus kyseisessä automallissa koneen ollessa 289 ja automaatti. Kaasutin holley list - 6299-1 2008 olisko 390 malli en tiedä kun olen aloittelija
kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan. tulee aikas kalliiksi toi autoilu tolla kulutuksella
ps kaasutin säätäjän/huoltajan tiedot myös olis kiva tietää eteläsuomesta
ihmettelyn aihe kulutus kaupunki ajossa vaivaiset 37,4 l 100km:llä minkälaista/kokoista kaasutintaa suositellaa/suuttimia, autoa ehkä lievästi viritetty ,mikäköhän on kohtuu kulutus kyseisessä automallissa koneen ollessa 289 ja automaatti. Kaasutin holley list - 6299-1 2008 olisko 390 malli en tiedä kun olen aloittelija
kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan. tulee aikas kalliiksi toi autoilu tolla kulutuksella
ps kaasutin säätäjän/huoltajan tiedot myös olis kiva tietää eteläsuomesta
Viimeksi muokannut FBFIN65, 24 Huhti 2006, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Re: sähköt/kulutus
Kovalta kuulostaa kulutus.ilmari510 kirjoitti:Elikkäs kyseessä fb65 radion mysteeri,radio toimii normaalisti, kunnes antaa kierroksia, häviää radiosta virrat outoa ?
Sitten toinen ihmettelyn aihe kulutus kaupunki ajossa vaivaiset 37,4 l 100km:llä minkälaista/kokoista kaasutintaa suositellaa/suuttimia, autoa ehkä lievästi viritetty ,mikäköhän on kohtuu kulutus kyseisessä automallissa koneen ollessa 289 ja automaatti. Kaasutin holley list - 6299-1 2008 olisko 390 malli en tiedä kun olen aloittelija
kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan. tulee aikas kalliiksi toi autoilu tolla kulutuksella
ps kaasutin säätäjän/huoltajan tiedot myös olis kiva tietää eteläsuomesta
1)Toimiiko alipainesäätäjä? Jakajan koppa pois ja posket lommolla imemään vakuumiletkua, sisuskalujen tulee liikkua.
2) Onko ilmanputsari tukossa?
Kaasari on tosiaan 390CFM, holleyn jäljiltä jet front on 122-50 ja jet rear 134-3. Power valvea ei tuossa edes ole, joten sen rikkoutuminen ei kulutusta voi selittää.

joo on sulla säädöissä pelivaraa kun noinkin pieni kone kuluttaa
noinkin miehekkäästi
esimerkkinä kaverilla oli 455 tunnelramilla ja 2X650 holanderit ja 4.88 peräruuvi oli vaivaset "30ltr/100km" kulutus nurkka-ajossa
tietysti mittaustapakin vaikuttaa tulokseen
jos bensamittariin luottaa niin, 5litran heitto tulee helposti
tankki tyhjäks ja 20-30 litraa tankiin niin kuinkapitkälle pääsee ja millä ajotavalla..
kantsii kyllä pitää varakannu mukana jos sattuu kyykkii
sopivaan paikkaan...
noinkin miehekkäästi
esimerkkinä kaverilla oli 455 tunnelramilla ja 2X650 holanderit ja 4.88 peräruuvi oli vaivaset "30ltr/100km" kulutus nurkka-ajossa
tietysti mittaustapakin vaikuttaa tulokseen
jos bensamittariin luottaa niin, 5litran heitto tulee helposti
tankki tyhjäks ja 20-30 litraa tankiin niin kuinkapitkälle pääsee ja millä ajotavalla..
kantsii kyllä pitää varakannu mukana jos sattuu kyykkii
sopivaan paikkaan...

- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,putsari ok, ja kulutus mitattu tankki täyteen ja kävellen lisää hakemaan,kun en uskonut että voi noin paljon kuluttaa,kilometritkin oli ylhäällä (mittarihan ei luonollisestikkaan toimi)
Radion toiminta ongelmakin ratkesi, laturi lataa 17v koko ajan taitaa olla hiukan liikaa, no kirkaat valot ainakin
Mikä ihmeen alipaine säädin, ei tässä sellaista ole ? Olen kyllä nähnyt kuvissa ja kuullut, mutta ei tässä autossa ole sellaista jos se on se ufon näköinen juttu jakajassa kiinni
Radion toiminta ongelmakin ratkesi, laturi lataa 17v koko ajan taitaa olla hiukan liikaa, no kirkaat valot ainakin
Mikä ihmeen alipaine säädin, ei tässä sellaista ole ? Olen kyllä nähnyt kuvissa ja kuullut, mutta ei tässä autossa ole sellaista jos se on se ufon näköinen juttu jakajassa kiinni
No en kyllä usko, että tulpat ovat ok tuolla kulutuksella.ilmari510 kirjoitti:Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,
Seuraavaksi mittaa puristuspaineet, eli tulpat irti puristuspainemittari tulpan reikään ja startilla pyörität.
Jaanii ja joku sähköön uskova kertokoon miten se jakaja pitää maadoittaa siksi aikaa. Tähän hätään en ulkoa muista, kun en sähköön muutenkaan usko.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Puristuspaineiden mittaamisen vaihtoehtona on mitata ohivuodot, jolloin näkee/kuulee, minne paineet häviää:
1) kaasuttimeen/ilmanputsariin (=imuventtiilit);
2) pakoputkeen (=pakoventtiilit) vai
3) öljykorkkiin (=männänrenkaiden ohitse), vai
4) kombinaatiot edellisistä.
Ostin täkäläisestä autotarvikeliikkeestä ohivuotomittarin muistaakseni noin 40e:llä. Tarvitsee tosin jonkinlaisen painelähteen.
1) kaasuttimeen/ilmanputsariin (=imuventtiilit);
2) pakoputkeen (=pakoventtiilit) vai
3) öljykorkkiin (=männänrenkaiden ohitse), vai
4) kombinaatiot edellisistä.
Ostin täkäläisestä autotarvikeliikkeestä ohivuotomittarin muistaakseni noin 40e:llä. Tarvitsee tosin jonkinlaisen painelähteen.
No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen, paitti nuo ruisku heepelit ne kulkee huomattavasti vähemmällä. Mutta mielestäni joilla on vara hankkia tällänen bensa syöppö, on vara ostaa myös bensat mitä menee, kyllä itteänikin usein harmittaa bensan hinta, kun kulutus on mitä on, kohtuullinen kumminkin luokkaa 11-15l satkulle, tietenkin matkassa. En ole koskaan mitannut mitä menisi kaupunki pöristelyssä, mut eipä varmaankan alle 25-30 litraa satku. ostetaan vain benssaa kun viellä saadaan, joskus tulevaisuudessa voi olla vaikeampaa
.


Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Varmistaakseen ettei kärjetön vioitu puristuksia mitatessa, on helpoin tata taata se , että irrottaa puolalle menevän + piuhan että ei mene sytytykselle virtaa. Sillon ei kärjeton vijoitu kun ei saa purettua jännitteitä tulpille, kärki jakajilla varustetuissa moottoreissa ei tartte murehtia, ei tän kummempi juttu.Arto65FB kirjoitti:No en kyllä usko, että tulpat ovat ok tuolla kulutuksella.ilmari510 kirjoitti:Auto kyllä käy kaikilla ja suuttimien kokoa en tiedä,tulpat ok,
Seuraavaksi mittaa puristuspaineet, eli tulpat irti puristuspainemittari tulpan reikään ja startilla pyörität.
Jaanii ja joku sähköön uskova kertokoon miten se jakaja pitää maadoittaa siksi aikaa. Tähän hätään en ulkoa muista, kun en sähköön muutenkaan usko.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Meinaatko että on normaalia kun vakio pikkulohko kakskurkkuisella kevyessä kopassa hörppää 40litraa satasella?ROKI kirjoitti:No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen.

Oli vaivaiset 37 litraa, voihan siinä ollakkin vikaa. Tutkikaa älkääkä ihmetelkö mikäköhän olis vikana. Ei kaasari myllyllä kaupunki ajo onnistu 8.5 litralla, eikä viellä 15 litrallakaan. Tuonne 25 litraan kun rupee varautumaan vois olla kohillaan.Mussemaan kirjoitti:Meinaatko että on normaalia kun vakio pikkulohko kakskurkkuisella kevyessä kopassa hörppää 40litraa satasella?ROKI kirjoitti:No mutta eihän nämä meidän ajokit ole mitään wolkkareita, jotka kulkevat 6 litraa satkun. kaikk mänöö mitä tankkiin laittaa, jos aikoo jenkillä ajaa niin pitää varautua kohtuulliseen kulutukseen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302