Moderaattorin kommentti
Just näin.Emmi kirjoitti:No mutta niinhän se on, että vaikka kuinka se "laiton" peli olisi parempi ja turvallisempi kuin alkuperäinen, niin säännöt on silti säännöt. Laki on silti laki.
Siksi muutoskatsastinkin ne renkaat loppujen lopuksi.
Eipä tarvinnut leikkiä sen asian kanssa sen jälkeen ja auto oli katsastuskelpoinen alla olevilla renkailla.
-Jukka-
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Aku_81 kirjoitti: ...225/50/16 renkailla päätti katsastusmies innostua pilkunraiskaukseen ja kertoi renkaiden olevan 5 milliä liian leveät...
Nuo Mustangin 79-81 Mustangin TRX-renkaat on 190/65-390. Joten 225 on 5 mm liian leveä juridisesti, ilman muutoskatsastusta. Se, onko sitten käytännön merkitystä 5 mm:llä, voinee miettiä. Jossakin on säännöissä kuitenkin raja. Mielestäni on ollut virhe hyväksyä 230 renkaat, on ollut "tupelo" katsastusmies.
Nuo Mustangin 79-81 Mustangin TRX-renkaat on 190/65-390. Joten 225 on 5 mm liian leveä juridisesti, ilman muutoskatsastusta. Se, onko sitten käytännön merkitystä 5 mm:llä, voinee miettiä. Jossakin on säännöissä kuitenkin raja. Mielestäni on ollut virhe hyväksyä 230 renkaat, on ollut "tupelo" katsastusmies.
Niinpä mutta kun myöhemmin on ollut 220 leveää rengasta tarjolla niin eikö jos samaan malliin on saanut leveämpää/isompaa niin käy vertailukohteeksi?raunoh kirjoitti:Aku_81 kirjoitti: ...225/50/16 renkailla päätti katsastusmies innostua pilkunraiskaukseen ja kertoi renkaiden olevan 5 milliä liian leveät...
Nuo Mustangin 79-81 Mustangin TRX-renkaat on 190/65-390. Joten 225 on 5 mm liian leveä juridisesti, ilman muutoskatsastusta. Se, onko sitten käytännön merkitystä 5 mm:llä, voinee miettiä. Jossakin on säännöissä kuitenkin raja. Mielestäni on ollut virhe hyväksyä 230 renkaat, on ollut "tupelo" katsastusmies.
Kuitenkin nuo 225/50/16-renkaat on muutoskatsastettu autoon ja tuli oikeastaan toisenlainen ongelma esiin syksyllä, uusia kesärenkaita kun saa silloin halvemmalla ja tuossa koossa ei ollut potenzoja tarjolla mutta 225/55/16-koossa taas olisi ollut mutta sellaista taas ei voi autoon laittaa ilman muutoskatsastusta

Go tell Alice....
Jep, mutta tässä se juttu juuri piileekin. KATSASTUSKELPOINEN. Edellä kysyin että mikä on katsastusmiehen vastuu, jos päästää "laittoman" ajoneuvon katsastuksesta läpi liikennettä vaarantamaan? Heidänhän pitäisi valvoa lakia right?Jukka kirjoitti:Just näin.Emmi kirjoitti:No mutta niinhän se on, että vaikka kuinka se "laiton" peli olisi parempi ja turvallisempi kuin alkuperäinen, niin säännöt on silti säännöt. Laki on silti laki.
Siksi muutoskatsastinkin ne renkaat loppujen lopuksi.
Eipä tarvinnut leikkiä sen asian kanssa sen jälkeen ja auto oli katsastuskelpoinen alla olevilla renkailla.
Tiedän vaan että jossain joskus oli joku auto, jonka jossain rekisteriotteessa luki 14" ja oli joskus jossain katsastettu 16" vanteilla ilman huomautuksia useamman vuoden ajan. Tämän tyyppiseenhän tämä nyt menee...sori mua nyppii eräs toinen juttu mutta aloitanpa siitä uuden topikin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****