351w huono alavääntö
351w huono alavääntö
Onkohan kellään muulla kokemuksia tällaisesta jutusta: Kotteroni moottori toimii muuten ihan ok, mutta on mielestäni liian heikko tuo alavääntö. Ei oikeen tahdo jaksaa ees yhellä pyörällä sutia ym. Kun kiihdyttää paikaltaan, niin ehkä noin 2000 kiekan korvilla alkaa jotenkuten vetämään, mutta alempana ei tapahdu juuri mitään.
Kone on ´78, kannet on "kotiportatut" e7:t, nokka on comp xe 256, vakio 2-taso imusarja ja 600 vac. holley. Jakaja on vanha kärki-malli, jossa ignitor systeemi, ja uudet hennommat jouset ja säädettävä alipainekello. Pakosarjat on valut ja putket 2" melkeen suorat.
Sytkää on käännelty joka suuntaan ja seosmittari näyttäs et bensaa saa suunnilleen oikein. Tulpat, -johdot, jakajan kannet ym. on uusia.
Noilla osilla on muuten aika mukavaksi saanu koneen, mutta koko ajan olemassa ollut alaväännön puute ei oo kadonnut mihinkään.
Ainiin, auto on ´83 Country Squire, laatikkona C4, peräväl. 3.08.
Ja nokka on ajotettu oikein...
Terveisin: M.K.
Kone on ´78, kannet on "kotiportatut" e7:t, nokka on comp xe 256, vakio 2-taso imusarja ja 600 vac. holley. Jakaja on vanha kärki-malli, jossa ignitor systeemi, ja uudet hennommat jouset ja säädettävä alipainekello. Pakosarjat on valut ja putket 2" melkeen suorat.
Sytkää on käännelty joka suuntaan ja seosmittari näyttäs et bensaa saa suunnilleen oikein. Tulpat, -johdot, jakajan kannet ym. on uusia.
Noilla osilla on muuten aika mukavaksi saanu koneen, mutta koko ajan olemassa ollut alaväännön puute ei oo kadonnut mihinkään.
Ainiin, auto on ´83 Country Squire, laatikkona C4, peräväl. 3.08.
Ja nokka on ajotettu oikein...
Terveisin: M.K.
Country Squire painaa n. 1800kg, ei se lähde kovin iloisesti tuolla perävälityksellä. Nokka, imis ja 600Vac Holikka ovat "oikeat", valusarjat tai 2" putki ei pitäisi ahdistaa vielä 1000-2000rpm välillä. Mikäli alaväännön puutetta oikeasti on eikä vain massasta johtuvaa hitautta, niin eipä tuossa jää epäilyn alaiseksi kuin '78 männät (ruttu 8-8.5:1) tai väärinportatut e7-kannet.
Ihan hyviä veikkauksia, mutta... Puristus on ollu alunperin jotain 8.5 ja noilla kansilla se on varmasti yli 9. Ja ne porttaukset on aika henkisiä, eli vain ohjurien ympäriltä ja siitä venalautasten alta on "muotoiltu" sekä tietty suurimmat koneistuskynnykset ja ne pakokanavien knöölit on poistettu. Itse kanavat on koskemattomat.
M.K.
M.K.
Dyno kertoisi tietysti paljonko kone oikeasti vääntää. Itellä seuraavalla reseptillä oleva -66 mustissa:
-600 Edelbrock
-Ed.Performer
-nokka mekaaninen 212/216 .050
-vakio -69 kannet
-puristus jotain 10 luokkaa
-Hedman shorty, swappi sarjat
-Malloryn optinen jakaja ja Hyfire puola FRP johdoilla
Konetta ei pahemmin haettu säätöihin, mutta perstuntumalla sanoisin että tehot ei kauheasti poikeka omistas. Auto sutii kyllä paikaltaan(Toploader) ilman kikkailuja, ja kaasua kun painaa lykkää perää sivulle 3000rpm kohdalla, mutta kakkosella ei enään vikuroi... Tietysti säätämällä tilanne voi olla toinen. Auto painaa 1320 kg täydellä tankilla, eli "hieman" on painoissa eroa. Voiko tosta nyt jotain päätellä?
Dynoon ja säätöihin, niin saattaapi muuttua, tai sitten ei...
-600 Edelbrock
-Ed.Performer
-nokka mekaaninen 212/216 .050
-vakio -69 kannet
-puristus jotain 10 luokkaa
-Hedman shorty, swappi sarjat
-Malloryn optinen jakaja ja Hyfire puola FRP johdoilla
Konetta ei pahemmin haettu säätöihin, mutta perstuntumalla sanoisin että tehot ei kauheasti poikeka omistas. Auto sutii kyllä paikaltaan(Toploader) ilman kikkailuja, ja kaasua kun painaa lykkää perää sivulle 3000rpm kohdalla, mutta kakkosella ei enään vikuroi... Tietysti säätämällä tilanne voi olla toinen. Auto painaa 1320 kg täydellä tankilla, eli "hieman" on painoissa eroa. Voiko tosta nyt jotain päätellä?
Dynoon ja säätöihin, niin saattaapi muuttua, tai sitten ei...
Ei munkaan 302+C4 tykkää polttaa kumia lähdössä ja silti varttimaili kulki alle 15s. Eli epäilenpä että tuo turbiini syö sen terävän piikin tehosta ja moottorista välittyy vaan se minkä pyörät saa tiehen kiinni. Toki varttimaililla jos laittoi melkein 2k kierroksia alle niin pyörät jäi jauhamaan paikalleen. Ja tietenkin kääntämällä ratin vinoon saa kumin palamaan.
Kiitos vastauksista. Eli taidan lopettaa vian etsimisen, koska kyseessä saattaakin olla ominaisuus... Jos nyt vielä noi shorty peltsarit hommaa kun saa rahaa, ja kattoo mitä ne jeesaa.
En sitte tiedä kannattaako ees harkita mitään vakiosta poikkeavaa turbiinia tollaseen käyttöautoon? Vielä kun compiltakin sanottiin että tuo nokka on juuri vakioturbiinille tarkotettu?
M.K.
En sitte tiedä kannattaako ees harkita mitään vakiosta poikkeavaa turbiinia tollaseen käyttöautoon? Vielä kun compiltakin sanottiin että tuo nokka on juuri vakioturbiinille tarkotettu?
M.K.
Noilla palikoilla tarvitsisi kyllä löytyä kaikki se alavääntö mitä 351 voi antaa.Koneen tehoalue tulisi olla 1000-5000 rpm suunnilleen.
Ok, auto painaa 1800 kg ja perävälkkäri on melkoisen aavikko joten ne saattavat yhdessä pehmeän ja pitävän alustan kanssa selittää tilanteen.
Näin äkkisältään kyllä tuntuu että jokin on nyt vialla, mutten luonnollisesti voi sanoa.
Asenna ne shortyt ja jos ei ole jo, yhdysputki pakoputkistoon. Kokeile kaverin kaasaria ( 600 on kyllä ihan ideaali koko) tai erikokoisia suuttimia, kiihdytyspumpun säätöjä.Mites se ennakkokäyrä mahtaa kehittyä ja kuinka alipainesäätö vaikuttaa siihen? Kokeile ilman alipainesäädön letkua.
Ok, auto painaa 1800 kg ja perävälkkäri on melkoisen aavikko joten ne saattavat yhdessä pehmeän ja pitävän alustan kanssa selittää tilanteen.
Näin äkkisältään kyllä tuntuu että jokin on nyt vialla, mutten luonnollisesti voi sanoa.
Asenna ne shortyt ja jos ei ole jo, yhdysputki pakoputkistoon. Kokeile kaverin kaasaria ( 600 on kyllä ihan ideaali koko) tai erikokoisia suuttimia, kiihdytyspumpun säätöjä.Mites se ennakkokäyrä mahtaa kehittyä ja kuinka alipainesäätö vaikuttaa siihen? Kokeile ilman alipainesäädön letkua.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
No niin. Täytyypi kokeilla vielä kuitenkin sitte säädellä sitä sytkää ja kiihdytyspumppua ym, mutta kannattaakohan niihin kaasarin pää- ja muihin suuttimiin koskea, kun näyttäs seosmittarin mukaan käyvän tyhjäkäynnillä ja tasakaasu ajossa ihan ok seoksella? Ts kuinka paljon noihin seosmittareihin kannattaa luottaa...
Ja miten paljon siitä yhdysputkesta oikeesti on iloa? Se kun kuulemma myös tasoittaa käyntiääntä, ja se ei olis suotavaa tässä tapauksessa...
M.K.
Ja miten paljon siitä yhdysputkesta oikeesti on iloa? Se kun kuulemma myös tasoittaa käyntiääntä, ja se ei olis suotavaa tässä tapauksessa...
M.K.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
Onkos M.K saanu ongelmaan korjausta?? On meinaa itsellä aikalailla sama juttu toisen auton kanssa (Ranchero), vakiona (+performer imusarja & holley 600 & tuplaputkisto) toimi mainiosti mutta sittemmin alavääntö katosi eikä kumittele tuolla avoimella perälläkään kun vaihtu nokka (cranen 272 powermax) ja RPM alu kannet... puristuspaineet kyllä nousi pikkasen että ei luulis siitäkään kiinni olevan.
Valusarjat tosin on vielä mutta ei luulisi alle 3000rpm haittaavan..
edit: Motti siis 351w, RPM kannet, 272 powermax nokka, Performer imusarja, Ignitor + jousi&alipainekello sarja & Accel300 monikipinävahvistaja ja Carter 625 AFB. Lentokenttäajossa oli huiput 185km/h 1800m matkalla... että heh heh

Valusarjat tosin on vielä mutta ei luulisi alle 3000rpm haittaavan..
edit: Motti siis 351w, RPM kannet, 272 powermax nokka, Performer imusarja, Ignitor + jousi&alipainekello sarja & Accel300 monikipinävahvistaja ja Carter 625 AFB. Lentokenttäajossa oli huiput 185km/h 1800m matkalla... että heh heh

Eipä oo tilanne juurikaan muuttunut. Vaihoin Mussesta peräisin olevat shorty-sarjat, eikä ne oikeen vaikuttanu mitään. Huvikseni kokeilin myös 750 Holleytä, eikä sekään oikeestaan vaikuttanu mihinkään, ei edes pensan kulutukseen.
Tänään just tilasin tommosen Flowtechin h-putken joka on 2,5 tuumanen, ja rakennan tietty myös loppu putkiston saman kokoseks. Nythän on siis 2".
Ja kun toikaan ei varmaan auta yhtään mitään, niin ehkä sit seuraavaks pitää vaihtaa turbiini vähän korkeemmalta tarraavaksi.
Sekin tässä mulla on outoa, et kone on aika tunnoton esim. sytkän säädöille. Eli ei oo juurikaan eroo, onko perusennakko 5 vai 15 astetta... Onko sulla Foxbody tollasta ominaisuutta siinä koneessa??
Tänään just tilasin tommosen Flowtechin h-putken joka on 2,5 tuumanen, ja rakennan tietty myös loppu putkiston saman kokoseks. Nythän on siis 2".
Ja kun toikaan ei varmaan auta yhtään mitään, niin ehkä sit seuraavaks pitää vaihtaa turbiini vähän korkeemmalta tarraavaksi.
Sekin tässä mulla on outoa, et kone on aika tunnoton esim. sytkän säädöille. Eli ei oo juurikaan eroo, onko perusennakko 5 vai 15 astetta... Onko sulla Foxbody tollasta ominaisuutta siinä koneessa??
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
On tuolla sytkällä jotain vaikutusta, mitä enempi sitä parempi mutta ei mitään ratkaisevaa. Alkaa tosin käynnistäessä potkia vastaan jos laittelee 14 tai isomman perusennakon.
Irroitin eilen imusarjan kun puski öljyä takareunan kohdalta. Katselin siinä mahdollisia imuvuotopaikkoja mutta vaikutti varsin tiiviiltä. Muistelen että alipaineetkin oli viime kesänä mitatessa varsin oikeat tuolle nokalle, 15-16 inch-Hg tyhjäkäynnillä.
Täysmittaiset pakosarjatkin olisi tuossa odottamassa mutta kyllä tuo alavääntö pitäs saaha ilman niitäkin. Eipä tässä ole enää paljoa katsottavana, pitää jotenkin tarkistaa tuo nokan ajoitus, vaikka 99.9% varmuudella se EI ole hampaan verran väärässä.
Ignitor voisi tietty olla yksi mahdollisuus, molemmilla sama palikka näköjään.. kone kyllä kiertää huomattavasti paremmin kuin vakiona joten ei siellä sytkäkään pitäisi pätkiä. Pitäisi tarkastaa myös virranjakajan kannen "suuntaus", vähän näytti siltä että kipinä olisi tulossa aikalailla toiseen reunaan noita jakajan kannen tulpanjohojen kontakteja.
Mystinen juttu kaiken kaikkiaan, mutta jospa se tästä vielä elokuun aikana alkaisi selvitä kun saan tuon liikenteeseen..
Irroitin eilen imusarjan kun puski öljyä takareunan kohdalta. Katselin siinä mahdollisia imuvuotopaikkoja mutta vaikutti varsin tiiviiltä. Muistelen että alipaineetkin oli viime kesänä mitatessa varsin oikeat tuolle nokalle, 15-16 inch-Hg tyhjäkäynnillä.
Täysmittaiset pakosarjatkin olisi tuossa odottamassa mutta kyllä tuo alavääntö pitäs saaha ilman niitäkin. Eipä tässä ole enää paljoa katsottavana, pitää jotenkin tarkistaa tuo nokan ajoitus, vaikka 99.9% varmuudella se EI ole hampaan verran väärässä.
Ignitor voisi tietty olla yksi mahdollisuus, molemmilla sama palikka näköjään.. kone kyllä kiertää huomattavasti paremmin kuin vakiona joten ei siellä sytkäkään pitäisi pätkiä. Pitäisi tarkastaa myös virranjakajan kannen "suuntaus", vähän näytti siltä että kipinä olisi tulossa aikalailla toiseen reunaan noita jakajan kannen tulpanjohojen kontakteja.
Mystinen juttu kaiken kaikkiaan, mutta jospa se tästä vielä elokuun aikana alkaisi selvitä kun saan tuon liikenteeseen..
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
600vac kaasarilla päinvastoin saat muhkeammat alaväännöt lähes missä tahansa 351 -koneessa kuin 750:lla tai vaikka vielä isommalla.M.K. kirjoitti:Eipä oo tilanne juurikaan muuttunut. Vaihoin Mussesta peräisin olevat shorty-sarjat, eikä ne oikeen vaikuttanu mitään. Huvikseni kokeilin myös 750 Holleytä, eikä sekään oikeestaan vaikuttanu mihinkään, ei edes pensan kulutukseen.
Samoin huipputeho löytyy matalammalta kierrosalueelta pienemmällä kaasarilla.
Mulla on jotain 300 kaakkia 1300kg painavassa mussessa, ja kone on vieläpä tarkoituksella rakennettu vääntämään alhaalta. Siis kaakkienkin kustannuksella. On just tarkoituksella 600 holley jne.
Mutta kun otan 3 karvaista ukonkörilästä kyytiin niin koneesta katoaa mystisesti ainakin 100HP ja vääntöä varmaan samassa suhteessa.
Eli 1800kg on kyllä aika paljon.
Jos jollain tuttavallasi olisi vaikka g-tech suorituskysymittari, niin saisi hyvinkin suuntaa-antavaa vääntö-tehotietoa paperille helposti.

Mä oon kans miettiny tota ignitoria, ja kokeilinkin välillä heittää kärjet takas, mut ei sekään vaikuttanu oikeen mitään. Ja mulla on myös hyvät alipaineet, eli varmaan ei mitään imuvuotojakaan oo.
Ja heitän varmaan myös takas sen 600 Holleyn, mut kokeilen nyt eka niillä uusilla putkilla tolla seiskapuolikkaalla.
G-tech mittarin tilasin ebaystä ku sai niin halvalla, ja se näyttää sinänsä kelpo arvoja noin painavalle autolle, mut silti ihmetyttää miks ei kone herää alakierroksilla ollenkaan vaan tarvii ne noin 2000 kiekkaa ennenku vetää hyvin. Pitäsköhän mun myös purkaa se jakopää sitte, vaik se on varmasti oikein...
Tietty jos hakemalla haetaan jotain positiivista, ni eipä oo pito-ongelmia ollu. Edes talvella.
Ja heitän varmaan myös takas sen 600 Holleyn, mut kokeilen nyt eka niillä uusilla putkilla tolla seiskapuolikkaalla.
G-tech mittarin tilasin ebaystä ku sai niin halvalla, ja se näyttää sinänsä kelpo arvoja noin painavalle autolle, mut silti ihmetyttää miks ei kone herää alakierroksilla ollenkaan vaan tarvii ne noin 2000 kiekkaa ennenku vetää hyvin. Pitäsköhän mun myös purkaa se jakopää sitte, vaik se on varmasti oikein...
Tietty jos hakemalla haetaan jotain positiivista, ni eipä oo pito-ongelmia ollu. Edes talvella.
ongelman ratkaisu voisi olla vähän korkeampi tall spiidinen turbiini esim.esim tci saturday night special tall.1800-2000 rpm,tuo turbiini natsaa hyvin tuon koneen kanssa,turbiini yhdessä tuon isomman hollikan kanssa muuttaa tilannetta kummasti.tuota korkeampi tall speed saattaa muuttaa ajotuntuman liian kuminauhamaiseksiM.K. kirjoitti:Mä oon kans miettiny tota ignitoria, ja kokeilinkin välillä heittää kärjet takas, mut ei sekään vaikuttanu oikeen mitään. Ja mulla on myös hyvät alipaineet, eli varmaan ei mitään imuvuotojakaan oo.
Ja heitän varmaan myös takas sen 600 Holleyn, mut kokeilen nyt eka niillä uusilla putkilla tolla seiskapuolikkaalla.
G-tech mittarin tilasin ebaystä ku sai niin halvalla, ja se näyttää sinänsä kelpo arvoja noin painavalle autolle, mut silti ihmetyttää miks ei kone herää alakierroksilla ollenkaan vaan tarvii ne noin 2000 kiekkaa ennenku vetää hyvin. Pitäsköhän mun myös purkaa se jakopää sitte, vaik se on varmasti oikein...
Tietty jos hakemalla haetaan jotain positiivista, ni eipä oo pito-ongelmia ollu. Edes talvella.

montego mx