Safety bellhousing - ihan vaan muistutus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Safety bellhousing - ihan vaan muistutus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

http://www.fordmuscle.com/phpBB/viewtop ... =2&start=0

Kun täälläkin noita tehoja haikaillaan, niin muistukseksi, että alumiinia tukevampi kytkinkoppa voi olla joskus ihan idea.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo... Flywheel ei ole nimeänsä turhasta ansainnut...
sattuu silloin tällöin säröitymistä ja sitten LÄHTEE!
ei ole kiva väistellä rautaa joka työntyy kabiinin
puolellekkin kun on sillä tuulella.
CSI valmistaa kevlar kilpeä SFI Hyväksyttyä.. ainakin automaatteihin
vastaavasta en tiedä manuska mailmasta tai vastaavia rautaisia kilpiä
paksua teräskoppaa lakewood ainakin saatavilla
räjähdysmatto vois olla yksi ratkaisu suojaukseen
itsellä ON JW PAKSU koppa automaatissa, on tullu kokeiltua
pienemmillä posahduksilla, kestää! :?
ainahahan tämän tyyppiset tömäykset antaa ajattelimisen aihetta...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juu.. Niin sitä itsekin suunnittelikardaani silmukkaa edellisessä mällissä, mutta eipä oo tuota kerinnyt...

7800rpm, vakio valurauta vauhtipyörä? EIkö tainnut olla eka kerta. Taidan nyt kuitenkin koittaa pärjätä vakio kopalla. Kierrokset kun pysyy alle 5500, eikä tota 351:stä voi oikein tulevillakaan palikoilla keirrättää eli 6500...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jep! valurautanen voi lähtee omille kiertoradoille
tosiaan 7000 rpm kantturoilla
puntitus ja keskitys on A jaO kun komennetaan kovilla rundeilla
kaverilla kanssa vauhtipyöra oksenti niin että laatikon pää akselikin
sai kyytiä samalla onneks ei tapahtunut total romua
piti vahvistaa kampuran pää kun katkoi nekin pultit .
Vaihdelaatikko kun katkeaa kovassa kyydissä täsmällinen jortaani lenkki pitää
Powertrainin jotenkuten letkassa... kuulostaa tavarajunan lähinnä
kiskokolinalta...
jos taka ristikko ratkeaa mäiske on vielä huikeenpi....jos putki ei
irtoa edestä heti
jos eturistikko niin voi hieman " tökätä" maahan ja nostaa
auton perästä ilmaan ja siirtää perän kiinnikketkin
uuteen asentoon ja pakoputketkin saavat omansa rummutuksesta
jos ei sitä ennen ole jo ilmalento tehnyt tehtävänsä ..
toinen lähes yhtä hauska kapine on ystävämme Dampperi jos sekin
on "väsynyt" sitä EI pidä mennä pällistelleen
jos joku antaa kierroksia .. eräs mekatsu sai silmille kun rivahti
siksi myös on SFI hyväksyntä ralli malleissa jotka kestää värinöitä
lopuksi on tämä " aika" turvallinen harrastus kun on oikeat kalikat :wink:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei sen välttämättä tarvitse olla vauhtipyörä joka hajoaa.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juup! kytkinkin voi poikia kuten kuvasta"big bang"
näkyy
terästä olla pitää tai jotain muuta
kun koville joutuu kalikka... 8)
sitä vois tehdä topikin mitä onkaan räjähtänyt
autosta...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Vakio 6-koneen hajoava kiertokankikin rikkoo paikkoja ja levittää kaikki nesteet asfaltille...

nimimerkki: ajokauden päättäjäiset hinausauton perässä
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Saa nähdä löytyykö syy moottorivaurioon ja onko sillä itse veivin kanssa mitään tekemistä. Fordsix forumilla oli vähän samanlainen tapaus jossa mäntä oli leikannut ja hajonnut samantyyppisin seurauksin.Jos ehdin avaan koneen tänään ja laitan kuvia nähtäväksi kunhan kerkiän. Jutustelin lauantaina Ponynkin kanssa aiheesta käydessäni Riihimäellä.....
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Katkennut pakoventtiili tekee kans selvää jälkeä :cry: . Vaikkei olisi kun 3000 kierroksia koneessa, 289.tä tuli ainaski "ankkurin paino" :shock: .

nimim. KOKEMUSTA ON
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin