302 vetolevy/vauhtipyörä 28 vai 50 oz

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

302 vetolevy/vauhtipyörä 28 vai 50 oz

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Nyt jätkät täytyy kysyä täältä apuva. Olikos se nyt niin että '85 ja uudemmat 302/5,0 koneet tarvitsevat 50 oz vetolevyn/vauhtipyörän?
Viimeksi muokannut Fastback, 11 Marras 2005, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Small block reciprocating assemblies have some balance. The compact lightweight crankshaft itself does not carry enough counterweights to achieve zero balance. Extra counterweighting is cast into the flywheel and harmonic balancer bring the entire assembly into neutral balance. Early engines use 28.2 oz.-in. external balance, while 1982 and later engines use 50 oz.-in. flywheel and 34 oz.-in. damper external balance. All 351W engines use the early style 28.2 oz.-in. external balance.

Eiköhän se jotenkin noin mene.
Viimeksi muokannut Mexico65, 11 Marras 2005, 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:Eiköhän se jotenkin noin mene.
Mikä tuo 20 oz oiken on tuossa otsikossasi?
Hyvä, kiitos. Se nyt korjattu 20 oz otsikossa oli puhdas kirjoitusvirhe.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 302 vetolevy/vauhtipyörä 28 vai 50 oz

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Fastback kirjoitti:Nyt jätkät täytyy kysyä täältä apuva. Olikos se nyt niin että '85 ja uudemmat 302/5,0 koneet tarvitsevat 50 oz vetolevyn/vauhtipyörän?
Tarkennetaan vielä sen verran, että 81-> olevat Fordin kampiakselit ovat 50oz. Lohkohan ei siitä tasapainotuksesta välitä. Aftermarket-kampia löytyy sitten 0-, 28- ja 50oz balanssilla.

Toi on muuten hyvä huomata, että vaikka puhutaankin 50oz tasapainosta, niin dampperissa oleva epäkeskopaino on 34oz.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 11 Marras 2005, 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Toi on muuten hyvä huomata, että vaikka puhutaankin 50oz tasapainosta, niin dampperissa oleva epäkeskopaino on 34oz
Näkeekös tän jotenkin dambberista silmällä vai onko siinä jokin numerokoodi vai miten...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin