Käyttöautoksi 91->mustangi?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

LonelyRider
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16

Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja LonelyRider »

On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Mulla on hiukan vanhempi värkki ( -88) mutta käytännössä lähes sama siis. Kyllä tuollaisella voi tarvittaessa päristellä menemään vaikka läpi vuoden.
Viat riippuu paljon yksilöstä. Perän lukko tuntuu lähes kaikissa olevan kulunut, mutta melko pienillä kustannuksilla senkin saa taas toimivaksi. Vaan eipä sillä ollut käytännön haittaa, vaikka suti vain yhdellä pyörällä. Ja sähkölasien katkaisijat on usein hapettuneet. Sekin helppo korjata.
Kohtuullisen pieniruokainen peli. Työmatka-ajossa (30 km/suunta josta 15km maantieajoa ja 15 kaupunkiajoa) kuluttaa vaivaiset 11 litraa / 100km. Johan 2 lotrainen OHC vie yhtä paljon bensaa nätisti ajamalla. Tarvittaessa kulutusta saa kyllä lisättyä kaasupolkimella :twisted:
Yhden talven kokemuksella, käynnistyi kivuttomasti. Pito-ongelmia tosin oli kesää enemmän, mahtoiko johtua huonoista kesäkuvioilla varustetuista kitkoista :roll:
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
LonelyRider
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16

Viesti Kirjoittaja LonelyRider »

okie..pelkkiä + puolia.. Mites tuo pehmytkudos eli ruoste.. Onko alttiita paikkoja ja mitä yleensä tutkia autosta ostovaiheessa?
GT9008
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 24 Loka 2004, 00:41
Paikkakunta: noll kasi

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja GT9008 »

LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
vm 90 ja pientä vikaa ollut vain . ihmettelen suuria kulutus määriä mitä ilmoittavat(onko viri viri pelejä)8-9l/100km mulla menee gt. eikä ole perässä mitään vikaa ei lotíse ei kitise.vaikka kenkää on saanut muutaman kerran .ruostetta hyvin vähän ja nekin on iisi poistaa.onko etelän foxit suolan uhriksi joutuneet???kyllä posket lyö melkein yhteen niskan takana kun valoista lähtee (eikä ole mustan kissan paksut posket)
Eagle
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Joulu 2004, 17:46
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja Eagle »

itselläni oli muutama vuosi sitten -92 gt 5.0 ja automaatti vaihteistolla. Todella hyvät kokemukset siitä jäi. Osaa saa hommattua helpolla vaikka niitä ei juurikaan mennyt. Oviin piti vaihtaa lukkojen moottorit, jäätyi kun tuli pakkasta eli kumi oli mennyt ajan saatossa rikki ja vesi pääsi moottoriin... USA:n musse lehdis siitä oli juttua että ne kannattaa vaihtaa jos ajelee talvella.Muuten auto pelasi täydellisesti. Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.
Eagle
LonelyRider
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16

Viesti Kirjoittaja LonelyRider »

jep! tähän asti jokapuolelta kuultu hyviä kokemuksia.. pitänee alkaa etsiä yksilöä josko löytäis jostain sopivan..
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Eagle kirjoitti:Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.
Täh? kyllä siinä pitää anaalimanu eiku manuaali olla :wink: Meinasin aikojen saatossa ostaa '92 GT Mustangin 5.0 ja 5v manuaalilla ajoautokseni. Harmillisesti auto meni alta aikayksikön paikallisesta liikkeestä, oli vielä tutun entinen uudesta asti. Vähän söi miestä kun se kerettiin myydä niin äkkiä. Surkeinta oli ettei tuttu puhunut mitään, meni vaan ja vaihtoi sen transittiin... :shock: :shock: Tiedä sitten kaipasiko sporttisempaa kun moiseen vaihtoi... :lol: :lol: :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja Eve »

LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Toimii.
Eka talvi takana ja hyvillä nastarenkailla työntää nätisti eteenpäin. Ainut ongelma taitaa olla se, että perheen "kakkos"autosta meinaa tulla se ykköspeli. :wink:
Sitä kun meinaa lähteä toi modaaminen käsistä, vaikka vain käyttöautoksi laite hankittiin. :roll: Nyt uutta väriä, vannetta, levyjarruja takana, ah...ta ja yms. tullut foxiin jo hommattua. Eli varo ettei lähde mopo käsistä niin kuin täällä on jo käynyt. :twisted:
jjvirtan
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Marras 2005, 21:07

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Jos oon tuollaista ostamassa niin miten tunnistan onko se aito GT?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

jjvirtan kirjoitti:Jos oon tuollaista ostamassa niin miten tunnistan onko se aito GT?
Onko mitään merkitystä?
Sama tekniikka on GT:ssä ja LX:ssä.
GT:ssä paremmat penkit ja sähköhimmeleitä ainakin alunperin mutta jokuhan on voinut ruksata myös LX.ään pitkän optiolistan.

Jos nyt saisi valita niin itse hankkisin mielummin LX:n kuin GeeTeen.
Jos ei muuta niin ihan pelkästään takavalojenkin takia. :wink:
-Jukka-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

EIkös noissa GT:ssä oo tuo etu huuli vähän alempana, ja mahdollisesti sumuvaloilla?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mosse kirjoitti:EIkös noissa GT:ssä oo tuo etu huuli vähän alempana, ja mahdollisesti sumuvaloilla?
Joo,niinhän niissä on.
Sama linja jatkuu myös perässä ja helmoissa.
-Jukka-
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Vajaa kesä nyt "kettuilua" takana, kilsoja melkein 7 tuhatta.
Nuo muovihelmojen kiinnityslistat ovat ennemmin tai myöhemmin lahoja, mutta ei ne pahat ole vaihtaa, eikä kalliit.
Bensaa ei mene paljoakaan, alle kympin kulutukseen pääsee kevyesti jopa cruise päällä.
Kaupunkikulutuksen mittasin tässä syksyllä, siis ihan pikkupyöritystä ja kylmiä lähtöja ja jokunen rivakka poistuminen valoista(ehkä) -> 17 l/100 :twisted:
Ilmastointi ja cruise ovat mukavia kavereita.
Ajotuntumahan on jotenkin karski ja autoa on käskettävä, varsinkin kovalla askilla :wink:
Mutta autohan ei olekaan kuttaperkka peräpuikko (muovipuskurit :oops: ), joita on liikenne täynnä. Alusta ei mikään kova ole, mutta normaliajoon riittävä.
Ruostetta tietenkin tulee, jos ei ole suojattu.
Takakaaret ja jos nosturille auton saa, pääsee kattelemaan altapäin, eiköhän ne ruosteet näy, jos niitä on.

Varaosia on saatavana, tosin ei meidän kylällä, mutta Kivitila esim.

Varsinaista miinusta en oikein keksi, paitsi tietysti se, että auto on otettava aamulla pihasta alle, ennenkuin muut ehtii...

Autohan on siis ´91 GT 5.0 ja mittarissa on 34 tkm.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Soppa maistuu, kun siltä tuntuu.
Matkassa sain menemään jopa 8,13l/100 km (potkuakin hieman enemmän kuin vakiossa)

Eikä ollut paha edes pitkällä, yli 5000km, reissulla selän päälle penkki.

Sen vähän mitä itte talvikeleillä ajellut, niin ei kiva, pitää lähtee kolmosella, ehkä jopa nelosella liikkeelle pahoista paikoista ettei ny kauhiast ruoviskelis ;)

Niin, auto -91GT, 302 V8 ja yli 340 tkm mittarissa.

Jos ei vielä ole ruostesuojattu, niin kannattaa se tehdä.

- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Tarkoittaako tuo perhe, että takapenkille olisi käyttöä. Se kannattaa testata, eivät mitään tilaihmeitä ole. Muutenhan tuo on mitä nerokkain ajatus, autot alkavat olla suhteellisen edullisia, joten hupi/hinta on kohdallaan.

Voit kyllä laittaa hakuun ->89 ja uudemmat. Ottaen huomioon, kuinka näitä pidetään ja kuinka yksilöitä ovat kuitenkin, niin se on ihan sama onko 89 vai 93. 88 ja vanhemmat ruiskuilla eivät ole viritysystävällisiä, mutta jos sellainen 200hv riittää, niin miksei nekin.

Minä hankin erilaisen Foksin (79-93 Mustangit ovat Fox-platformilla), eli -85 LTD:n perheen ykköskäyttikseksi. Neljä ovea ja riittävän iso takakontti. Siinä on 3.8V6 + C5, kaupunkiajossa edullisempi kuin 5.0V8+AOD/T5, maantiellä ero tasoittuu.
Vastaa Viestiin