Nooh! eihän nyt sorvia tarvii ostaa, onhan noita sorvareita pilvinpimein Suomessa, jos en väärin muista niin maksoi 8 männän sorvaus 200 vanhaa mummon rahaa. Pitääpä kysyä millä hintaa rupeisi moiseen udelleen.Arto65FB kirjoitti:Niinpä, ei muuta kun sorvin ostoonROKI kirjoitti:Mutta noita mäntiähän ei tarvitte ostaa kallilla, kun saa suht edullisesti sorvaamalla,.
Wilwood-satulat
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin. Onnex on osaava kaveri jolta homma käy
. Niin ja braketti-materiaali on sitten ruostumatonta terästä!
Noitten rumpujen purkamisesta pistän muutaman kuvan paremmalla ajalla, edellyttäen että onnistun niiden liittämisessä tänne
Olis pikku tunnistustehtävä tulossa????


Noitten rumpujen purkamisesta pistän muutaman kuvan paremmalla ajalla, edellyttäen että onnistun niiden liittämisessä tänne

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
[quote="Make67"]Jarruremontti aloitettu... Satuloiksi tulossa Wil120-6804:t ja BMW E34 540:sen levyt(305/28 mm). Joutuu vähän hubeja sorvaamaan ja tekeen uuden pulttijaon levyihin. ]
Taitaa olla samat levyt kuin mun "early" E36 M3:n takalevyt. Oletko tutkinut mitä joudut sorvaamaan? Itse tossa eilen puhuin sorvarikaverin kanssa, niin puhuttiin että laitetaan koko napa uusiks, kuulemma helppo sorvata..
Hieman on vielä suunnitelmat auki, tarkentuu kun saa auton pukeille ja purettua...
Taitaa olla samat levyt kuin mun "early" E36 M3:n takalevyt. Oletko tutkinut mitä joudut sorvaamaan? Itse tossa eilen puhuin sorvarikaverin kanssa, niin puhuttiin että laitetaan koko napa uusiks, kuulemma helppo sorvata..

Hieman on vielä suunnitelmat auki, tarkentuu kun saa auton pukeille ja purettua...
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Niistä alkuperäisistä "hubin" laipoista tarttee ottaa n. 2-3mm pois että mahtuu Bemarin levyn sisään. Ei muuta sorvattavaa. Tietty se uus pulttijako tarttee porata levyihin.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Supran 12" levyt menee suoraan pulttijakoon, ja hubin laipoista pois ihan aavistus tai ei ollenkaan (riippuu hubista) että mahtuu levy päälle.
Levy on 12"/n. 23mm muistaakseni, eli vaikuttaa tietty satulanvalintaan. Wilwood ilmeisesti sanelee tuon paksumman levyn.
Mielenkiinnolla seuraamme tätä jarruprojektia, pidä informaatiovirtaa yllä!
Levy on 12"/n. 23mm muistaakseni, eli vaikuttaa tietty satulanvalintaan. Wilwood ilmeisesti sanelee tuon paksumman levyn.
Mielenkiinnolla seuraamme tätä jarruprojektia, pidä informaatiovirtaa yllä!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Ahaa, eli niinpä tietysti. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa paljonko on matkaa navassa pultin ulkoreunasta navan ulkoreunaa.Make67 kirjoitti:Niistä alkuperäisistä "hubin" laipoista tarttee ottaa n. 2-3mm pois että mahtuu Bemarin levyn sisään. Ei muuta sorvattavaa. Tietty se uus pulttijako tarttee porata levyihin.
Tai toisin sanoen navan halkaisijan... Itseltä nuo ylimääräiset katosivat jonnekin. Muistaakseni hyvään käyttöön.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Kyselin Motonetista Subran levyjä. Eivät löytäneet mulle kuin jotkut 240/23-levyt. Väittivät ettei muita olekaan(-88/3.0/EI TBO)!!!Levy on 12"/n. 23mm muistaakseni, eli vaikuttaa tietty satulanvalintaan


No. kaveri kun on rakennellu noita rallivehkeitten jarruja, sano ett hanki jotkut levyt niin tehdään niistä. Bemarin levy on halpa(42€),sopivankokonen ja Wilwoodin 120-6804 satula todella edullinen(133€). Näistä ne levyjarrut nyt sitten syntyy...ennemmin tai myöhemmin???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Halkaisijaa en oo mitannu, kyllä niistä on varaa vaikka 5-7mm ottaa pois.Ahaa, eli niinpä tietysti. Osaako joku suoralta kädeltä sanoa paljonko on matkaa navassa pultin ulkoreunasta navan ulkoreunaa.
Tai toisin sanoen navan halkaisijan
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Mjoo, bemarin levyt käy varmaan ihan ok.
Supran levy on juurikin joku 80-luvun lopun 3.0 ei-tbo levy, maksoin muistaakseni 49e / kpl paikalliseen tarvikeliikkeeseen. 305/23mm abouttiarallaa. Sittemmin ollaan halkaisijasta sorvattu pari milliä pois (ja siirretty satulaa sisäänpäin vastaavasti), kun oli niin hilkulla että jotkut 15" vanteet mahtu päälle ja jotkut ei...
Tuo Wilwood on kyllä halpa, niillä varmaankin tehtäisi jos nyt olisi projekti tuloillaan. 9000:n satulat maksoivat jotain 33e/kpl pilipaliteeman alennushyllystä
Vaikein homma on varmaankin tuon bräketin tekeminen. Se on tarkka homma. Paas joskus kuvia kun alkaa valmistua.
Supran levy on juurikin joku 80-luvun lopun 3.0 ei-tbo levy, maksoin muistaakseni 49e / kpl paikalliseen tarvikeliikkeeseen. 305/23mm abouttiarallaa. Sittemmin ollaan halkaisijasta sorvattu pari milliä pois (ja siirretty satulaa sisäänpäin vastaavasti), kun oli niin hilkulla että jotkut 15" vanteet mahtu päälle ja jotkut ei...
Tuo Wilwood on kyllä halpa, niillä varmaankin tehtäisi jos nyt olisi projekti tuloillaan. 9000:n satulat maksoivat jotain 33e/kpl pilipaliteeman alennushyllystä

Vaikein homma on varmaankin tuon bräketin tekeminen. Se on tarkka homma. Paas joskus kuvia kun alkaa valmistua.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Joup, olis tarkotus pistellä kuvia/linkkiä tänne kun sen viimeinkin opinPaas joskus kuvia kun alkaa valmistua

Se bräketti siinä on se vaativin homma. Kaverilla kun on taidot metallin kanssa hääräämiseen, on niitä ennekin tehny ja on käytettävissä konepajan koneet


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Motonetissa suprasta:
JARRULEVYT TOYOTA SUPRA
Hinta / 1 kpl.
Supra 2,8 MA61 83--86 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5607 33.30
Supra 2,8 MA61 83--86 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5608 49.45
Supra 3,0 MA70 86--88 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5610 46.08
Supra 3,0 MA70 86--88 TAAKSE JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5612 50.12
Supra 3,0 MA70 89--93 Levyt lienevät samoja kuin 86--88?
JARRULEVYT TOYOTA SUPRA
Hinta / 1 kpl.
Supra 2,8 MA61 83--86 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5607 33.30
Supra 2,8 MA61 83--86 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . . . . 22-5608 49.45
Supra 3,0 MA70 86--88 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5610 46.08
Supra 3,0 MA70 86--88 TAAKSE JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . 22-5612 50.12
Supra 3,0 MA70 89--93 Levyt lienevät samoja kuin 86--88?
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Levyt taakse 65 Musseen
Sirs
Omassani on Mussen omat levyt halkaisija n.290mm, nelimäntäisellä puristimella. Mäntinä messinkiset omavalmisteiset männät jotka toimineet yli 10v hyvin (tosin ei rataa kierretty). Vanteina 14x7 "vanhat" Wolfracet. 8" perään tulee välityksen korjaus ja lukon laitto, joten levyjen laitto taakse sopisi samaan projektiin.
Luin aikaisemmat jutut, mutta jäi vielä epäselväksi, mistä osista taakse saisi kasattua käijarrullisen levyjarrun 14" vanteelle. Saab 9000 puristimet ja Supran levyt ??? = low cost budjet ??? Oliko Saabin puristimissa käsijarru? Vai unohdanko ko. asian ja menen ylitöihin niin pitkäksi aikaa, että on vara ostaa valmis satsi jostain.
Omassani on Mussen omat levyt halkaisija n.290mm, nelimäntäisellä puristimella. Mäntinä messinkiset omavalmisteiset männät jotka toimineet yli 10v hyvin (tosin ei rataa kierretty). Vanteina 14x7 "vanhat" Wolfracet. 8" perään tulee välityksen korjaus ja lukon laitto, joten levyjen laitto taakse sopisi samaan projektiin.
Luin aikaisemmat jutut, mutta jäi vielä epäselväksi, mistä osista taakse saisi kasattua käijarrullisen levyjarrun 14" vanteelle. Saab 9000 puristimet ja Supran levyt ??? = low cost budjet ??? Oliko Saabin puristimissa käsijarru? Vai unohdanko ko. asian ja menen ylitöihin niin pitkäksi aikaa, että on vara ostaa valmis satsi jostain.
