Moottorin tunnistaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
HA-806
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 15:18

Moottorin tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja HA-806 »

Terve!

Miten erottaa 260:sen 289/302:sta? Mistä löytyy 260cid tunniste numerot ja olisiko jollakin suoraa linkkiä decoderiin, jolla voisi hakea tiedot koneen alkuperästä. Kaverini on katsastelemassa mahdollisuutta ostaa 64 1/2 musse, jossa rekisteriotteen ja VIN:in perusteella pitäisi olla 260cid, 4.26l moottori, mutta autoa myyvä osapuoli ei ollut itsekään varma moottorin oikeasta alkuperästä.
Mikäli ko.autoon on vaihdettu 289/302 se ei vaatine muuta kuin muutoskatsastuksen rekisteriotteen ajantasalle saattamiseksi, autothan olivat kaiketi katsastusinsinööriä kiinnostavilta osilta samanlaisia 260<->289, korjatkaa mikäli olen väärässä...

Tomi

- parempi olisi joskus pitää suunsa kiinni ja näyttää tyhmältä, kuin avata se ja poistaa epäilykset - :oops:
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Numerot on startin alla, niitä ei näe muuten kuin irrottamalla startin. Enemmän niihin numeroihin perehtyneet tietänevät onko siinä koodissa viitettä mottorin koosta ollenkaan.

Päältäpäin ei tunnista käytännössä mitenkään. Faktan voi kaivaa esille nostamalla kannet ylös ja sylinterin halkaisijan mittaamaalla (260 = 3.8" ja 289/302 = 4"). Jos kytkinkopan kiinnitys lohkoon on 5-pulttinen voi 302:n ainakin pudottaa pelistä pois. Aikaiset 289:t vielä olivat 5-pulttisella, joten ne voivat sekaantua 260:een.

Ei sellaista katsastusfakiiria olekaan, joka pystyy sanomaan, mikä blokki on kyseessä. Eräskin tietämäni auto on 289:nä ensirekisteröity (silloin oli 260 kiinni), nykyään 302 jo useamman vuoden...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuolta osoittesta löytyy informaatiota noista valunumeroista.
Löytyy oma kappale noista sylinterilohkoista.
Itseäni on askarruttanut sama asia.
Mulla on lohkossa koodi C5AE-6015E tästä päättelin että se on visiin 289 kun se viittaa vuoteen 65
. Samasta paikasta tämän koodin yläpuolelta löytyy 6B22 - viittaisko tämä sitten valuhetkeen?
Jos sielltä löytyy C4OE-6015-C niin sitten se voi vissiin olla 260 tai 289.
No sivulita löytyy noita koodeja enemmänkin, kannattaa tsekata.


http://www.gearheadracing.com/Reference ... umbers.htm

Mulla on muuten kanssa rekisteriotteessa 289 vaikka alunperin on ollut 260.
Kun autoa rekisteröitiin kysyi katsastusmies, että minkähän kokoinen kone tässä on
ja sanoin että en tiiä mutta oisko 289, no katsastusmies tuumasi että niin se varmaan on.

T: Jyrki
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

C5 ei voi olla 260 eikä 302.

6B22 on valamispäivä, eli 1966 helmikuu 22.päivä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

erot

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

mitä eroa on 289 ja 302:lla? yllä oleva tunnistus linkki ei ainakaan toimi mulla, tietäisikö joku muuta osoitetta.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Eikös lohkot oo molemmissa samat, iskun pituudessa eroa(kampura) ja kannet. Moottoritietäjät jatkakoot.... 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

289:n isku on 2.87 ja 302:n tasan 3". Lohko periaatteessa sama, eli kamat käy ristiin kun muistaa vaihtaa kaikki.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Taitaapi olla omassani juuri tuo 302-lohko/289-sisuskalut(C-code) kun auto on tullut ulos San Hosen tehtaan linjalta viimesenä päivänä kun -67 malleja tehtiin(Date-koodi 04V).
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin