
Takajousituksen alennus
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Takajousituksen alennus
Millä lailla/paljonko olette alentaneet Earlyn jousitusta parantaaksenne ajo-ominaisuuksia? Onko tuuman alennus sopiva? Mistä korotus/madalluspaloja olette hankkineet vai oletteko tehneet itse? 

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Takajousituksen alennus
Tämä hoitui omalta osalta kuusseiskassa tuuman madaltavilla, 5-lehtisillä MidEye-jousilla. Ja voi tosiaankin sanoa että ajo-omituisuudet putos ainakin puoleen ellei jopa kaikonneet kokonaan. Tämä siis peräpäähän...Eteen tietty "Shelpy"-madallus ja jäykemmät kierrejouset.1010jm kirjoitti:Millä lailla/paljonko olette alentaneet Earlyn jousitusta parantaaksenne ajo-ominaisuuksia? Onko tuuman alennus sopiva? Mistä korotus/madalluspaloja olette hankkineet vai oletteko tehneet itse?
Ajo-ominaisuuksiin vaikuttaa niin mahdottoman monet asiat eikä pienimpinä ole omat mieltymykset siitä millainen auton PITÄISI olla?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
En huomannut kertoa, mutta edessä minulla onkin tuuman vakaaja, jäykemmät jouset ja "shelby" muunnos. Keula tuli aikoinaan heti kerralla kuntoon. Taakse laitoin viikko sitten vakaajan, uudet puslat nykyisiin lehtijousiin, uudet skunvaimentimet ja levyjarrut. Ei nyt vihtis heti lähteä osteleen uusia jousia kun tuli ne puslatkin ostettua lehtijousien eteen ja taakse. Pyörän suuntauksissa aikoinaan kertoivat että vänkärin puolen rengasta pitäisi siirtää taaksepäin reilu sentti. Joten olen miettinyt jospa taka-akselin alennus palalla laskisin takapäätä ja samalla oikaisisi perää jotta pyörän suuntaukset olisi ok. Eli taka-akselin suunnan korjaus tapahtuisi korotuspalassa uudessa paikassa olevan kohdistustapin avulla. Lehtijouset vedettäisiin nippuun jo olemassa olevasta lehtijousien rei'ästä ja pultinkanta uppoaisi korotuspalan sisään. Uudessa/oikeassa paikassa oleva kohdistustappi olisi kierteellä kiinni korotuspalassa. Tällä tavalla saisi kaksi asiaa kuntoon, madalluksella ajo-ominaisuuksien parannus ja taka-akseli suoraan. Onkoo järkee vai ei



Vanhoja Fordeja
Ilmeisesti taka-akselia ei ole keskitetty uudelleen kun se on asennettu paikoilleen. Taka-akseli ei vältämättä keskity oikein vaikka sinä on keskitys reijät. 10 mm heitto on kyllä suuri mutta mahdollinen.
Perän madaltaminen ei aina ole vältämätön. Noin 1" perää pudottavia paloja on myynissä tai sen palan voi tehdä vaikka itse. Mutta keskityksen joutuu aina tarkastamaan erikseen.
Jos ja kun hankitte noita uusia jousipakkoja taakse niin älkää ottako noita 5 tai 5½ lehtisiä ne on tarkoitttu lähinnä kilpakäyttöön ja ajettavaksi metrin leveillä sliksellä. Vakio 4 lehtinen, 4 lehtinen GT, tai 4½ lehtinen rittää hyvin normaali käyttöön ja vähän rajumpaankin.
Perän madaltaminen ei aina ole vältämätön. Noin 1" perää pudottavia paloja on myynissä tai sen palan voi tehdä vaikka itse. Mutta keskityksen joutuu aina tarkastamaan erikseen.
Jos ja kun hankitte noita uusia jousipakkoja taakse niin älkää ottako noita 5 tai 5½ lehtisiä ne on tarkoitttu lähinnä kilpakäyttöön ja ajettavaksi metrin leveillä sliksellä. Vakio 4 lehtinen, 4 lehtinen GT, tai 4½ lehtinen rittää hyvin normaali käyttöön ja vähän rajumpaankin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Mulla on kuusseika hooteessa toissakesänä vaihdettu viislehtiset MidEye-takajouset kohtuullisen väsyneiden vakiojousien tilalle ja niiden vaikutus ajo-omituisuuksiin oli niin dramaattinen etten kyllä mene suoralta kädeltä niitä tuomitsemaan. Ja se vaikutus oli siis OMASTA mielestä totaalisen positiivinen...457 kirjoitti:Jos ja kun hankitte noita uusia jousipakkoja taakse niin älkää ottako noita 5 tai 5½ lehtisiä ne on tarkoitttu lähinnä kilpakäyttöön ja ajettavaksi metrin leveillä sliksellä. Vakio 4 lehtinen, 4 lehtinen GT, tai 4½ lehtinen rittää hyvin normaali käyttöön ja vähän rajumpaankin.




-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT