TEHOHÄVIÖT

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

TEHOHÄVIÖT

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Osaako kukaan sanoa paljonko prosentteina häviää tehoa voimalinjalta vauhtipyörästä takapyörille. Paketti on Toploader ja 8" perä. Aikanaan noppaCorollasta Rikamon penkissä tuli 130 kampuralta ja 100 takapyöristä. Päteekö suhde Amerikkalaisessa??
1966 HT 347 Stroker
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Aika yksilollista. S197:ssa on tyypillisesti mitattu n. 300 akselilta ja 260-270 takapyorista (10-15% havikki). SN95:ssa havioita on enemman (15+%) ja automaagi lisaa tappioita viela lisaa. Veikkaisin luokkaa 15-20% ellei ole juuri pantu kasaan.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nopea ynnäys antoi seuraavaa:
302kone +T5 vaihteisto +8" perä, tehohäviö 11,7%.
302kone +Toploader +9" perä, tehohäviö 19,8%.
Eli tehohäviöt ovat haarukassa 10 - 20 % riipuen voiman siirosta.
VeeKoo arveli ensi 10 - 15 % ja sitten 15 - 20 % niin lähellä liikutaan mutta laajentaisin alueen kuitenkin 10 - 20 %:iin,
tai 10 - 15 % "uudenaikainen" (kevyt) vetolaiteisto ja
15 - 20 % "vanhanaikainen" (raskas) vetolaitteisto.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

457 kirjoitti:Nopea ynnäys antoi seuraavaa:
302kone +T5 vaihteisto +8" perä, tehohäviö 11,7%.
302kone +Toploader +9" perä, tehohäviö 19,8%.
Vaikka T5 olisikin liukkaampi, niin veikkaan, että tuo 9" vie tuossa isoimman osan tuosta tehohäviöiden erosta. Ysituumaisen rakenne antaa pinionin ja lautaspyörän kulmasta johtuen enemmän hammaskosketusta, eli enemmän kestävyyttä kuin moni muu esim 10- ja 12-pulttiset GM tai 8.8 Ford, mutta vastaavasti hukkaa tehoa enemmän.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo.. 9 tuumainen myös ainakin vakiona vastustaa hieman enemmän massoina 8 tuumaiseen verrattuna
Teho rohmuihin voi lisätä vielä C-6 noin 50-60hp
siksi C-4 25- 35 hp hävikillä on suositumpi varsinkin pikkulohkojen
perässä ja raskaat hihnapyörätkin ja niiden laitteet ovat myös vastus moottorille varsinkin kovemmilla kierroksilla 5000> 8)
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Onkos AOD:n tehohävikeistä kellään numerotietoo?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin