351 C dynotesti
351 C dynotesti
Tulokset pdf muodossa. (kokeilen saada linkin toimimaan)
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... notest.pdf
Myynnissä mm Clev. ja 460 lohkot
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... yydaan.htm
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... notest.pdf
Myynnissä mm Clev. ja 460 lohkot
http://personal.inet.fi/kilpailu/litjad ... yydaan.htm
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kaikki sanoo?? En minä sano ainakaanGTCyclone kirjoitti:Ja kaikki kun sanoo että 351W on parempi kone, ehkä halvempi joo mutta....

Hienot lukemat pannusta, 680 hv kuulostaa kohtuu racelta. Tuskin enää normaali katumotti, mutta pienestä koneesta hienot lukemat. Muistaakseni Litjan sivuilla oli joskus kuvaus koneestakin (vai muistanko väärin?), mutta näkyy poistuneen. Jaa että pro skooppiin vaihdettu??? Mihis se alumiinitötterö lähti?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Lohko: 2-bolt betonilla täytetty,noin 30mm dekkitasosta.Laakeripukit vahvistettu,normaalit öljyn kierto muutokset/plugit.
Kampiakseli: vakio isku,ulkopuolinen painoitus
kiertokanget: kiilloitetut vakiot !
Männät: venolia 13.8 puristus
Nokka: 270/280-.620/.620 105 lsa laahaava meaaninen
Kannet: 4v 58cc palotila 2.19/1.71 venttiilit. kotiportatut
Peltisarjat: 2"x noin 37" 3.5" collektor
Imu: Holley strip dominator+2" korotus. modifioitu 850 Holley
Heti kun kukkaro sallii on alakerta tarkoitus vaihtaa kestävämpään eli
Dartin lohko n. 400 cid sisäisesti painoitetuilla osilla...
Kampiakseli: vakio isku,ulkopuolinen painoitus
kiertokanget: kiilloitetut vakiot !
Männät: venolia 13.8 puristus
Nokka: 270/280-.620/.620 105 lsa laahaava meaaninen
Kannet: 4v 58cc palotila 2.19/1.71 venttiilit. kotiportatut
Peltisarjat: 2"x noin 37" 3.5" collektor
Imu: Holley strip dominator+2" korotus. modifioitu 850 Holley
Heti kun kukkaro sallii on alakerta tarkoitus vaihtaa kestävämpään eli
Dartin lohko n. 400 cid sisäisesti painoitetuilla osilla...
Nyt kun on Cleve tapetilla niin tiedustelen että kuinka paljon vaikuttaa 2V kansissa 4V: pakovena, eli jos koneistaisin sen venat parantamaan virtausta.
Imuvenoja onkin turha survoa isommiksi
Tulevaa vaan mietin kun ostin juuri kakkoskannet mistä voisi rueta rauhassa jotain kasaamaan. sekin on auki että kasaanko Cleven vai 400:sen
Nokan ostin joten se ainakin on sitten päätetty
Ei ole järin järkevä varmaankaan mutta kun kerran tuli hankittua niin se sitten on se lähtökohta.
Nokka on cranen 524421 eli H-288-2
Imuvenoja onkin turha survoa isommiksi

Tulevaa vaan mietin kun ostin juuri kakkoskannet mistä voisi rueta rauhassa jotain kasaamaan. sekin on auki että kasaanko Cleven vai 400:sen
Nokan ostin joten se ainakin on sitten päätetty

Nokka on cranen 524421 eli H-288-2
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
#1 nokkalaakeri on asennettu hiukan vinoon niin että kanava pienenee.
#2,3,4,5 on pienennetty omatekoisilla plugeilla n.1,3mm.
Nostajille menevä (vasen puoli?) reijässä on 2mm plugi.
Runkolaakerit on isonnettu vastaamaan lohkon öljykanavaa.
kiertokangissa olevat urat on tukittu (väliin laitettu pätkä 0-rengas tiivistettä)
Pumppu on Melling HV ja paine 60-65 psi,tyhjäkäynnillä n.40 psi
Muut muutokset normaaleja race juttuja.
Spacereita ei testattu koska oli jo tiedossa muiden dynotesteistä että kyseinen imusarja toimii hyvin 2" paloilla.
#2,3,4,5 on pienennetty omatekoisilla plugeilla n.1,3mm.
Nostajille menevä (vasen puoli?) reijässä on 2mm plugi.
Runkolaakerit on isonnettu vastaamaan lohkon öljykanavaa.
kiertokangissa olevat urat on tukittu (väliin laitettu pätkä 0-rengas tiivistettä)
Pumppu on Melling HV ja paine 60-65 psi,tyhjäkäynnillä n.40 psi
Muut muutokset normaaleja race juttuja.
Spacereita ei testattu koska oli jo tiedossa muiden dynotesteistä että kyseinen imusarja toimii hyvin 2" paloilla.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Ok.SG 441 kirjoitti:#1 nokkalaakeri on asennettu hiukan vinoon niin että kanava pienenee.
#2,3,4,5 on pienennetty omatekoisilla plugeilla n.1,3mm.
Nostajille menevä (vasen puoli?) reijässä on 2mm plugi.
Runkolaakerit on isonnettu vastaamaan lohkon öljykanavaa.
kiertokangissa olevat urat on tukittu (väliin laitettu pätkä 0-rengas tiivistettä)
Pumppu on Melling HV ja paine 60-65 psi,tyhjäkäynnillä n.40 psi
Muut muutokset normaaleja race juttuja.
Spacereita ei testattu koska oli jo tiedossa muiden dynotesteistä että kyseinen imusarja toimii hyvin 2" paloilla.
Mainitsit tuon Dartin lohkon, lueskelin muinoin kaverin vanhaa Ford SB -virikirjaa (joku -70 luvun painos) ja siinä puhuttiin mm. silloisista ProStock clevelandeista.
Pariakin nimeltä mainittua Pro-miestä oli lainattu, pojat laulatti cleveä ihan orggislohkolla tuonne +10000rpm.
Tiedä sitten korjausväleistä mutta ilmeisesti keskimäärin 400m kiekaisuja kuitenkin kesti hyvin.

Olkoon sitten vaikka kryptoniitilla valetut vesitilat.

Jumalauta! Käsittämättömättömät teholukemat vakio osilla tehdystä Clevelandista. Sehän on 1,9 hv/ ci..onnittelut.Ja vielä laahaavalla nokalla. Hei jätkät, te ootte tehneet historiaa!
Tällaisia teholukuja ei muuten oteta irti suoraventtiilisistä moottoreista( lue Windsor). Parhaat windsorit mitä olen nähnyt tuottaa noin 740 hv ja tällöin on kyseessä täysin aftermarket moottori jossa tilavuutta 408-418 ci.
Saako tätä hehkutta amerikan pojille Fordmusclessa?
Tällaisia teholukuja ei muuten oteta irti suoraventtiilisistä moottoreista( lue Windsor). Parhaat windsorit mitä olen nähnyt tuottaa noin 740 hv ja tällöin on kyseessä täysin aftermarket moottori jossa tilavuutta 408-418 ci.

Saako tätä hehkutta amerikan pojille Fordmusclessa?
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Olihan noi tehot yllätys itsellekkin...nyt vaan pelottaa koska vakio veivit
antautuvat. Loppunopeus on samaa luokkaa kuin A.Kivinummen Angliassa
aikoinaan ja siinä oli kanssa 680 hp kone, että ei se dyno kauheesti valehtele.
Olen jonkun verran itsekkin laittanut juttua noihin amerikan foorumeihin,
en niinkään F.Muscleen, Voit heittää specsit sinne jos haluat.
antautuvat. Loppunopeus on samaa luokkaa kuin A.Kivinummen Angliassa
aikoinaan ja siinä oli kanssa 680 hp kone, että ei se dyno kauheesti valehtele.
Olen jonkun verran itsekkin laittanut juttua noihin amerikan foorumeihin,
en niinkään F.Muscleen, Voit heittää specsit sinne jos haluat.
Pitääpäs vähän kehaista Fordmusclessa...
Vähän pitää muuten ottaa pakkia noiden Inline kansien kanssa. Uusimmassa HotRodissa Joe Sherman merkkinen kaveri rakensi 374 Windsorin ( 8,2" dekkilohko 4,125" porauksella) AFR 225 kansilla, jotka virtasivat 340 cfm imupuolella.Tehoa 817 hv !!
Eli tässä saa vanha nyrkkisääntö korvilleen niin että paukkuu...eli se että moottorin tehopotentiaali on noin 2 x imukanavan virtaus. Sääntö taitaa päteä lähinnä katukoneisiin. Tässä Shermanin moottorissa on 14 puristukset ja nokassa nostoa noin 0,9"...
Vähän pitää muuten ottaa pakkia noiden Inline kansien kanssa. Uusimmassa HotRodissa Joe Sherman merkkinen kaveri rakensi 374 Windsorin ( 8,2" dekkilohko 4,125" porauksella) AFR 225 kansilla, jotka virtasivat 340 cfm imupuolella.Tehoa 817 hv !!
Eli tässä saa vanha nyrkkisääntö korvilleen niin että paukkuu...eli se että moottorin tehopotentiaali on noin 2 x imukanavan virtaus. Sääntö taitaa päteä lähinnä katukoneisiin. Tässä Shermanin moottorissa on 14 puristukset ja nokassa nostoa noin 0,9"...

0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.