Moderaattorin kommentti
Moderaattorin kommentti
Jotkut ovat ehkä huomanneet, että posteista on kadonnut pätkiä välistä. Syitä voi arvailla kurkkaamalla tuota keskustelua:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095
joop! tää yleinen tsekkalu on OLLUT TIEDOSSA kauan...
siksi toppuuttelen kun avaudutaan liikaa
laittomuuksista tai niihin yhdisteltävissä auto-asioissa
Jokainen" rivittääköön" niin paljon kun sielu sietää
en yllytä..
mutta vara-venäjällä kun oleillaan ei kannata kaikkea ainakaan
netissä turinoida mitä konehuoneissa luuraa mutta pysyillään silti asia linjoilla ja uneksitaan
vain supertehokkaista katuautoista , kilpurit ja ja kilpaileminen onkin
sitten toinen mailma...
siksi toppuuttelen kun avaudutaan liikaa
laittomuuksista tai niihin yhdisteltävissä auto-asioissa
Jokainen" rivittääköön" niin paljon kun sielu sietää

mutta vara-venäjällä kun oleillaan ei kannata kaikkea ainakaan
netissä turinoida mitä konehuoneissa luuraa mutta pysyillään silti asia linjoilla ja uneksitaan
vain supertehokkaista katuautoista , kilpurit ja ja kilpaileminen onkin
sitten toinen mailma...

-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Juupa. Sammutetaan koko keskustelusaitti, tai aletaan keskustella ikkunannostimien virittämisestä.
Voihan tämänkin saitin muuttaa siten, että viestejä pääsevät lukemaan vain keskustelupalstalle rekisteröityneet, ja rekisteröityminen kierrätetään hyväksynnän kautta ja ehdollistetaan niin, että bigga brotha suodatetaan pois.
Voihan tämänkin saitin muuttaa siten, että viestejä pääsevät lukemaan vain keskustelupalstalle rekisteröityneet, ja rekisteröityminen kierrätetään hyväksynnän kautta ja ehdollistetaan niin, että bigga brotha suodatetaan pois.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Näinhän se on. Minäkin odotan innolla koska vanhasta harrasteautosta saa alkaa makselemaan eko-veroa
. Toivottavasti rokottavat meitä oikein kunnolla niin luonto puhdistuu ja valtio saa kaipaamiaan verovaroja
ELÄKÖÖN ISÄNMAA JA EUROOPAN UNIONI!!!
Koska eduskuntavaalit on, niin pääsee äänestämään jotain niistä ehdokkaista, jotka jättivät vastaamatta ajoneuvovero kyselyihini. Mitä sitä kaikkiin rahvaitten joutaviin purnauksiin vastuuntuntoinen kansanedustaja suotta vastailemaan, tärkeämpääkin tekemistä 


ELÄKÖÖN ISÄNMAA JA EUROOPAN UNIONI!!!


-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Isänmaa on myyty jo aikoja sitten... No, muihin aiheisiin:
Jonkinlaista lobbausta valtion suuntaan olisi kyllä saatava aikaan sen tulevan EKO-autoveron suhteen, sillä todellisuudessa se on viimeinen naula harrastajien arkkuun. Jo sellainen vaihtoehto että saisi maksaa tarraveron kuukautta kohden olisi kädenojennus monelle. Nythän maksetaan koko vuoden vero vaikka auto on seisonnassa 6-8 kuukautta vuodessa. Tämä ei oikein käy yhteen kansalaisten (ainakaan minun) oikeustajun kanssa.
Muinainen väite "On lottovoitto asua Suomessa" voidaan muuttaa nykymuotoon "Tarvitset lottovoiton asuaksesi Suomessa". Oikeusvaltio Suomi ei ole eikä saa tekemälläkään.
Jonkinlaista lobbausta valtion suuntaan olisi kyllä saatava aikaan sen tulevan EKO-autoveron suhteen, sillä todellisuudessa se on viimeinen naula harrastajien arkkuun. Jo sellainen vaihtoehto että saisi maksaa tarraveron kuukautta kohden olisi kädenojennus monelle. Nythän maksetaan koko vuoden vero vaikka auto on seisonnassa 6-8 kuukautta vuodessa. Tämä ei oikein käy yhteen kansalaisten (ainakaan minun) oikeustajun kanssa.
Muinainen väite "On lottovoitto asua Suomessa" voidaan muuttaa nykymuotoon "Tarvitset lottovoiton asuaksesi Suomessa". Oikeusvaltio Suomi ei ole eikä saa tekemälläkään.
Jatketaan verotuskeskustelua tuolla Yleistä -> Yleinen -palstalla.
Pelkkä palstan sulkeminenkaan ulkopuolisilta ei kyllä auta. Eiköhän klubistakin löydy eri alojen ihmisiä, jotka eivät ehkä edes haluaisi tietää kaikkea kaikkien autoista.
Jokainen saa tietysti itse kertoa omista asioistaan mitä huvittaa, tekniikkaan liittymättömät jutut tietysti poistetaan
Mutta vältetään toisten asioista arvailuja ja kolmannen käden tietoja tai neuvoja, jotka eivät sovi sääntökirjaan. Mikään ei myöskään estä keskustelemasta asioista yleisellä tasolla tyyliin "miten saan 3.8V6:sta 500hp".
Pelkkä palstan sulkeminenkaan ulkopuolisilta ei kyllä auta. Eiköhän klubistakin löydy eri alojen ihmisiä, jotka eivät ehkä edes haluaisi tietää kaikkea kaikkien autoista.
Jokainen saa tietysti itse kertoa omista asioistaan mitä huvittaa, tekniikkaan liittymättömät jutut tietysti poistetaan

Mites se nyt oikein onkaan näiden ahtamattomien kanssa, saa virittää kunhan tehopainosuhde ei alitu? Eli se 7kg/kw? Mutta ahdetuissa välijäähdyttimen vaihto on aina muutoskatsastustoimenpide ja turbojen/ahtimien vaihdokset tai ahtopaineen nostot.
Ei ihme että on alettu kyttäämään, varsinkin kun muutoskatsastamattomissa turboautoissa on koko keulan levyisiä välijäähyjä ja kulkevat varttimaileilla vähän liiankin kovaa, varmaan superturbodiisselitkin on jonkin verran kysymyksiä herättäneet ja lehdissä kuvia autoista varttimaililla aikoineen tai minulla-on-spoileri lehdessä teknisissä tiedoissa sataviiskytheppanen peli on muuttunut kolmesataaviiskytheppaseks.
Ei ihme että on alettu kyttäämään, varsinkin kun muutoskatsastamattomissa turboautoissa on koko keulan levyisiä välijäähyjä ja kulkevat varttimaileilla vähän liiankin kovaa, varmaan superturbodiisselitkin on jonkin verran kysymyksiä herättäneet ja lehdissä kuvia autoista varttimaililla aikoineen tai minulla-on-spoileri lehdessä teknisissä tiedoissa sataviiskytheppanen peli on muuttunut kolmesataaviiskytheppaseks.
Go tell Alice....
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Onko tosiaan olemassa näyttöä siitä että viranomainen tai joku AKEntti olis saanut tietoa laittomista virityksistä keskustelupalstoilta, ja käyttänyt sitä tietoa jotenkin hyväkseen yksittäistapauksissa? On vaikea uskoa että jollakin taholla olisi ihan oikeasti aikaa, lupaa, resursseja ja halua tehdä moista, ainakaan virallisesti ja laillisesti. Liikenneturvaliisuuteen se työ ei ainakaan siirtyisi...
- Emmi
- Addikti
- Viestit: 433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '99 Ford Puma 1,7
- Paikkakunta: Tampere
...virittelyistä yms muista laittomuuksista mitään tietämättömänä täytyy ihan ihmetellä että miksi poruka tekee sellaista kun se on kerran kiellettyä..? Vai jäikö tyhmyydenestopilleri ottamatta aamulla..?
Puhukaa vaan avoimesti kepuliteoista, jääpähän pöllöilijät kiinni
Kieleltty/laiton tarkoittaa sitä että ei saa tehdä asiaa x tai y.
Puhukaa vaan avoimesti kepuliteoista, jääpähän pöllöilijät kiinni

Kieleltty/laiton tarkoittaa sitä että ei saa tehdä asiaa x tai y.
Kielletty/laiton - määrittele. Tieliikenteessä katsastamattoman auton käyttö on kielletty, ja siitä seurannee sakko. Itse auto ei tarvitse olla laiton, mikä tarkoittanee tieliikennelakien ja asetusten vastaista kulkupeliä. Sellaisen kohdatessaan virkavalta taas saa antaa sakkoa, vaikkakin katsastus olisi voimassa.
Kuljettaja/omistaja vastaa sakosta, mutta mikä on vastuu katsastusmiehellä, jos antaa leiman lakien ja asetusten vastaiselle ajoneuvolle vuosikatsastuksessa? Eikö juuri heidän kauttaan kaikki autot kulje (pitäisi kulkea) ja heidän tarkistaa, että on määräysten mukainen? Monellako tällä palstalla vierailevalla on tällä hetkellä auto seisonnassa/pois käytöstä sen takia, että k-mies tai joku muu taho vaati muutoskatsastukseen havaitun epäkohdan takia?
Järki käteen. Moni "laiton" muutos olisi laillinen kun mahdollistettaisi tietyissä rajoissa autojen vapaampi muuttaminen ja vielä ilman sen suurempaa mafiamaksua. Esim. kaikki liikenneturvallisuutta parantavat muutokset pitäisi avoimesti sallia. Moni tällä hetkellä "laiton" peli on liikenneturvallisempi kuin alunperin. Jos näitä sattumuksia tosiaan tapahtuu Suomessa niin kai tämä keskustelu täällä menee siihen "mulla nousee sivulasit nopeammin kuin sulla" -tasolle, ellei tyrehdy kokonaan, ja monet hienot ja hyödylliset webbisivut häviävät bittikartalta.
Ihmiset tekevät montaa muutakin laitonta asiaa, kuten puhuvat puhelimessa ajaessaan. Mielestäni se on vaarallisempaa kuin vaikka 16" vanteiden käyttäminen autossa, jossa pitäisi rekkariotteen mukaan olla 14":t. Mikä myös laitonta, hyi hyi.
Kuljettaja/omistaja vastaa sakosta, mutta mikä on vastuu katsastusmiehellä, jos antaa leiman lakien ja asetusten vastaiselle ajoneuvolle vuosikatsastuksessa? Eikö juuri heidän kauttaan kaikki autot kulje (pitäisi kulkea) ja heidän tarkistaa, että on määräysten mukainen? Monellako tällä palstalla vierailevalla on tällä hetkellä auto seisonnassa/pois käytöstä sen takia, että k-mies tai joku muu taho vaati muutoskatsastukseen havaitun epäkohdan takia?
Järki käteen. Moni "laiton" muutos olisi laillinen kun mahdollistettaisi tietyissä rajoissa autojen vapaampi muuttaminen ja vielä ilman sen suurempaa mafiamaksua. Esim. kaikki liikenneturvallisuutta parantavat muutokset pitäisi avoimesti sallia. Moni tällä hetkellä "laiton" peli on liikenneturvallisempi kuin alunperin. Jos näitä sattumuksia tosiaan tapahtuu Suomessa niin kai tämä keskustelu täällä menee siihen "mulla nousee sivulasit nopeammin kuin sulla" -tasolle, ellei tyrehdy kokonaan, ja monet hienot ja hyödylliset webbisivut häviävät bittikartalta.
Ihmiset tekevät montaa muutakin laitonta asiaa, kuten puhuvat puhelimessa ajaessaan. Mielestäni se on vaarallisempaa kuin vaikka 16" vanteiden käyttäminen autossa, jossa pitäisi rekkariotteen mukaan olla 14":t. Mikä myös laitonta, hyi hyi.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Niinpä, omaan autoon ex-omistajan toimesta kun tuli nykyiset pony-vanteet 225/50/16 renkailla päätti katsastusmies innostua pilkunraiskaukseen ja kertoi renkaiden olevan 5 milliä liian leveät ja hylsy, auto aikaisemmin katsastettu useana vuonna 230/55/390(trx)-kumeilla, eikä ne kenestäkään olleet liian leveätPony kirjoitti: Ihmiset tekevät montaa muutakin laitonta asiaa, kuten puhuvat puhelimessa ajaessaan. Mielestäni se on vaarallisempaa kuin vaikka 16" vanteiden käyttäminen autossa, jossa pitäisi rekkariotteen mukaan olla 14":t. Mikä myös laitonta, hyi hyi.

Varmasti nykyiset superturbodiisselit kiinnostaa varmasti katsuria, sen verran monta videopätkää ja teholappua netissä liikkuu että ainakin katsurina olisin epäileväinen jos joku toisi falconia leimalle sellainen pellin alla kun tietää ettei sitä ole asenettu sinne pisaralla pidemmälle mielessä. Kuitenkin varmasti suurimmassa syynissä tulee olemaan turboautot helpon viritettävyyden ja suosion takia, kuitenkin kannattaa aina miettiä mitä muutoksia autostaan julkistaa netissä.
Go tell Alice....
Kuulostaa tutulta...Aku_81 kirjoitti:Niinpä, omaan autoon ex-omistajan toimesta kun tuli nykyiset pony-vanteet 225/50/16 renkailla päätti katsastusmies innostua pilkunraiskaukseen ja kertoi renkaiden olevan 5 milliä liian leveät ja hylsy, auto aikaisemmin katsastettu useana vuonna 230/55/390(trx)-kumeilla, eikä ne kenestäkään olleet liian leveätPony kirjoitti: Ihmiset tekevät montaa muutakin laitonta asiaa, kuten puhuvat puhelimessa ajaessaan. Mielestäni se on vaarallisempaa kuin vaikka 16" vanteiden käyttäminen autossa, jossa pitäisi rekkariotteen mukaan olla 14":t. Mikä myös laitonta, hyi hyi.![]()
Samanlaista leikkiä oli mullakin edellisen talviauton eli Chevy Vanin kanssa.
Takarenkaat oli 10mm liian leveät.
Kysyin katsastusnieheltä että tuliko renkaita tarkkaan tutkiessa katsottua riittääkö eturenkaiden kantavuus.Eipä ollut aihe edes tullut kuulemma mieleen.

Kantavuus riitti just ja just.

Kumpi sitten olisi ollut pahempi?
Alamittaiset renkaat painava keulaisen Vanin alla vai nuo 10mm "liian" leveät renkaat?
-Jukka-
No tottakai liian leveät renkaat on pahemmat, hyvänen aika, tuollaiset suurkriminaalit kohta lukitaan telkien taakseJukka kirjoitti: Kuulostaa tutulta...
Samanlaista leikkiä oli mullakin edellisen talviauton eli Chevy Vanin kanssa.
Takarenkaat oli 10mm liian leveät.
Kysyin katsastusnieheltä että tuliko renkaita tarkkaan tutkiessa katsottua riittääkö eturenkaiden kantavuus.Eipä ollut aihe edes tullut kuulemma mieleen.![]()
Kantavuus riitti just ja just.![]()
Kumpi sitten olisi ollut pahempi?
Alamittaiset renkaat painava keulaisen Vanin alla vai nuo 10mm "liian" leveät renkaat?

Go tell Alice....