Merkkiselitykset

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

ac5 kirjoitti:tekeekös muuten kukaan suurista valmistajista enään lohkossa olevalla nokalla olevia moottoreita?Mielestäni ahdettuja/vapari koneita ei pitäisi verrata keskenään,esim vapari subra ihan normaali tehoinen laite.
No esim. GM:
2005 CORVETTE LS2 6.0L 364CI ENGINE SPECIFICATIONS
SPECIFICATIONS ARE AS FACTORY INSTALLED IN THE C6
90-degree pushrod V8, OHV, Aluminum Heads, Hydraulic Lifters
Bore and stroke 4.00 x 3.62 in.
Displacement 364 cu. in. (5.967 liters)
Compression 10.9:1
Induction System Sequential fuel injection
Gross Horsepower (SAE net) 400 @ 6000 rpm
Gross Torque (SAE net) 400 lb.-ft. @ 4400 rpm
Block All-new 319-T5 Aluminum
Recommended fuel Premium Unleaded
Valves per cylinder Two, 2.00" Intake and 1.55" Exhaust
Redline 6,500 rpm
Camshaft 12565308 385 HP 2001 Corvette LS-6 Engine Camshaft

Ehka nekin joskus 2010 oppii laittaan nokat kansiin, ellei tule konkurssi ennen sita.
Ei tosin hyvin mene Fordillakaan.
Sinansa tehoa on mukavasti tuossa museomoottorissa.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ac5 kirjoitti:tekeekös muuten kukaan suurista valmistajista enään lohkossa olevalla nokalla olevia moottoreita?Mielestäni ahdettuja/vapari koneita ei pitäisi verrata keskenään,esim vapari subra ihan normaali tehoinen laite.
Nissan tekee ainakin arabimaiden pikkubusseihin ja maastureihin(kutonen ja kasi) ja eiköhän muiltakin valmistajilta löydy tiettyihin maanosiin meneviä peruskarvalakkimalleja työntötankokoneita.
Go tell Alice....
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä :wink:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Aku_81 kirjoitti:
1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä :wink:
On siinä päästetty taas idiootit hommiin :roll: Pitääkö kaikki autot pilata nokilekoilla? Laittais niitä hemmetin diiselikoneita piilofarkkuihin ja rälläkkäpikappeihin ja jättäs autot rauhaan. Tuskinpa sekään oli halpa rakentaa ja samalla rahalla taitais saada samat hevoset jenkistäkin :roll:
Jos arvata pitäis,niin arvaisin tuollaisen auton löytyvän Pohjanmaalta?
:roll: :roll:
Ei Janilla sattumoisin ole tietoa..?? :lol:
-Jukka-
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

On muuten tehty aikoinaan 1 kpl 65-HT Mustang (5F07Cxxxxxx) dieselkoneisena ihan Fordin tehtailla, laitettu 289-2V:n tilalle, käyttäen Fordin diesel-moottoria. Olen kysellyt tarkempia tietoja tuosta, mutten ole vielä saanut.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä :wink:
Oliskohan provo?
No jos dieselöidä pittää niin löytyishän sitä ihan konsernistakin vaikka Jaggeenkin kelvannut 2.7 duratec.
Ja jos pyttyjä/litroja pitää saada enemmän niin sitten onhan niillä parilla muulla saksalaisvalmistajalla paljon seksikkäämpiäkin koneita.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei muutakun Fordin(=Internationalin) 7.3 litran V8 turbodiesel natikan lastulla, taatusti vääntöä ja voimaa enemmän kuin todennäköisesti suuressa osassa Suomen mustangeissa. Ja menee kuutiotilavuuden rajoissakin...
Mitään bensaisolohkoja :twisted:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Jukka kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
1010jm kirjoitti:Huhuja liikkeellä, että ensi kesänä olisi 65 HT Mersun dieselillä stripillä :wink:
On siinä päästetty taas idiootit hommiin :roll: Pitääkö kaikki autot pilata nokilekoilla? Laittais niitä hemmetin diiselikoneita piilofarkkuihin ja rälläkkäpikappeihin ja jättäs autot rauhaan. Tuskinpa sekään oli halpa rakentaa ja samalla rahalla taitais saada samat hevoset jenkistäkin :roll:
Jos arvata pitäis,niin arvaisin tuollaisen auton löytyvän Pohjanmaalta?
:roll: :roll:
Ei Janilla sattumoisin ole tietoa..?? :lol:
Ei kyllä oo mulla tietoo, nyt kuulin asiasta ekaretaa. En tiiä sitte jos Petellä ois jotai kerrottavaa.

Tohon Akun kommettiin vois sanoo että nokilekan saa suht edullisesti kulkemaan kovaa, viime kesänä Kalajoen kisoissa 123 koppanen mese vakio alustalla kulki 12,3 aikoja slikselillä. vaikka jenkistä ottaa samat tehot mitä tiisselistä, on kulutus aika lailla eri luokkaa. Kaverin mersun kulutus tippu melkeen kaks litraa satasella kun tehot tuplaantu... Mutta en silti tiisseliä laittas mustangiin. :)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Eiköhän diesel-jutut taas riitä tällä kertaa. Kun joku laittaa sellaisen Musseensa, niin jatketaan sen tekniikasta. Ei mitään yleistä vety-, kaasu-, tai diesel-keskustelua vaikka se hauskaa olisikin. Sitä odotellessa jokainen diesel-juttu lentää roskiin. Paitsi Ranen mahdollisesti löytämät tiedot tuosta factory-dieselistä.

Ja vältetään myös aiheiden kaappauksia tyyliin Mikä on ohv -> turbodiesel, Mikä T10 -> kyllä isolohko on parempi.
Lukittu