Mikä on flaring tool?
Valvoja: Ville K
Mikä on flaring tool?
Löytyi duunista, eikä siellä kukaan osannut sanoa. Vastausta on haettu tuloksetta. Josko täällä joku osaisi kertoa.
Kuva sarjasta
Mukaan oli jäänyt jotain jarruputkien liittimien tapaisia, onko tuo mahdollisesti tarkoitettu niiden liittimien asentamiseksi jarruputkiin?
Kuva sarjasta
Mukaan oli jäänyt jotain jarruputkien liittimien tapaisia, onko tuo mahdollisesti tarkoitettu niiden liittimien asentamiseksi jarruputkiin?
Tuossa työkalussa lisäksi ehkä huomionarvoista se, että ei vaadi viilapenkkiä tms. niin kuin monet jarruputkityökalut vaan liittimet voi tehdä autossa kiinni oleviin putkiin. Voi olla jossain tapauksissa hankalaa mutta useimmiten mahdollista (riippuu onko niin ahdasta ettei mahdu työkaluja käyttelemään jne.).
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Parempi malli on sellanen pihtimalli. Tuon kanssa on mennyt joskus hermo. Vika on siinä, kun esim jarruputkeen tehtäessä nipalle kaulusta, se putki ei pysy noitten rihvelöitten leukojen välissä vaan karkaa alta kartiolla putkea päästä painettaessa. Vehkeen pitää olla ainakin terästä toimiakseen ja silloinkin tarvii viilapenkkiä. Alumiiniset sopii esim mehumaijan nipistimeksi. 

Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
mulla on tuosta parempi versio ja 25vuotta autojen kanssa pelanneena voin kertoa että on tullut tehtyä myös vuotavia putkia, mutta sitten on puristettu pää uusiksi. tekevälle sattuu, mutta ei "kaikille" .ROKI kirjoitti:Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.
-Teen mitä muut ajattelevat-
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Ja mulle vielä Jouluna1962 kirjoitti:mustesko kirjoitti:ROKI kirjoitti:Mulla on tuota vastaava laite toimii hyvin, kaikki putket tein musseeni eikä yhtään sutta tullut eikä vuotojakaan ollut.
mutta ei "kaikille" .
Mullekkin sattuu joskus...



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Tässä ohje samantapaisella vehkeellä putkenpään teosta. Vaatii hiukan kärsivällisyyttä asetella putki paikoilleen. Putken pää leikkattava suoraksi ja jäyteet pois. Putki asetetaan siihen kuuluvan kalikan leveän osan korkeuden verran alustan yli kuten kuvassa. Ensimmäinen puristus, kalikan tappi putkeen ja kierretään alustaan asti kiinni ja toinen puristus pelkällä työkalun akselilla. Putken pää taittuu näin tehtynä tuplana eikä vuoda helposti.Lauri kirjoitti:Ahaa. No tuo pitää sitten ottaa talteen. Kiitoksia
http://www.carcraft.com/howto/50919/
