Onko kenelläkään kokemuksia mitä vaikuttaa koneen kierrosherkkyyteen ym. jos käyttää 302 koneessa 157- tai 164-hampaista vauhtipyörää?
164-hampainen on halkaisijaltaan noin tuuman suurempi ja painoltaan noin 11 lbs painavampi, joten hidastusmomenttia syntyy enemmän. Yritin etsiä Googlen avulla jotain käppyröitä aiheesta mutten onnistunut!
Tuo vuoden -70 302 kone on sellainen että siihen tuntuu molemmat vaihtoehdot käyvän. Kyse on nyt siitä kumpi toimii paremmin, vai onko sillä mitään väliä!?
Vauhtipyörästä...
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Vauhtipyörästä...
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Kevyt parempi, mutta kahden rauta kiekon eroa tuskin huomaa. Eriasia jos kysymyksessä olisi alumiini kieko tai race kytkin ilman vauhtipyörää. Huomioi, että 157 ja 164 vauhtipyörät tarvitsevat kumpikin omanlaisensa kytkinkopan eli kaavelin eli bell hausingin. Periaattessa kaikkiin 28 unsisiin koneisiin käy joko 157 tai 164 hampainen limppu, edellä mainitut vaateet huomioiden.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Juu huomioitu on, siksi ostin sulta sen 164-hampaiselle tarkoitetun kytkinkopan!!
Olen kuitenkin kallistumassa 157-hampaiseen vauhtipyörään, koska 10" tai 10.5" kytkin on riittävä koneelleni. Jääpähän muutama ylimääräinen kilo pois jarruttamasta matkaa!


Olen kuitenkin kallistumassa 157-hampaiseen vauhtipyörään, koska 10" tai 10.5" kytkin on riittävä koneelleni. Jääpähän muutama ylimääräinen kilo pois jarruttamasta matkaa!

-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D