
Earlyn korin jäykistäminen
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Earlyn korin jäykistäminen
Tehot nousee ensi kesälle. Tarkoitus laittaa subframe, mutta kun tekniikka on irti niin olisi helppo vahvistaa muutenkin. Auto on hyvässä maalissa niin päältä kuin konehuoneestakin joten ei viitsis hitsailla joka nurkasta summittaisesti. Oliko jousitornien pistehitsit ne joista joustoa tulee liikaa ?? Jousitornien tukemiseen on jo mutkalla oleva montecarlobar edessä tuumanen vakaaja (ja shelby muunnos ylätukivarsille)ja takanakin on vakaaja. (Kone huone on musta joten paikka maalaus ei niin kova homma). Eli mistä heppaillaan kiinni? 

Vaikka heppailet sen kone tilan saumat, niistä ei ole hirmuista apua jäykistää kylläkin jonkunverran, ja vaikka se länki ja tukitanko onkin ei sekään sitä keulaa saa tukevaksi, vaan eturunkoaisat on saatava kuosiin, ne heiluu sivusuunnassa aika paljon, sen näkee kun katsoo konttorilla siinä kun retkuttavat niveliä sillä rytkyttäjällä. Runkoaiset elää siinä noin 1-1,5 senttiä sivusuuntaan, riippuu viellä kuin mätä on. Siihen on konsti mut se ei ihan kaikilta tee itse miehiltä onnistu, pitää olla jo rutkasti tietämystä kori töistä. Itselläni on visio siihen selvä, saatan tehdä tuohon kaverin 66HT musseen jos aika antaa myöten, on muutenkin julmetut pelti työt menossa. Siitä rungon yhdistyksestä viellä, se tulee kotelorakenteena ei putkesta, on paljon tukevampi ja entiset eturungon pätkät lähtee pois, ja tulee täysipitkät runkokotelot edestä taakse. On työläät mutta tukevat, ja eivät erotu juurikaan alkuperäisestä kotelorakenteesta, omaani teen samanlaiset samoin eturungon jäykistyksen kunhan sen aika tulee.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.
Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Hep, olen jonossa.GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten. .







-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Minulla on ´68:ssa weld on subframeconnectorit. Perinteinen asennus vaatii näillä valmisputkilla lattian leikkomisen, mutta en halunnut putkia sisällle vaan ne piti mahtua ulos.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame1.jpg
kuvassa on alkuperäinen ja muokattu. Olisi kannattunut tehdä heti alusta alkaen koko roska metritavarasta.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame2.jpg
takajalkatilasta connectorit on vedetty lattiaan 15:sta hitsatulla pisteellä. Ei niinkään jäykistämismielessä vaan siksi, että mahdollinen narina estetään jos lattia liikkuisi eri tahdissa kuin connector.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame3.jpg
Töttöröt paikallaan. Lattiassa on tuore maali, siksi se kiiltää liian paljon.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame1.jpg
kuvassa on alkuperäinen ja muokattu. Olisi kannattunut tehdä heti alusta alkaen koko roska metritavarasta.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame2.jpg
takajalkatilasta connectorit on vedetty lattiaan 15:sta hitsatulla pisteellä. Ei niinkään jäykistämismielessä vaan siksi, että mahdollinen narina estetään jos lattia liikkuisi eri tahdissa kuin connector.
http://i16.photobucket.com/albums/b6/kt ... frame3.jpg
Töttöröt paikallaan. Lattiassa on tuore maali, siksi se kiiltää liian paljon.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Onkos tähän ilmennyt päivitystä/aikataulutietoo...?GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.
Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Earlyn korin jäykistäminen
Käy katsomassa http://www.mustangplus.com sivuilta "tech articles" osastolta mallia yhdestä tavasta jäykistää kori (ensimmäisenä listalla). Niin sanotun torgue boxin puuttuminen kartturin puolelta on ällistyttänyt minua jo vuosia. Saman puolen kynnyskotelo ei periaatteessa ole mistään kiinni early autoissa, joten torque boxin lisääminen ohjeen mukaan tukevoittaa varmasti koria aivan kuten sucframe connectorit. Montecarlo barista sen verran, että sen pitää olla suora versio. Mutka versio ei tue yhtään mitään, koska se taipuu varmasti mutkan kohdalta kuormituksessa. Itselläni on 1,25" cromo putkesta tehty suora Montecarlo bar, jossa on päissä uniball-päät ( oikea ja vasen kierteinen). Näin tankoon saa käännettyä lievän jännityksen eliminoiden "löysät" rakenteesta. Tanko on myös helppo asentaa, koska siinä on pituuden säätö. Kyseisessä artikkelissa on myös muita varsin hyvältä tuntuvia ideoita rungon jäykistämiseen ilman turvahäkkiä. Ne vaativat kyllä mielestäni auton totaalisen purkamisen, mutta valmiina ne ovat tuskin huomattavissa.1010jm kirjoitti:Tehot nousee ensi kesälle. Tarkoitus laittaa subframe, mutta kun tekniikka on irti niin olisi helppo vahvistaa muutenkin. Auto on hyvässä maalissa niin päältä kuin konehuoneestakin joten ei viitsis hitsailla joka nurkasta summittaisesti. Oliko jousitornien pistehitsit ne joista joustoa tulee liikaa ?? Jousitornien tukemiseen on jo mutkalla oleva montecarlobar edessä tuumanen vakaaja (ja shelby muunnos ylätukivarsille)ja takanakin on vakaaja. (Kone huone on musta joten paikka maalaus ei niin kova homma). Eli mistä heppaillaan kiinni?
Monenmoista tyyliä on jenkkipoijilla, aika hassun näköinen idea tuo tuollainen, aika hyvin ruostuvan koteloinnin tekivät siihen helman kantin alle. Siellä on oikea pellepeloton suunnittelemassa, noh makunsa kullakin, ennen laittaisin avossa olevaa lisä jäykiste kotelon, helman sisäpintaan ohjaamon puolelle. Antaa varmasti yhtähyvän ja paremman jäykkyyden kuin tuo alakanttiin laitettu peltiheepeli.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Olen samaa mieltä tuosta mutkalla olevasta tangosta, aikaisemmin oli suora tanko, mutta kun tuli hankittua hieno ovaalinmallinen ilmanputsari mustang teksteillä niin pitänee sen mutka tangon antaa olla. Subframen olen tehnyt ja konehuoneesta heppaillu sieltä sun täältä, joten taitaa riittää tälle talvea. Testataan muutosta kesällä ja parannellaan ensi talvena, vaikka sillä torque boxilla




Vanhoja Fordeja
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Earlyn korin jäykistäminen
Ootko kiristany tota asennuksen jalkeen? Meinaan jos se menee jannitykselle, niin silloinhan se on myos jousi. Jouset tyypillisesti loystyy ajan myota, joten teoriassa noilla on tietty kayttoaika, jonka jalkeen ne tarvitsee vaihtaa tai hitsata lopullisesti kiinni..?kno1 kirjoitti:Itselläni on 1,25" cromo putkesta tehty suora Montecarlo bar, jossa on päissä uniball-päät ( oikea ja vasen kierteinen). Näin tankoon saa käännettyä lievän jännityksen eliminoiden "löysät" rakenteesta. Tanko on myös helppo asentaa, koska siinä on pituuden säätö.
Make67 kirjoitti:Onkos tähän ilmennyt päivitystä/aikataulutietoo...?GTS kirjoitti:HH-performancelta tulee aivan pian kevään asennuksia varten korijäykisteitä myös earlyihin. Ne ovat latemodellien vastaavien tapaan vähintään riittään tukevia ja helpohkot asentaa, eikä autoa tarvitse purkaa eikä raiskata muutenkaan niitä varten.
Alkaa sitten olemaan mm. supermoottoreista, paksuista vakaajista, jämeristä iskareista ja jousista, uretaanipuslista ja metallinivelistäkin - jotka kaikki näyttävät olevan ainakin HHP:n hittejä tälle keväälle - olemaan toiminnallista hyötyä kun kori ei enää jousta eikä repeile ympäriinsä.
Ensimmäiset esituotantoversiot on nyt koesovituksessa. Kun saadaan materiaalit niin päästään taivuttamaan varsinaiset tuotantoversiot. Toivotaan että huhtikuulla olisi saatavilla.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4