On kokemusta ja monet ovat nähneet toiminnan. Vain positiivista sanottavaa. Jos kunnostat kaikki ohjauksen nivelet ja apusimpukan saat lähes yhtä hyvin toimivan ohjauksen kuin raidetanko-ohjaus.MONTTU kirjoitti:Ostin JJ:ltä flaming riverin 16:1 simpukan, laitan huomenna kiinni. Onko kellään kokemuksia ?
Ohjauksen välys?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ne hampaat,ne hampaat...457 kirjoitti:On kokemusta ja monet ovat nähneet toiminnan. Vain positiivista sanottavaa. Jos kunnostat kaikki ohjauksen nivelet ja apusimpukan saat lähes yhtä hyvin toimivan ohjauksen kuin raidetanko-ohjaus.MONTTU kirjoitti:Ostin JJ:ltä flaming riverin 16:1 simpukan, laitan huomenna kiinni. Onko kellään kokemuksia ?

-Jukka-
-
- Aktiivi
silloin kun laitoin ekaa mustangiani liikenteeseen, kauhistuin tuosta välykseltä. kysyin sitten viisaammalta, joka irroitti koko systeemin ja purki, vaihtoi venttiiliin jotain jousia ja muutti muutenkin virtauksia. sen jälkeen oli ohjaus huomattavasti tunnokkaampi ja välys ratissa kone käynnissä 1-2 MILLIÄ. herra oli erikoistunut citroenien hydrauliikkavikojen korjaamiseen, on jo edesmennyt. mutta tuon siis saa kuntoon jos tietää mitä tekee. ROKIn väitteisiin en kommentoi.
helpoimmalla pääsee jos viskaa mäkeen ja ostaa tilalle hammastangon vaihtosarjan tai tuon flaming riverin simpukan ja kaikki muut ohjauksen osat uusiksi raidetankoa myöten. muttei halvimmalla.
helpoimmalla pääsee jos viskaa mäkeen ja ostaa tilalle hammastangon vaihtosarjan tai tuon flaming riverin simpukan ja kaikki muut ohjauksen osat uusiksi raidetankoa myöten. muttei halvimmalla.
tehostettu ohjaus
Moi,
En tiedä onko ongelma jo historiaa, mutta heitän kuitenkin vielä kommentin. säätöventtiilin välystä ja jousien kokoonpainumista pitää tarkastella koneen käydessä, koska silloin tehostus toimii ja pyörät lähtee liikkumaan jo pienelläkin karan liikkeellä. Jos pyöriä kääntää paikalla niin että kone ei käy niin on luonnollista, että leveillä renkailla pyörät ei käänny vaan säätöventtiilin jouset antavat periksi ja kara menee laitaan. tällöin tuntuu siltä kuin ohjauksessa olisi varttikierros tyhjää. Tämä on se homma jota katsastusmiehetkään eivät aina tunnu ymmärtävän kun ohjausta testaillaan auto sammuneena.
Kun autolla ajetaan tiellä niin pyörien pitäisi ainakin teoriassa kääntyä ilman tehostustarvetta stien, että säätöventtiilin jouset eivät anna periksi ja välystä ei tätäkautta tule. Tästä syystä mustiin ei kannattaisi laittaa hirmu leveitä kumeja, koska ohjausventtiili on suunniteltu kapeille renkaille.
Olen itse voimakkaasti myöskin pohtinut kyseisiä ongelmia ja tähän lopputulemaan itse päätynyt. Muuten yksi helposti eliminoitava välyksen syntypaikka on itse simpukka. siinä on säätöruuvi, jota kiristämällä pystyy simpukan hammasvälykset poistamaan. Tehostetun ohjauksen simpukka ei yleensä ole mekaanisesti kulunut, koska suuria voimia ei itse simpukkaan synny, mutta ajan kuluessa simpukka kuitenkin löystyy, joten kannattaa kiristää. Jos onni on myötä on ohjauksen löysät mahdoollista poistaa simpukkaa kiristämällä.
t. FB69
En tiedä onko ongelma jo historiaa, mutta heitän kuitenkin vielä kommentin. säätöventtiilin välystä ja jousien kokoonpainumista pitää tarkastella koneen käydessä, koska silloin tehostus toimii ja pyörät lähtee liikkumaan jo pienelläkin karan liikkeellä. Jos pyöriä kääntää paikalla niin että kone ei käy niin on luonnollista, että leveillä renkailla pyörät ei käänny vaan säätöventtiilin jouset antavat periksi ja kara menee laitaan. tällöin tuntuu siltä kuin ohjauksessa olisi varttikierros tyhjää. Tämä on se homma jota katsastusmiehetkään eivät aina tunnu ymmärtävän kun ohjausta testaillaan auto sammuneena.
Kun autolla ajetaan tiellä niin pyörien pitäisi ainakin teoriassa kääntyä ilman tehostustarvetta stien, että säätöventtiilin jouset eivät anna periksi ja välystä ei tätäkautta tule. Tästä syystä mustiin ei kannattaisi laittaa hirmu leveitä kumeja, koska ohjausventtiili on suunniteltu kapeille renkaille.
Olen itse voimakkaasti myöskin pohtinut kyseisiä ongelmia ja tähän lopputulemaan itse päätynyt. Muuten yksi helposti eliminoitava välyksen syntypaikka on itse simpukka. siinä on säätöruuvi, jota kiristämällä pystyy simpukan hammasvälykset poistamaan. Tehostetun ohjauksen simpukka ei yleensä ole mekaanisesti kulunut, koska suuria voimia ei itse simpukkaan synny, mutta ajan kuluessa simpukka kuitenkin löystyy, joten kannattaa kiristää. Jos onni on myötä on ohjauksen löysät mahdoollista poistaa simpukkaa kiristämällä.
t. FB69
- FFreak
- Aina äänessä
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Vanhaan asiaan palaan taas, kun vihdoin ja viimein sain tänään aloitettua oman korjaussarjan asennuksen. Ihmettelin vaan kun kiristin uuden jousen jonka sisässä on t-tappi, paikoilleen niin meni pohjaan. Eli tavallaan jousi jää turhaksi. Sitä ei paljon löysemmällekään voi jättää kun sitten sokkatappi ei ota kiinni. Tämä vähän mietityttää. Vanhassa osassa ei pohjannut, osa on kuitenkin vähän kärsinyt joten... Paineilmalla kokeilin kanavien toimivuutta ja siinäkin pitäisi vähän säätöä tehdä. Onko muilla uutta tietoa/vinkkiä asiaan? Pajotus jatkuu huomenna.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Jatkoa eiliseen. Ensin, jousihan ei ole turha vaan sehän pitää simpukan akseliin kiinnittyvää tappia paikoillaan. Välystä löytyi venttiilin luistin keskeltä. Tämäkin varmaan vaikuttaa asioihin. Lisäksi en saanut venttiiliä keskitettyä. Löin sen sitten kasaan. Aika jäykästi venttiili liikkuu eikä palaudu. Miten herkästi sen pitäisi liikkua? No, laitan paikoilleen ja katson oliko apua. Veikkaan että ei. Sitten taidan kokeilla renkaiksi 205 ja katsoa vaikutusta. Nyt edessä 225. Seuraavaksi varmaan tehostin pois. 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Ohjauksen väljyys.
Itsellä myös juuri hankitussa ht -70 mallissa kyseinen väljyys ja mukana tuli ko. korjaus sarja, täytyy ihmetellä sitä ja laittaa viestiä sitten.