Käyttöautoksi 91->mustangi?
Valvoja: Ville K
-
- Tulokas
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16
Käyttöautoksi 91->mustangi?
On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Mulla on hiukan vanhempi värkki ( -88) mutta käytännössä lähes sama siis. Kyllä tuollaisella voi tarvittaessa päristellä menemään vaikka läpi vuoden.
Viat riippuu paljon yksilöstä. Perän lukko tuntuu lähes kaikissa olevan kulunut, mutta melko pienillä kustannuksilla senkin saa taas toimivaksi. Vaan eipä sillä ollut käytännön haittaa, vaikka suti vain yhdellä pyörällä. Ja sähkölasien katkaisijat on usein hapettuneet. Sekin helppo korjata.
Kohtuullisen pieniruokainen peli. Työmatka-ajossa (30 km/suunta josta 15km maantieajoa ja 15 kaupunkiajoa) kuluttaa vaivaiset 11 litraa / 100km. Johan 2 lotrainen OHC vie yhtä paljon bensaa nätisti ajamalla. Tarvittaessa kulutusta saa kyllä lisättyä kaasupolkimella
Yhden talven kokemuksella, käynnistyi kivuttomasti. Pito-ongelmia tosin oli kesää enemmän, mahtoiko johtua huonoista kesäkuvioilla varustetuista kitkoista
Viat riippuu paljon yksilöstä. Perän lukko tuntuu lähes kaikissa olevan kulunut, mutta melko pienillä kustannuksilla senkin saa taas toimivaksi. Vaan eipä sillä ollut käytännön haittaa, vaikka suti vain yhdellä pyörällä. Ja sähkölasien katkaisijat on usein hapettuneet. Sekin helppo korjata.
Kohtuullisen pieniruokainen peli. Työmatka-ajossa (30 km/suunta josta 15km maantieajoa ja 15 kaupunkiajoa) kuluttaa vaivaiset 11 litraa / 100km. Johan 2 lotrainen OHC vie yhtä paljon bensaa nätisti ajamalla. Tarvittaessa kulutusta saa kyllä lisättyä kaasupolkimella

Yhden talven kokemuksella, käynnistyi kivuttomasti. Pito-ongelmia tosin oli kesää enemmän, mahtoiko johtua huonoista kesäkuvioilla varustetuista kitkoista

Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
-
- Tulokas
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
vm 90 ja pientä vikaa ollut vain . ihmettelen suuria kulutus määriä mitä ilmoittavat(onko viri viri pelejä)8-9l/100km mulla menee gt. eikä ole perässä mitään vikaa ei lotíse ei kitise.vaikka kenkää on saanut muutaman kerran .ruostetta hyvin vähän ja nekin on iisi poistaa.onko etelän foxit suolan uhriksi joutuneet???kyllä posket lyö melkein yhteen niskan takana kun valoista lähtee (eikä ole mustan kissan paksut posket)LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
itselläni oli muutama vuosi sitten -92 gt 5.0 ja automaatti vaihteistolla. Todella hyvät kokemukset siitä jäi. Osaa saa hommattua helpolla vaikka niitä ei juurikaan mennyt. Oviin piti vaihtaa lukkojen moottorit, jäätyi kun tuli pakkasta eli kumi oli mennyt ajan saatossa rikki ja vesi pääsi moottoriin... USA:n musse lehdis siitä oli juttua että ne kannattaa vaihtaa jos ajelee talvella.Muuten auto pelasi täydellisesti. Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.
Eagle
-
- Tulokas
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30 Kesä 2005, 23:16
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Täh? kyllä siinä pitää anaalimanu eiku manuaali ollaEagle kirjoitti:Ja autom vaihteistoa kyllä suosittelen siihen lämpimästi.






"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Toimii.LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Eka talvi takana ja hyvillä nastarenkailla työntää nätisti eteenpäin. Ainut ongelma taitaa olla se, että perheen "kakkos"autosta meinaa tulla se ykköspeli.

Sitä kun meinaa lähteä toi modaaminen käsistä, vaikka vain käyttöautoksi laite hankittiin.


Onko mitään merkitystä?jjvirtan kirjoitti:Jos oon tuollaista ostamassa niin miten tunnistan onko se aito GT?
Sama tekniikka on GT:ssä ja LX:ssä.
GT:ssä paremmat penkit ja sähköhimmeleitä ainakin alunperin mutta jokuhan on voinut ruksata myös LX.ään pitkän optiolistan.
Jos nyt saisi valita niin itse hankkisin mielummin LX:n kuin GeeTeen.
Jos ei muuta niin ihan pelkästään takavalojenkin takia.

-Jukka-
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Vajaa kesä nyt "kettuilua" takana, kilsoja melkein 7 tuhatta.
Nuo muovihelmojen kiinnityslistat ovat ennemmin tai myöhemmin lahoja, mutta ei ne pahat ole vaihtaa, eikä kalliit.
Bensaa ei mene paljoakaan, alle kympin kulutukseen pääsee kevyesti jopa cruise päällä.
Kaupunkikulutuksen mittasin tässä syksyllä, siis ihan pikkupyöritystä ja kylmiä lähtöja ja jokunen rivakka poistuminen valoista(ehkä) -> 17 l/100
Ilmastointi ja cruise ovat mukavia kavereita.
Ajotuntumahan on jotenkin karski ja autoa on käskettävä, varsinkin kovalla askilla
Mutta autohan ei olekaan kuttaperkka peräpuikko (muovipuskurit
), joita on liikenne täynnä. Alusta ei mikään kova ole, mutta normaliajoon riittävä.
Ruostetta tietenkin tulee, jos ei ole suojattu.
Takakaaret ja jos nosturille auton saa, pääsee kattelemaan altapäin, eiköhän ne ruosteet näy, jos niitä on.
Varaosia on saatavana, tosin ei meidän kylällä, mutta Kivitila esim.
Varsinaista miinusta en oikein keksi, paitsi tietysti se, että auto on otettava aamulla pihasta alle, ennenkuin muut ehtii...
Autohan on siis ´91 GT 5.0 ja mittarissa on 34 tkm.
Nuo muovihelmojen kiinnityslistat ovat ennemmin tai myöhemmin lahoja, mutta ei ne pahat ole vaihtaa, eikä kalliit.
Bensaa ei mene paljoakaan, alle kympin kulutukseen pääsee kevyesti jopa cruise päällä.
Kaupunkikulutuksen mittasin tässä syksyllä, siis ihan pikkupyöritystä ja kylmiä lähtöja ja jokunen rivakka poistuminen valoista(ehkä) -> 17 l/100

Ilmastointi ja cruise ovat mukavia kavereita.
Ajotuntumahan on jotenkin karski ja autoa on käskettävä, varsinkin kovalla askilla

Mutta autohan ei olekaan kuttaperkka peräpuikko (muovipuskurit

Ruostetta tietenkin tulee, jos ei ole suojattu.
Takakaaret ja jos nosturille auton saa, pääsee kattelemaan altapäin, eiköhän ne ruosteet näy, jos niitä on.
Varaosia on saatavana, tosin ei meidän kylällä, mutta Kivitila esim.
Varsinaista miinusta en oikein keksi, paitsi tietysti se, että auto on otettava aamulla pihasta alle, ennenkuin muut ehtii...
Autohan on siis ´91 GT 5.0 ja mittarissa on 34 tkm.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
Soppa maistuu, kun siltä tuntuu.
Matkassa sain menemään jopa 8,13l/100 km (potkuakin hieman enemmän kuin vakiossa)
Eikä ollut paha edes pitkällä, yli 5000km, reissulla selän päälle penkki.
Sen vähän mitä itte talvikeleillä ajellut, niin ei kiva, pitää lähtee kolmosella, ehkä jopa nelosella liikkeelle pahoista paikoista ettei ny kauhiast ruoviskelis
Niin, auto -91GT, 302 V8 ja yli 340 tkm mittarissa.
Jos ei vielä ole ruostesuojattu, niin kannattaa se tehdä.
- Sami Partanen .
Matkassa sain menemään jopa 8,13l/100 km (potkuakin hieman enemmän kuin vakiossa)
Eikä ollut paha edes pitkällä, yli 5000km, reissulla selän päälle penkki.
Sen vähän mitä itte talvikeleillä ajellut, niin ei kiva, pitää lähtee kolmosella, ehkä jopa nelosella liikkeelle pahoista paikoista ettei ny kauhiast ruoviskelis

Niin, auto -91GT, 302 V8 ja yli 340 tkm mittarissa.
Jos ei vielä ole ruostesuojattu, niin kannattaa se tehdä.
- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: Käyttöautoksi 91->mustangi?
Tarkoittaako tuo perhe, että takapenkille olisi käyttöä. Se kannattaa testata, eivät mitään tilaihmeitä ole. Muutenhan tuo on mitä nerokkain ajatus, autot alkavat olla suhteellisen edullisia, joten hupi/hinta on kohdallaan.LonelyRider kirjoitti:On tässä alkanut kiinnostaa perheen kakkosautoksi 91-> mustangi(V8 LX tai GT). Minkälaisia kokemuksia vehkeestä ja vikojen yleisyys? Huoltamisen hintavuus yms. myös kiinnostaisi..
Voit kyllä laittaa hakuun ->89 ja uudemmat. Ottaen huomioon, kuinka näitä pidetään ja kuinka yksilöitä ovat kuitenkin, niin se on ihan sama onko 89 vai 93. 88 ja vanhemmat ruiskuilla eivät ole viritysystävällisiä, mutta jos sellainen 200hv riittää, niin miksei nekin.
Minä hankin erilaisen Foksin (79-93 Mustangit ovat Fox-platformilla), eli -85 LTD:n perheen ykköskäyttikseksi. Neljä ovea ja riittävän iso takakontti. Siinä on 3.8V6 + C5, kaupunkiajossa edullisempi kuin 5.0V8+AOD/T5, maantiellä ero tasoittuu.