On vaan hirmu "halvat" kannet....Onko sitten niin ettei halvoista saa ees tekemällä hyviä...ainakaan halavalla
M-6049-Y303
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
M-6049-Y303
Voiko/kannattaako kyseisiä alukansia "käsitellä" ammattilaisen/osaavan henkilön toimesta paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi? Tämähän on kyllä ihan mielipidekysymys mutta jollakulla saattais olla kokemusta aiheesta.
On vaan hirmu "halvat" kannet....Onko sitten niin ettei halvoista saa ees tekemällä hyviä...ainakaan halavalla
?
On vaan hirmu "halvat" kannet....Onko sitten niin ettei halvoista saa ees tekemällä hyviä...ainakaan halavalla
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ei ihan sama juttu mutta viime talvena otin itselle X 305 kannet jotka ainakin näytti ihan hyvältä, venttiilikokokin taitaa olla sama. Y mallin palotilan koko ei ollut itselle sopiva muuten ne varmaan olisin ottanut.
Jos oikein muistan niin Y 303 imukanava on luokkaa 160 cc kun X mallissa 178 cc. Varmaan vääntökoneeseen joka käy kohtuukierroksilla on ihan hyvä juttu, jollei huimat huipputehot ole tavoitteena.
Kúluja vähän nostaa se ettei Fordin kansissa ole keinuja,studeja eikä ohjainlevyjä ja studin kierteet on vähän pienet, jos käyttää kovempia jousipaineita niin on varmaan syytä koneistaa isommat kierteet kanteen.
Jos oikein muistan niin Y 303 imukanava on luokkaa 160 cc kun X mallissa 178 cc. Varmaan vääntökoneeseen joka käy kohtuukierroksilla on ihan hyvä juttu, jollei huimat huipputehot ole tavoitteena.
Kúluja vähän nostaa se ettei Fordin kansissa ole keinuja,studeja eikä ohjainlevyjä ja studin kierteet on vähän pienet, jos käyttää kovempia jousipaineita niin on varmaan syytä koneistaa isommat kierteet kanteen.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Varmasti hyvät kannet jokapäiväiseen ajoon.
Fordin kuvasto lupaa näillä +40 hv, ja x kansilla +65 hv .. Tiedä noita. AFR 185 kansilla mitattu kait huomattavasti suurempia parannuksia. Nuo tietysti suuntaa antavia arvoja.
Itsekin miettinyt: porttaus, seetti työt, plaanaus, uudet enttiilit, jouset ja retainerit... Ollaankin jo samoissa hinnoissa kuin nuo Y kannet
Mene ja tiedä.
Fordin kuvasto lupaa näillä +40 hv, ja x kansilla +65 hv .. Tiedä noita. AFR 185 kansilla mitattu kait huomattavasti suurempia parannuksia. Nuo tietysti suuntaa antavia arvoja.
Itsekin miettinyt: porttaus, seetti työt, plaanaus, uudet enttiilit, jouset ja retainerit... Ollaankin jo samoissa hinnoissa kuin nuo Y kannet
Mene ja tiedä.
Re: M-6049-Y303
Ei kannata!Make67 kirjoitti:Voiko/kannattaako kyseisiä alukansia "käsitellä" ammattilaisen/osaavan henkilön toimesta paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi? Tämähän on kyllä ihan mielipidekysymys mutta jollakulla saattais olla kokemusta aiheesta.
On vaan hirmu "halvat" kannet....Onko sitten niin ettei halvoista saa ees tekemällä hyviä...ainakaan halavalla?
Halvemmaksi tulee ostaa suoraan riittävän hyvät alumiinikannet, mielellään CNC portatut.
Mutta jo haluaa vain hieman rautakansia paremmat ja kevyemmät niin siten taitaa olla hyvä ostos.
Ammattilaisen porttaus työ on turhan kallista. On sitten kyseessä rauta- tai alumiinikannet. Ainoastaan siinä tapauksessa, että osaava henkilö ei laskuta työstään juuri mitään. Arvioisin käsittelyyn menevän aikaa noin 10 - 20 tuntia ammattilaiselta
-> 10 - 20 X 50€ = 500 - 1000€.
Jos noi ko. alut maksaa noin 800€ niin
800 + 500 = 1300€
ja
800 + 1000 = 1800€.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Kiitokset vastauksista, epäilinkin asian olevan jotakuinkin noin. Aion siis sittenkin pitäytyä vanhassa suunnitelmassa ja hankkia AFR 165/185-kannet kun €-merkkejä siunaantuu riittävästi tillille...
!
Onkos muuten joku tilailemassa kyseisiä kansia lähiaikoina(6-12kk)? Oliskohan niihin saatavissa jotain tukkualennuksia rahtien osalta?
Onkos muuten joku tilailemassa kyseisiä kansia lähiaikoina(6-12kk)? Oliskohan niihin saatavissa jotain tukkualennuksia rahtien osalta?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ootko kysyny kansia Hämeenkorven Aulikselta? Aulis on AFR:n virallinen jälleenmyyjä suomessa. Kannattaa kysyä! http://www.paalupaikka.com/ca-osatuontiMake67 kirjoitti:Kiitokset vastauksista, epäilinkin asian olevan jotakuinkin noin. Aion siis sittenkin pitäytyä vanhassa suunnitelmassa ja hankkia AFR 165/185-kannet kun €-merkkejä siunaantuu riittävästi tillille...!
Onkos muuten joku tilailemassa kyseisiä kansia lähiaikoina(6-12kk)? Oliskohan niihin saatavissa jotain tukkualennuksia rahtien osalta?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Juu, Aulikselta mä ne vissiin tuun tilaamaan sitten kun sen aika on mutta jos jotain yhteistilausta alkaa lähteen niin pitäis varmaan hypätä kyytiin...musse67 kirjoitti:Ootko kysyny kansia Hämeenkorven Aulikselta? Aulis on AFR:n virallinen jälleenmyyjä suomessa. Kannattaa kysyä! http://www.paalupaikka.com/ca-osatuontiMake67 kirjoitti:Kiitokset vastauksista, epäilinkin asian olevan jotakuinkin noin. Aion siis sittenkin pitäytyä vanhassa suunnitelmassa ja hankkia AFR 165/185-kannet kun €-merkkejä siunaantuu riittävästi tillille...!
Onkos muuten joku tilailemassa kyseisiä kansia lähiaikoina(6-12kk)? Oliskohan niihin saatavissa jotain tukkualennuksia rahtien osalta?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Toi 457:n arvio meni aika nappiin, sillä ainakin Virtauskansi ottaa kansien porttamisesta tonnin. Mutta ovat sitten varmasti hyvät.
Tosin kaikista kansista ei saa hyviä edes ammattilaisen porttaamana, koska kaikkea ei voi/kannata porttaamalla muuttaa kuten esim. palotilan muoto, tulpansijainti ym.
Jos on ostamassa kansia, niin kannattaa laskea virtauksien 0,100"-0,500" keskiarvot, eikä pelkästään katsoa sitä mitä kannet virtaa ,600" nostolla. Harvempi käyttää akselia jossa nostoa on toi ,600".
Suuret cfm luvut ,600" nostolla olevat kannet VOI OLLA huonoja pienillä 0,100-,400" nostoilla, ja kun kuitenkin venttiilit ovat ajallisesti suuremman osan ajastaan avoimena tällä alueella, kuin siellä suurimmalla noston alueella.
Tosin kaikista kansista ei saa hyviä edes ammattilaisen porttaamana, koska kaikkea ei voi/kannata porttaamalla muuttaa kuten esim. palotilan muoto, tulpansijainti ym.
Jos on ostamassa kansia, niin kannattaa laskea virtauksien 0,100"-0,500" keskiarvot, eikä pelkästään katsoa sitä mitä kannet virtaa ,600" nostolla. Harvempi käyttää akselia jossa nostoa on toi ,600".
Suuret cfm luvut ,600" nostolla olevat kannet VOI OLLA huonoja pienillä 0,100-,400" nostoilla, ja kun kuitenkin venttiilit ovat ajallisesti suuremman osan ajastaan avoimena tällä alueella, kuin siellä suurimmalla noston alueella.
Kaikkihan riippuu siitä mitä hakee... Jos 350 heppaa on tarpeeksi niin Y-kannet ei ole pahat. Suurempia porttauksia ei käsittääkseni tarvita. Pahimmat "virheet" ovat helposti kotiviilarinkin todettavissa ja alumiinia on helppo työstää. Imupuolen sisäkaarteet vakiona ennen seetiä ovat mallia "90 astetta" ja seetin reunoilla koneistusjäljissä on palotilan puolella hommia. Imukanavan pohja on harmittavan alhaalla. Toisaalta kanava pakopuolella "nousee" vakioita paljon paremmin ja taskua on jo vakioita enemmän molemmin puolin. 2 iltaa jostyökalut pysyy kädessä.
Jos 400 hp 302 on tavoite kannattaa tilata AFR:ät ja unohtaa pelehtiminen.
Parhaimmillaan Y-kannet ovat "täysremppa&mukava piristys" akselilla.
Jos 400 hp 302 on tavoite kannattaa tilata AFR:ät ja unohtaa pelehtiminen.
Parhaimmillaan Y-kannet ovat "täysremppa&mukava piristys" akselilla.
1966 HT 347 Stroker
No niin, oli TFS:n Twisted Wedge kannet portattavana ja sain tänään vihdoinkin kannet pois pajalta ja lappusessa seuraavanlaiset lukemat.
imu pako
0,100= 68,34 / 53,12
0,200= 135,15 / 100,47
0,300= 202,64 / 132,43
0,400= 238,85 / 158,95
0,500= 268,26 / 183,26
0,600= 276,08 / 192,47
Sääli ettei sitten mitannut ennen porttaamista, niin olis voinut vertailla lähtötilannetta.
Jos vertaa tehtaan ilmoittamia tuloksia, niin eroa ei ole kovinkaan paljon.
Mutta kanavat on ihan muuta kuin paketista otetuista, joten tästä voisi päätellä että tehtaan ilmoittamat arvot on ilmoitettu yläkanttiin.
Tietysti näillä mainostetuilla luvuillahan niitä kansia myydään...
imu pako
0,100= 68,34 / 53,12
0,200= 135,15 / 100,47
0,300= 202,64 / 132,43
0,400= 238,85 / 158,95
0,500= 268,26 / 183,26
0,600= 276,08 / 192,47
Sääli ettei sitten mitannut ennen porttaamista, niin olis voinut vertailla lähtötilannetta.
Jos vertaa tehtaan ilmoittamia tuloksia, niin eroa ei ole kovinkaan paljon.
Mutta kanavat on ihan muuta kuin paketista otetuista, joten tästä voisi päätellä että tehtaan ilmoittamat arvot on ilmoitettu yläkanttiin.
Tietysti näillä mainostetuilla luvuillahan niitä kansia myydään...
Kannet oli portattu sekä mitattu Virtauskansi Oy:ssä.
Luoto on tehnyt kansia yli 20 vuotta, ja virtaustuloksia on kertynyt varmaan useita mapillisia.
Henkilökohtaisia kokemuksia samasta penkistä on 351 Clevelandin 2V ja 4V kannet sekä Roush 200 kannet.
Arto Sandbergin entiset portatut ja kiillotetut Clevelandin 4V kannet virtasivat imupuolella 260 cfm ja pakopuoli oli muistaakseni 195 cfm. Nämä kannet on joskus kuljettaneet -71 sportsroofin 12,8 varttimailille.
Roush 200 kannet oli 224 ja 172 cfm, mutta porttaus oli silloin pahasti kesken, mutta olihan se mittaus suuntaa antava.
Niin, ja ne Clevun 2V kannet oli 210 / 198 cfm. Näillä sai -66 Fastbackin ( 302 + 2V Cleven kannet -69 Boss imusarjalla )) menemään 13,4 / 165 kmh. Tosin tämä tapahtui jo 10 vuotta sitten. Eikä enää tollaista konetta muutenkaan kannata ( = olisi kannattanut ) rakentaa.
Luoto on tehnyt kansia yli 20 vuotta, ja virtaustuloksia on kertynyt varmaan useita mapillisia.
Henkilökohtaisia kokemuksia samasta penkistä on 351 Clevelandin 2V ja 4V kannet sekä Roush 200 kannet.
Arto Sandbergin entiset portatut ja kiillotetut Clevelandin 4V kannet virtasivat imupuolella 260 cfm ja pakopuoli oli muistaakseni 195 cfm. Nämä kannet on joskus kuljettaneet -71 sportsroofin 12,8 varttimailille.
Roush 200 kannet oli 224 ja 172 cfm, mutta porttaus oli silloin pahasti kesken, mutta olihan se mittaus suuntaa antava.
Niin, ja ne Clevun 2V kannet oli 210 / 198 cfm. Näillä sai -66 Fastbackin ( 302 + 2V Cleven kannet -69 Boss imusarjalla )) menemään 13,4 / 165 kmh. Tosin tämä tapahtui jo 10 vuotta sitten. Eikä enää tollaista konetta muutenkaan kannata ( = olisi kannattanut ) rakentaa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Joo. eipä tunne yksikään FRPP kuvasto tuollaista koodia.
Ja mitenköhän se hinta, 899 oli tuolla netti sivuilla, ja yhtäkkiä katosi sieltä ja korvautui tuolla...
Aulis Hämeenkorpi muuten on myös virallinen AFR edustaja, ainakin AFR:n netti sivuilla mainittu, ja hinnoiltaankin varmaan kilpailu kykyinen.
http://www.paalupaikka.com/ca-osatuonti/
Ja mitenköhän se hinta, 899 oli tuolla netti sivuilla, ja yhtäkkiä katosi sieltä ja korvautui tuolla...
Aulis Hämeenkorpi muuten on myös virallinen AFR edustaja, ainakin AFR:n netti sivuilla mainittu, ja hinnoiltaankin varmaan kilpailu kykyinen.
http://www.paalupaikka.com/ca-osatuonti/