Ilimastointi!
Ilimastointi!
vm-91 -kuski haluais viilennystä.. Yritetty viime kesänä tmi jorma nikkolassa ja autokullassa, mut ei viilene, vai onko odotukset liian korkeella. Avensis kakkosautona viilentää mukavasti... ei varmaan iso juttu korjata....
-
- Aktiivi
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Viesti:
TM:n vertailussa ei ACS saanut mitään järin hyvää palautetta (jäi kai itseasiassa viimeiseksi) mut tiedä sitten osuiko vaan huono päivä niille. Niistä TM:n testissä olleista korjaamoista ei kai yksikään saanu hyvää arvosanaa ja tais olla nimenomaan testissä ilmastoinnin korjaus.Foxy Lady kirjoitti:Tattarisuolla firma nimeltään ACS sai mun Mussen ilmastoinnin toimimaan, vaikka oli putket sahattupoikki. Numero sinne on 09-3892 865. Osoite on Kytkintie 34
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Moi, itselläni myös vm. -91 jossa viileyttä ei tullut sisälle asti.
Pelkkä täyttö ei aina riitä kovin pitkäksi aikaa jos letkut tai niissä olevat o-rengas tiivisteet vuotavat tai vain joku niistä.
Oikeanlaisen huollon yhteydessä järjestelmä tulisi tyhjentää, jonka jälkeen kuivata ja vasta sitten täyttää kylmäaineella.
Kustannukset varmaankin vaihtelevat 100 - 250 euron välillä
Pelkkä täyttö ei aina riitä kovin pitkäksi aikaa jos letkut tai niissä olevat o-rengas tiivisteet vuotavat tai vain joku niistä.
Oikeanlaisen huollon yhteydessä järjestelmä tulisi tyhjentää, jonka jälkeen kuivata ja vasta sitten täyttää kylmäaineella.
Kustannukset varmaankin vaihtelevat 100 - 250 euron välillä
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Re: Ilimastointi!
Cady kirjoitti:vm-91 -kuski haluais viilennystä.. Yritetty viime kesänä tmi jorma nikkolassa ja autokullassa, mut ei viilene, vai onko odotukset liian korkeella. Avensis kakkosautona viilentää mukavasti... ei varmaan iso juttu korjata....

Onko jollain kokemusta koko ilmastoimmin kompuran huollattamisesta / remppasarjalla korjaamisesta eli hiukkasen syvällisemmästä kuin vain mömmöjen kanssa pulaamisesta? Sopiva paikka, vai onko joku tehnyt itse vastaavaa ja vois antaa vinkkiä? Vai otetaanko taas se normaali asenne että remppasarjan hankinta ja pura-kokoa-heitäylijääneetosatpultitmutteritpoisnäkyvistä-asenna autoon ja aloita alusta.
Tai tietty jos jollain lojuu loistava ja edullinen kompura joutilaana niin ehkä vaihto johonkin? Siis taitaa mulla olla mallia York 2-mäntäinen, Motorcraftin numerot saatavilla.
Toisaalta, näillä keleillä ei vielä selkä liimaannu pahasti ja kohtahan tämä "kesä" jo loppuu.
Tai tietty jos jollain lojuu loistava ja edullinen kompura joutilaana niin ehkä vaihto johonkin? Siis taitaa mulla olla mallia York 2-mäntäinen, Motorcraftin numerot saatavilla.
Toisaalta, näillä keleillä ei vielä selkä liimaannu pahasti ja kohtahan tämä "kesä" jo loppuu.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
- Vee8
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Mielestäni noita ei paljon kannata pidellä, tulee paljon halvemmaksi laittaa uusi. Fordin kompurat sattuvasti ovat halpoja kuin näkkileipä, ½ euro- tai japskivehkeitten kompurahinnasta. Oletettavasti tota Yorkia, niinkuin muitakin saa http://www.motorcraft.com korjaamana, hinnat voi kysyä lähikaupasta
Kyseinen lähikauppa ei varmaankaan ole Siwa?Vee8 kirjoitti:Mielestäni noita ei paljon kannata pidellä, tulee paljon halvemmaksi laittaa uusi. Fordin kompurat sattuvasti ovat halpoja kuin näkkileipä, ½ euro- tai japskivehkeitten kompurahinnasta. Oletettavasti tota Yorkia, niinkuin muitakin saa http://www.motorcraft.com korjaamana, hinnat voi kysyä lähikaupasta
-Jukka-
Asiaan "palaten"..
Itse juuri korjautin oman -91 Mussen ilmastoinnin.
Vikana oli vaan että ei oo käytelty varmaan vuosiin (johdot irrotettuna oli kuulemma) jotenka aineet on kuivahtaneet.
Paineet piti paria spring lock tiivistettä lukuunottamatta.
Uudet aineet sisään +ilmeisesti huuhtelua + tiiveistettä + työtä = n.140eur
Uusi kuivain = n.130 eur
Ja nyt tulee mittarin mukaan rööristä jopa +8 asteista ilmanhönkää, ainami
Itse juuri korjautin oman -91 Mussen ilmastoinnin.
Vikana oli vaan että ei oo käytelty varmaan vuosiin (johdot irrotettuna oli kuulemma) jotenka aineet on kuivahtaneet.
Paineet piti paria spring lock tiivistettä lukuunottamatta.
Uudet aineet sisään +ilmeisesti huuhtelua + tiiveistettä + työtä = n.140eur
Uusi kuivain = n.130 eur
Ja nyt tulee mittarin mukaan rööristä jopa +8 asteista ilmanhönkää, ainami

--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Noin minäkin luulin ennen ekaa ilmastointiflunssaaDervish kirjoitti:Ei ole, nimim. kokemusta on.Vee8 kirjoitti:Ja kohta on kesäflunssa, nimim. kokeiltu
Meikäläinen ei ihan helposti vilustu.
Mut gyl maar ny o kiva ajaa ko pallit huurussa saa posottaa "paanaa" pitki. *kröhh*

Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Minä en saanut flunssaa silloin kun ilmastoinnin autooni hankin mutta ehkä se hieman riippuu käyttötavasta, mulla ainakin on se säädetty aina samalle lämpötilalle jolloin se ei vahingossa jää liian kylmälle, toki tämä vaatii automaatti-ilmastoinnin toimiakseen kivasti. Tai ehkä se on myös sitä että eurojen ilmastointi on lempeämpi kuin jenkkien, ei tarvi heti jäähdyttää 35stä 

Re: Ilimastointi!
Vein Autokultaan Pitäjänmäelle 12/7/04, paineentasauskytkin piti tilaa Hämeenlinnasta. Ei oo vielä kuulunu... Soittelin Elo-Syyskuussa, missä mennään... Ei ollu kuulunu... Kuitenki koht on jo joulu....Cady kirjoitti:vm-91 -kuski haluais viilennystä.. Yritetty viime kesänä tmi jorma nikkolassa ja autokullassa, mut ei viilene, vai onko odotukset liian korkeella. Avensis kakkosautona viilentää mukavasti... ei varmaan iso juttu korjata....