94-95 Cobrista tietoa?
Valvoja: Ville K
94-95 Cobrista tietoa?
Tutun puolesta vähän kyselisin noista cobrista. jos on kokemuksia tai muuten vaan tietoo niin olisin kiitollinen infosta.
onko sama kone kuin 93 cobrissa? noihin ilmotetaan 240 heppaa tehoja mahtaako olla alimitotettu arvio. ainakin jollain amerikkalaisella mustang foorumilla spekuloitiin että noin 280 heppaa olis lähempänä. kun otetaan huomioon muutokset HO 5.0 koneeseen ja niillä tulevat hepat. entä onko niin sanottuja helppoja lisä hevosia verrattuna gt:hen
onko voimansiirto yleensä saman vahvusista palikoista kuin gt:nkin.
jarrut ja jousitus on gt:tä paremmat sen tiedän itsekin. abs:iä ei varmaan ole?
onko noissa jotain ongelma kohtia yms verrattuna gt:hin tai yleensä.
hyvin pidetty cobra on varmasti aina gt:tä arvokkaampi ja pitää hintansa suhteessa paremmin.
96 cobra olis tietty vähän rajunpi peli mutta niiden saatavuus on varmaan paljon hankalampaa ja hinnat on varmaan sitten melko kovia. kun noi 96 gt:kin maksaa jo melko hyvin.
tällännen unohtu kumpaa bensaa se haluaa 95/98
onko sama kone kuin 93 cobrissa? noihin ilmotetaan 240 heppaa tehoja mahtaako olla alimitotettu arvio. ainakin jollain amerikkalaisella mustang foorumilla spekuloitiin että noin 280 heppaa olis lähempänä. kun otetaan huomioon muutokset HO 5.0 koneeseen ja niillä tulevat hepat. entä onko niin sanottuja helppoja lisä hevosia verrattuna gt:hen
onko voimansiirto yleensä saman vahvusista palikoista kuin gt:nkin.
jarrut ja jousitus on gt:tä paremmat sen tiedän itsekin. abs:iä ei varmaan ole?
onko noissa jotain ongelma kohtia yms verrattuna gt:hin tai yleensä.
hyvin pidetty cobra on varmasti aina gt:tä arvokkaampi ja pitää hintansa suhteessa paremmin.
96 cobra olis tietty vähän rajunpi peli mutta niiden saatavuus on varmaan paljon hankalampaa ja hinnat on varmaan sitten melko kovia. kun noi 96 gt:kin maksaa jo melko hyvin.
tällännen unohtu kumpaa bensaa se haluaa 95/98
1989/92 -- 225 HP @ 4000
Same block, heads, intake and exhaust manifolds as 1987
Introduction of the 55 mm Mass Airflow fuel injection system. Since this system measures the actual air flowing into the engine, high performance camshafts may be used.
These engines offer the greatest performance potential of the 5.0 H.O. series
In stock trim, the small 55 mm MAF & revised camshaft actually limited breathing, so it was no longer producing 225 HP.
1993 H.O. -- 215 HP @ 4200
Mostly indentical to 1989/92 engines
New cast hypereutectic aluminum pistons, lighter weightand greater hot strength
Hi-torque, mini starter
Advertised horsepower dropped due to the incremental changes.
1993 Cobra -- 235 HP
Same cast pistons as 5.0 H.O.
Cast iron GT-40 heads
Shorter duration, higher lift camshaft
1.7:1 ratio roller rocker arms
Cast aluminum GT-40 style intake
65 mm throttle body, 24 lbs-hr injectors, 70mm mass air meter
Special type exhaust manifolds
Specially programmed EEC-IV
Same block, heads, intake and exhaust manifolds as 1987
Introduction of the 55 mm Mass Airflow fuel injection system. Since this system measures the actual air flowing into the engine, high performance camshafts may be used.
These engines offer the greatest performance potential of the 5.0 H.O. series
In stock trim, the small 55 mm MAF & revised camshaft actually limited breathing, so it was no longer producing 225 HP.
1993 H.O. -- 215 HP @ 4200
Mostly indentical to 1989/92 engines
New cast hypereutectic aluminum pistons, lighter weightand greater hot strength
Hi-torque, mini starter
Advertised horsepower dropped due to the incremental changes.
1993 Cobra -- 235 HP
Same cast pistons as 5.0 H.O.
Cast iron GT-40 heads
Shorter duration, higher lift camshaft
1.7:1 ratio roller rocker arms
Cast aluminum GT-40 style intake
65 mm throttle body, 24 lbs-hr injectors, 70mm mass air meter
Special type exhaust manifolds
Specially programmed EEC-IV
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
kitooksia tästä ja lisää kaivataan
kun totakin listaa lukee niin jos noilla muutoksilla saadaan vain 20 heppaa niin onhan se kumma. tai sitten noissa cobrissa on "piilohevosia" jotka saa todella helpolla ulos.
en kyllä paljon ymmärrä kasien virittelyn päälle mutta maalaisjärjellä aateltuna tuntuu oudolta. jo toikin että on isommat suuttimet vaikka 90 gt:hen ilmotetaan 225 heppaa niin kyllä niillä samoilla pitäs se
muka 10 lisä heppaa vielä irrota.
löytyiskö netistä tai jostain vakion 94 cobran dyno lappua.
kun totakin listaa lukee niin jos noilla muutoksilla saadaan vain 20 heppaa niin onhan se kumma. tai sitten noissa cobrissa on "piilohevosia" jotka saa todella helpolla ulos.
en kyllä paljon ymmärrä kasien virittelyn päälle mutta maalaisjärjellä aateltuna tuntuu oudolta. jo toikin että on isommat suuttimet vaikka 90 gt:hen ilmotetaan 225 heppaa niin kyllä niillä samoilla pitäs se
muka 10 lisä heppaa vielä irrota.
löytyiskö netistä tai jostain vakion 94 cobran dyno lappua.
Mustakin tuntuu että saisi ulos kokonaisen hevostallin verran enemmän voimaa jos viittis vähän opiskella. Muistan joskus lukeneeni että 2 litran Sierrassta oli otettu yli 400hp, ei varmaan kyllä kestäisi liikenteessä niin kauan, mutta otettu kuitenkin. Täytyy kuitenkin sanoa että kannattaa kokeilla autoa ennen kuin virittää. 220hp takavetoien auto ilman "aputekniikkaa" on jo aika villi sellaisenaan, ainakin manuaalivaihteinen. Mun musselle kelpaa ohjekirjan mukaan 87 oktaania
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
http://www.stangbangers.com/94_Cobra_Article.htm
Tuolta löytyy artikkeli 94 Corbasta ja myös muita mukavia
juttuja ja mainoksia.
Itse jos Corba linjalle lähtisin, niin ehdottomasti 96 Corba suoraan.
Hinta ei kuitenkaan nouse niin merkittävästi, mutta tehot kylläkin
Tuolta löytyy artikkeli 94 Corbasta ja myös muita mukavia
juttuja ja mainoksia.
Itse jos Corba linjalle lähtisin, niin ehdottomasti 96 Corba suoraan.
Hinta ei kuitenkaan nouse niin merkittävästi, mutta tehot kylläkin

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Juu, ameriikan oktaaneja, eli vastannee täällä myytyä 92:sta? Eli meren takana käytössä eri oktaani luokitus...Spiff kirjoitti:Mustakin tuntuu että saisi ulos kokonaisen hevostallin verran enemmän voimaa jos viittis vähän opiskella. Muistan joskus lukeneeni että 2 litran Sierrassta oli otettu yli 400hp, ei varmaan kyllä kestäisi liikenteessä niin kauan, mutta otettu kuitenkin. Täytyy kuitenkin sanoa että kannattaa kokeilla autoa ennen kuin virittää. 220hp takavetoien auto ilman "aputekniikkaa" on jo aika villi sellaisenaan, ainakin manuaalivaihteinen. Mun musselle kelpaa ohjekirjan mukaan 87 oktaania
toi oli hyvä kiitti. sen verran oon tutkinu asioita että jos tohon 4.6 koneeseen tarvii pistää jotain osia niin ne maksaa monen kertaisesti.stangrider kirjoitti:http://www.stangbangers.com/94_Cobra_Article.htm
Tuolta löytyy artikkeli 94 Corbasta ja myös muita mukavia
juttuja ja mainoksia.
Itse jos Corba linjalle lähtisin, niin ehdottomasti 96 Corba suoraan.
Hinta ei kuitenkaan nouse niin merkittävästi, mutta tehot kylläkin
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Nää nyt on niitä solmutettuja patoja, ja venttiileitä 16...Spiff kirjoitti:Muistan joskus lukeneeni että 2 litran Sierrassta oli otettu yli 400hp
Tietääkseni tehokkain 2.0 OHC 8 vent. Suomessa ilman ahdinta on jarrutettu 285hp.
Eikä tuo hevosvoima määrä aina kerro totuutta auton nopeudesta. Jossain lehdessä oli testissä kaikki VW Golfin GTI mallit vertailussa keskenään. MK1 oli testin alitehoisin mutta nopein, samalla kevyin...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...