-71 302 ja tuplaputket

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
CONVER71BLE
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Espoo

-71 302 ja tuplaputket

Viesti Kirjoittaja CONVER71BLE »

Moron,
-71 302 C4 avossani on pariton määrä pakoputkia ja tarkoituksena oli vaihtaa tuplaputket. Marteliuksen tietokannasta löytyi sitten sopiva setti putkia, ongelmia ei ollut kuin yksi: eivät sopineet..:o

Nyt pitäisi ihmetellä onko putkisetti pielessä vai onko koneeseen eksynyt matkan varrella eksoottiset pakosarjat.

Probleema 1: pakosarjoissa laipan pulttiväli on 72mm ja putkissa 82mm. Kumpikohan on pielessä ?

Probleema 2: Molempien putkien lähdöt on alaviistoon. Kuskin puolen pakosarjan lähtö on alaviistoon, mutta apparin puolen pakosarjan lähtö on melkein suoraan taakse.
Pakosarjojen valunumerot on:
Kuski DOAE 8431-I
Appari DOOE 8430-D

Nottajotta; pitäisiköhän vaihtaa putket, pakosarjat vai molemmat...?


No - ainakin tehostetut etulevyt menivät paikalleen..;)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tiukempaa pakosarjaa vaan kiinni. Laittaa ne vanhat putket syrjaan pussihousukohtauksen varalle.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: -71 302 ja tuplaputket

Viesti Kirjoittaja Jukka »

CONVER71BLE kirjoitti: Probleema 2: Molempien putkien lähdöt on alaviistoon. Kuskin puolen pakosarjan lähtö on alaviistoon, mutta apparin puolen pakosarjan lähtö on melkein suoraan taakse.
Muistaako Vee8?

Mulla taisi olla joku samanlainen ilmiö Marteliukselta tulleiden putkien kanssa?
Auto oli kylläkin ´64½.
-Jukka-
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ainakin vanhemmassa oli tasan 2 vaihtoehtoa ja murphyn mukaan se väärähän tulee
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Sain Marteliukselta ihan samat propleemat kaupanpäällisiksi, autona vaan -67 HT. Ei sopinu alkuperäisiin pakosarjoihin...syykin selvis myöhemmin...taivuttivat mun putket -66 HiPo:n sarjojen mukaan, vaikka paikanpäällä kävin tilaamassa ja vuosimalli ei silloin ollut epäselvä. :shock: No, laadukasta putkee kumminkin... 8) . Seuraavaksi tilaan sieltä 2,5" takasillan ylitykset... :roll:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
CONVER71BLE
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja CONVER71BLE »

Mitenkäs tuo pakosarjan laipan pulttiväli ? Onko tiettyyn koneen kokoon / tehoon asti 72mm pulttiväli ja tehokkaammille 82mm vai onko jompikumpi täysin outo nummero ?
Vastaa Viestiin