Vaihteiston kohdistus kytkinkoppaan?
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Vaihteiston kohdistus kytkinkoppaan?
Mulla on V8:n 6-pulttinen kytkinkoppa mihin on ollut pultattuna T-10 manuaali. Huomasin että kytkinakselin tukiputken laippa on halkaisijaltaan 5mm pienempi kuin reikä kopassa. Kuuluuko sen oikeasti olla tuollainen? Jotenkin vois olettaa että sovituksen olisi hyvä olla tiukempi??
6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tuossa 67-malli 6-cyl (3.03) kytkinkopassa on yhtä iso aukko kun laatikon mukana tulleessa 6-pulttisessa V8-kykinkopassa.Arto65FB kirjoitti:6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Noissa 2.77 kykinkopissa on kyllä pienempi bearing retainer.
Juu, saattoi olla läyhästi sanottu tuo 6-sylinterinen, niitähän tehdään vieläkinvoxagent kirjoitti:Tuossa 67-malli 6-cyl (3.03) kytkinkopassa on yhtä iso aukko kun laatikon mukana tulleessa 6-pulttisessa V8-kykinkopassa.Arto65FB kirjoitti:6-sylinterisissä on ollut pienempi reikä, eli niiden vaihdelaatikoissa ohuempi bearing retainer, eli se neljällä pultilla sisäänmenoakslin päällä kiinni oleva tötterö. Halkaisijaeroa en nyt muista.
Noissa 2.77 kykinkopissa on kyllä pienempi bearing retainer.

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Juuri näin oli tehty.voxagent kirjoitti:Pitänee sorvata siihen sovite. Kiinnipysymisen saa varmistettua laipan pultteihin tulevilla levyillä.
On veekasissa ollut eri kokoisia reikiä, esim. bigbell -kytkinkoppa 164-hampaiselle vauhtipyörälle ja juurikin veekasin 3:03 (vm '64) aiheutti parina saman ongelman.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****