orkkiskannen pakokanavista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Jone
Aktiivi
Auto: Ford Mustang HT 1964½

orkkiskannen pakokanavista

Viesti Kirjoittaja Jone »

Olen tossa poistamassa 289:n rautakansien pakokanavien "huulilta" niitä paljon puhuttuja patteja...elikkäs millainen silläkohden on seinämävahvuus ku ei niistä vedenkierto kanavista silleen oo tietoa, tasoitteli yhtä jo jonkin verran mutta pahkaa vielä jäi. Kärsiikö/kannattaako pyrkiä yrittää muotoilla siitä samanlainen kuin seinämä on toisella puolella? Hullulta vähän kuulostaa rueta ottaa ku ei varmaks tiedä.. 8)
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä minä porttasin patit pois kokonaan ja viellä suurennin ja muotoilin kanavia, sellanen 2mm pakokanavan suuaukko kasvoi noin 5mm leveyttä ja korkeutta 6-7mm. Imu puolelta kanss muotolin, kohdista samalla imari kanavat kannen kanaviin. Teet sitten omalla vastuullasi valut on varmasti eri paksuisia, mulla ainakin oli noissa 302 ja 289 kansissa tavaraa riittämiin, onnea operaatiolle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ford Freaksien lehdessä oli muutama numero sitten käypäset ohjeet kansien thermactor paakkujen kotiporttaukseen. Mä en nyt jaksa muistaa missä mun se lehti on mutta, voisin skannata jutun jossain vaiheessa ja heittää sen sähköpostiin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Itse raapaisin sillä periaatteella, että mitä siitä patista pois saa, niin ei se ainakaan kanavaa huononna. Patin takana oli ainakin minun kansissa pieni "lommo", enkä lähtenyt pudottamaan muuta kanavaa sen tasolle. Enkä lähtenyt tekemään mitenkään symmetristä, kunhan sen mokkulan vedin alas. Pakokanavien yläosaa hieman pyöristelin D-malliseksi. Samalla idealla, eli kun ottaa mieluummin vähemmän kuin enemmän, niin ei ainakaan pilaa kanavaa ja kuitenkin on edes pikkiriikkisen parempi.

457 varmaan voisi tarkemmin kertoa kuinka paljon on ottanut kanavista.
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arto65FB kirjoitti:457 varmaan voisi tarkemmin kertoa kuinka paljon on ottanut kanavista.
Paljon!
Suurin vaara puhki menemisen osalla on pako-ohjurin juuren alueella. Niin kuin Arto totesi pahkan takana on monttu, kanavaa ei mielestäni pysty järkevästi porttaaamaan niin, että monttu häviäisi. Pakokanavan suuaukon voi suurentaa niin suureksi kuin FelPron parempi pakosarjantiiviste antaa myöden. Mutta kanavan alalaitaa ei kannata muuttaa muutoin kuin venttiiliseetin alueelta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jone
Aktiivi
Auto: Ford Mustang HT 1964½

Viesti Kirjoittaja Jone »

Okei. Kiitti vaan vastauksista! :D Jos sattuu jollain olee kuvia portattujen imukanavien puolelta myös, niin otetaan vastaan. Ja edelleen kaikki apu on tervetullutta!
cougar67
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Olen ottanut aika paljon vielä tuon patin jälkeenkin ja kahdet kansiparit on onnistunut vuosilta 65 ja 68. Kummassakin oli patti eri paikassa.
Käytännössä olen huomannut että jos porttaa liian ohueksi niin kanavista johtuu aika paljon lämpöä veteen kovaa vedätettäessä (= keittää).

Hyviä kuvia ja vinkkejä.
http://www.workmonster.com/index.htm
http://www.diyporting.com/
http://hometown.aol.com/valakoraceheads ... heads.html

Tuossa on myös foorumi, joka on omistettu fordin kansien porttaukselle.
http://www.fordmuscle.com/phpBB/viewforum.php?forum=11
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

cougar67
Olipa hyviä linkejä :D
Noista jokainen löytää ne oleelisimmat asiat jotka liityy kanavien ja palotilan porttaukseen.
Mielenkiintoista nähdä miten nuo mun porttamat C9 rautakannet toimii kun vertailukohtana on AFR 185 kannet, muutoin paketti pysyy ennallaan.
Näyttä siltä, että osaava porttaaja saa E7 kannen virtaamaan yhtähyvin kuin AFR 165.
Niin kuin artikkelin jossain kohdassa mainittiin niin +40 hv:n takia ei aftermarket kansia kannata ostaa, vastaus on portaa E7:kat
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin