Mikä on flaring tool?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Mikä on flaring tool?

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Löytyi duunista, eikä siellä kukaan osannut sanoa. Vastausta on haettu tuloksetta. Josko täällä joku osaisi kertoa.

Kuva sarjasta

Mukaan oli jäänyt jotain jarruputkien liittimien tapaisia, onko tuo mahdollisesti tarkoitettu niiden liittimien asentamiseksi jarruputkiin?
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Tolla tehdään putkenpää "tötteröksi" että se pysyy liittimessä, eli putki kiristetäan sopivaan reikään että just tulee yli reunan ja "tassut" levyn alle, ja ruuvaamaan
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tuossa työkalussa lisäksi ehkä huomionarvoista se, että ei vaadi viilapenkkiä tms. niin kuin monet jarruputkityökalut vaan liittimet voi tehdä autossa kiinni oleviin putkiin. Voi olla jossain tapauksissa hankalaa mutta useimmiten mahdollista (riippuu onko niin ahdasta ettei mahdu työkaluja käyttelemään jne.).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itse tein tuollaisella vastaavalla, mallia Biltema tosin. Vain yksi vuotaa... :cry:
Avatar
mach1
Addikti
Viestit: 208
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja mach1 »

Parempi malli on sellanen pihtimalli. Tuon kanssa on mennyt joskus hermo. Vika on siinä, kun esim jarruputkeen tehtäessä nipalle kaulusta, se putki ei pysy noitten rihvelöitten leukojen välissä vaan karkaa alta kartiolla putkea päästä painettaessa. Vehkeen pitää olla ainakin terästä toimiakseen ja silloinkin tarvii viilapenkkiä. Alumiiniset sopii esim mehumaijan nipistimeksi. :wink:
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
mustesko
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 21:37

Viesti Kirjoittaja mustesko »

ROKI kirjoitti:Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.
mulla on tuosta parempi versio ja 25vuotta autojen kanssa pelanneena voin kertoa että on tullut tehtyä myös vuotavia putkia, mutta sitten on puristettu pää uusiksi. tekevälle sattuu, mutta ei "kaikille" .
-Teen mitä muut ajattelevat-
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1962 »

mustesko kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.


mutta ei "kaikille" .


Mullekkin sattuu joskus...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

1962 kirjoitti:
mustesko kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.


mutta ei "kaikille" .


Mullekkin sattuu joskus...
Ja mulle vielä Jouluna :lol: :lol: :lol:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Ahaa. No tuo pitää sitten ottaa talteen. Kiitoksia
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu, täytyy kans koittaa vähän parantaa... 8)
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Lauri kirjoitti:Ahaa. No tuo pitää sitten ottaa talteen. Kiitoksia
Tässä ohje samantapaisella vehkeellä putkenpään teosta. Vaatii hiukan kärsivällisyyttä asetella putki paikoilleen. Putken pää leikkattava suoraksi ja jäyteet pois. Putki asetetaan siihen kuuluvan kalikan leveän osan korkeuden verran alustan yli kuten kuvassa. Ensimmäinen puristus, kalikan tappi putkeen ja kierretään alustaan asti kiinni ja toinen puristus pelkällä työkalun akselilla. Putken pää taittuu näin tehtynä tuplana eikä vuoda helposti.
http://www.carcraft.com/howto/50919/ :wink:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Poiijjaat :!: leukailu sikseen, aiempi aparatti oli kyllä susi jokatoinen putki oli sutta ja sekundaa, tuo uudempi vekotin vaan onn parempi harjotelkaa poiaat :!: kyllä se siitä lähtee.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin