"Advantages of Ford Over Chevy"
Pikkumustille toivotan antoisaa projektia ja onnea moottorin ja auton etsintään.
Tapani mukaan taas OT...pikkumusti kirjoitti:Pahoittelen että olen ihan P-A!
Eihän mulle ole edes autoa!
Mä nyt en tiedä mistään mitään, varmasti!
Vertailu oli lähinnä henkilöautomoottoreista, ei aftermarket moottoreista GEN V tai fordin vastaavista. Letukalta on saanut 454:sta henkilöautossa mutta ei ikinä, Mark IV, GEN V tai VI 502:sta henkilöautossa. GEN V alkaa olemaan jo alueella, sokeat kannenpultit ja siamilaiset pytyt. Kaikista uudituksista huolimatta 502:n veivisuhde on edelleen 1,53 (25 pitemmillä veiveillä lähellä 1,59), borespacing 4,84" ja deckheight 9,800". GEN 6:ssa erona taitaa olla korkeammat nostajan reiät, eli stabiilimmat korkeammilla nostajilla. Mä kyllä pitäydyn 385-sarjan parissa.Tapsa kirjoitti:toi oli hyvä vertailu vanhoista taistelupareista
mutta letukan 396-427 2gen ei vastaa gen IV 454tai gen V 502 tai Bowtie lohkoo, (tehdaslohko) ovat eri planeetalla mutta kuitenkin ihan hyvä juttu
No hyväpikkumusti kirjoitti:Tässä ny ketään loukkaantunu![]()
ja onhan mulla nuita autoja, ja vähän rahaakin.. ja se projektikone on kyllä ihan muihin tarkoituksiin.
Pojjaat.. pitää kannustaa jos joku yrittää!!
Kyllä se kuiteskin hienoa kun FoMoCo pauhaa, Ainakin itsellä hymy pakosta kun esim. Suojanen Bros pistää Mustin laulamaan.. on se hianoo!!
Mitä lohkoja 4,900" borespacingit ovat, onko jotain lähdettä & linkkiä heittää? Muistaakseni vain GM prostock lohkoissa on ollut isompi 4,900" bs. Ovatko kannenpultit samoilla paikoilla lohkossa, jossa bs on suurempi - miten käy sylinterikansien kanssa? Fordin 4,900 - 5,000 bs lohkot vaativat omat sylinterikannet.Tapsa kirjoitti: 454 lohko 90´asti 4840 bs uudemmissa 4900bs 502> 572 cid
Fastback kirjoitti:Mitä lohkoja 4,900" borespacingit ovat, onko jotain lähdettä & linkkiä heittää? Muistaakseni vain GM prostock lohkoissa on ollut isompi 4,900" bs. Ovatko kannenpultit samoilla paikoilla lohkossa, jossa bs on suurempi - miten käy sylinterikansien kanssa? Fordin 4,900 - 5,000 bs lohkot vaativat omat sylinterikannet.Tapsa kirjoitti: 454 lohko 90´asti 4840 bs uudemmissa 4900bs 502> 572 cid
Ookkos kattellu nettiautoa,todenäköisesti kyllä olet,mutta siellä on nyt ex. en kyllä äkkiä muista nimeä -70 `Stangi entinen ns. kisapeli...siinä olis ehkä hyvä aihio alkaa rakentaa.. mahtuis ainakin kunnon pannu kuidun alle... ei kylläkään fox koppanen mutta..pikkumusti kirjoitti:Ilomielin otan vinkkejä vastaan sopivista aihioista jotka myynnissä (fox)
V8 Papereilla (ehkä paperitonkin)vaikka ilman konetta kunhan ei ole hinnalla pilattu, hyvää en ilkeä pilkkoa tähän tarkoitukseen.
Eikäkö kyllä minä tunnustaudun aivan fordfreakiksi, mutta mä oon aina ollu siinä uskossa että gemsun isolohkot ovat 4,840" borespacingilla jopa nää uudet 572:t. No silläpä tää asia Speedy kiinnostaakin ja ainahan mua on rallimoottorit kiinnostanut, jopa GM&mopar leirin moottorit....Speedy kirjoitti: Ompa voortinmiehellä kova kiinnostus asiaan, heh! ittelle nää valtavan hienot termit ulkomaankielellä,ja tuumamittahöpinät on raskasta luettavaa