"Kaveri kyseli tuota asiaa suoraan AKElta ja ohessa alkuperäinen kysymys ja vastaus siihen. Tämähän ei tietenkään sido ketään mihinkään, mutta lupaavalta näyttää....
Kysymys:
Uusi romuajoneuvodirektiivi on aiheuttanut epäselvyyksiä rekisteröintiasioitten tulevaan käytäntöön. Harrastan vanhempien autojen kunnostusta. Miten voin tulevaisuudessa hankkia auton ja purkaa sen varaosiksi tai jättää odottamaan kunnostusta. Onko auton oltava aina rekisteröitynä ja myös ajoneuvovero maksettava aina?
-------
Vastaus:
Tavallinen rekisteristäpoisto on jatkossa edelleen mahdollista. Tällöin ajoneuvon voi uudelleenrekisteröidä tai jättää itselleen varaosa-autoksi.
Romuajoneuvodirektiivi koskee lopulliseen romutukseen meneviä ajoneuvoja, jotka toimitetaan romuna vastaanottopisteeseen, esikäsitellään ja kierrätettävät osat mahdollisuuksien mukaan hyödynnetään. Romupoiston jälkeen ajoneuvoa ei enää luonnollisesti voida uudelleenrekisteröidä.
Asiasta julkaistaan tällä viikolla tiedote."
Voisko olla niin että joku olis oikeasti käyttänyt järkeään tuon lain kanssa ?
-Osku
<<<<<<<<<>>>>>>>>>
Ohessa keskustelua Usa Car Club Pieksämäen sivulta.
Monia rämmäleitä omistavana on mulle polttava
kysymys jos autoa ei saa pois rekisteristä ja vuotuisen veron piiristä ilman romuttamista.
Mutta niinkuin edellisestä voi päätellä , saattaa järki ehkä voittaa.
Tiedotus ainakin menee taas viime tippaan jos joutuukin veroja välttääkseen poistamaan autoja rekisteristä ennen syyskuuta.
Romu-auto direktiivi 1.9.2004 alkaen
Valvoja: Ville K
Aiheeseen lisää tietoa osoitteesta http://www.autokierratys.fi