Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa.Fastback kirjoitti:ilokaasu ei tuo niinkään hirveää tehon lisäystä, mutta se hirveä väännön lisäys on se mikä rikkoo paikkoja. Ilokaasulla voimaa tule gurujen mukaan melko brutaalisti ja silloin särkyy paikkoja.Tapsa kirjoitti: motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle...
Miten meni varttimaili?
Valvoja: Ville K
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.Mosse kirjoitti:Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
En ole guru mutta olen nähnyt mitä kaasun käyttö tekee moottorille.Fastback kirjoitti:Mosse kirjoitti:Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa.
Sylinterin seinämät näytti hämähäkinverkolta ja oli nuo laakeri
välyksetkin vähän päässet kasvamaan.
Tämä ei tapahtunut kerta vedolla vaan silloin tällöin pitkin kesää.
Kone oli kasattu edelliskesänä niin ettei uutta tiukkaa konetta
kiusattu.
Eikä ollet ainoa kone josta löytyi samanlaisia vaurioita, itse en niitä
muita koneita silloin nähnyt mutta niistä puhuttiin yleisesti.
Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista
Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.veekoo kirjoitti:Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne...Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Eli venttiili kiinni, niin homma on bueno.Dervish kirjoitti:Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.veekoo kirjoitti:Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne...Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu
Joo tota hommaa tossa pohdittiin ML:n kanssa ja todettiin että tietysti jotain (15-30hv) sais vielä lisää irti jos vaihtais imarin ja nokan ja sarjat mutta samalla menis käyttömukavuutta ja kun nykyisillä osilla tuntuu pelaavan aika kivasti.Tapsa kirjoitti:ei ollu ylläri...jos gaasut ovat mielessä se voi olla
yks tapa, tosiaan kellari ajan tasalle sieltä lähtee kymmenyksiä
ajassa samalla koneteholla , motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle...
Toisaalta taas isompi kone tois omat hankaluutensa.
Alustan päivityksellä ja ajotekniikkaa hieromalla sais kanssa jotain pois.
Mutta loppupeleissä se on aina 11s auto, oli sitten 11,9 tai 11,6 niin melko sama. Sitten jos ois vaikka 10,9 auto niin se rupee jo kuullostamaan joltain sanoa että on tossa kadun varressa tollanen 10s vessa...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Niinpä! olen kanssa joskus kokeilut noin 100hp Phantom sarjaa
katu mopsissa normaali bensalinjan kanssa
aika parani noin 0.2 sec loppunopeus 10-15km
tosin tämä oli 2vedon tulos
Woikosken pullolla
mutta varoitttavia esimerkkejä on isommista
määristä syötettynä kuulin männä viikolla juuri kanssa kilpailijaltani
kun avasi oman kaasukoneen oli saanu KIPEETÄ...
no jokainen tekee parhaansa, oli saanut n 1 sek ajasta pois
mutta hintaakin kertyi...
katu mopsissa normaali bensalinjan kanssa
aika parani noin 0.2 sec loppunopeus 10-15km
tosin tämä oli 2vedon tulos
Woikosken pullolla
mutta varoitttavia esimerkkejä on isommista
määristä syötettynä kuulin männä viikolla juuri kanssa kilpailijaltani
kun avasi oman kaasukoneen oli saanu KIPEETÄ...
no jokainen tekee parhaansa, oli saanut n 1 sek ajasta pois
mutta hintaakin kertyi...
Mosse tarkoittanee, että teho = vääntö * kierrokset. Amerikan yksiköillä HP = lbs.ft * rpm / 5252Fastback kirjoitti:Mosse kirjoitti:Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa.
http://www.revsearch.com/dynamometer/to ... power.html
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Hmmm, lyhyt ilo se on kaasusta. Pullo tyhjä, niin häntä koipien välissä kotiin. Ahda se 347, luparuljanssi läpi ja sulla on aina ja iankaiken se ahdin törröttämässä siinä koneen PÄÄLLÄ (tai edessä...).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Talven aika pellin alle on päätynyt uusia osia paremman varttimailiajan toivossa:
K&N 14x3 putsari
Hedmanin shortyt
3.4 välitys
Powertraxin No-slip lukko
Ei varmaan mitään dramaattista parannusta ole luvassa, mutta toivottavasti jotain. Jatkossa suunnitelmissa vielä koneeseen Edelin RPM kannet ja compin XE268 nokka sekä laatikkoon n, 2200 stallinen limppu. Eiköhän niillä jo mennä 14 puolelle.
K&N 14x3 putsari
Hedmanin shortyt
3.4 välitys
Powertraxin No-slip lukko
Ei varmaan mitään dramaattista parannusta ole luvassa, mutta toivottavasti jotain. Jatkossa suunnitelmissa vielä koneeseen Edelin RPM kannet ja compin XE268 nokka sekä laatikkoon n, 2200 stallinen limppu. Eiköhän niillä jo mennä 14 puolelle.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tänään kävin Kalajoella testipäivillä -96 avolla kiihdyttelemässä. Viis lähtöä kerkesin ajamaan ennen kun sade pilasi päivän. Paras noteeraus oli 15,533 ja 144.92kmh. Paras reaktio 0,609 ja muut oli 0,7-1.1 välillä. Pakko myöntää että Petskan nokilekalle en pärjänny.
Lähtöjä kun olisi pystynyt ajamaan enemmän, olisi aika vielä tuosta parantunut. No seuraavalla kerralla sitten lisää. Oli se vaan sen verran hauskaa hommaa. No jospa 67:lla sitten vähän parempia aikoja.
Toi 96 on aikalailla vakiokampe, 3.27 välityksellä ja tyttöjen vaihteilla.
Lähtöjä kun olisi pystynyt ajamaan enemmän, olisi aika vielä tuosta parantunut. No seuraavalla kerralla sitten lisää. Oli se vaan sen verran hauskaa hommaa. No jospa 67:lla sitten vähän parempia aikoja.
Toi 96 on aikalailla vakiokampe, 3.27 välityksellä ja tyttöjen vaihteilla.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Erästä toista keskustelua lainatakseni:

Mutta tässä tapauksessa ei ole C4.Jukka kirjoitti:Tyttöjen vaihteet...Homer65 kirjoitti:Vaihteen valitsimestahan katotaan, että on "D"llä.Ja vaihtaessa nykäsöö, se on C4.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic