Miten meni varttimaili?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti: motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)
ilokaasu ei tuo niinkään hirveää tehon lisäystä, mutta se hirveä väännön lisäys on se mikä rikkoo paikkoja. Ilokaasulla voimaa tule gurujen mukaan melko brutaalisti ja silloin särkyy paikkoja.
Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.
En ole guru mutta olen nähnyt mitä kaasun käyttö tekee moottorille.
Sylinterin seinämät näytti hämähäkinverkolta ja oli nuo laakeri
välyksetkin vähän päässet kasvamaan.
Tämä ei tapahtunut kerta vedolla vaan silloin tällöin pitkin kesää.
Kone oli kasattu edelliskesänä niin ettei uutta tiukkaa konetta
kiusattu.
Eikä ollet ainoa kone josta löytyi samanlaisia vaurioita, itse en niitä
muita koneita silloin nähnyt mutta niistä puhuttiin yleisesti.
Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

veekoo kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:
Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu ;)
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Dervish kirjoitti:
veekoo kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti: Tämä tarina on siltä ajalta kun tuo kaasu oli laillista :shock:
Josta tulikin mieleen, etta eihan ne kaasusysteemit ole laittomia, jos pullo puuttuu..? Ihan teoreettisena ideana vaan, ettei autoa tarvitse ajaa trailerilla radalle jne... :roll:
Itseasiassa pullokin saa olla paikoillaan, mutta laitteet ei saa oll akytketty toimintaan.
Eli pikaliittimellä joku letku vaan irti niin ettei kaasi virtaa koneeseen.
Saahan se remmiahdinkin olla missä vaan kunhan itte remmi puuttuu ;)
Eli venttiili kiinni, niin homma on bueno. 8) En kylla menis kokeilemaan, antavat sakot kuitenkin "varmuuden vuoksi".. :twisted:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tapsa kirjoitti:ei ollu ylläri... :wink: jos gaasut ovat mielessä se voi olla
yks tapa, tosiaan kellari ajan tasalle sieltä lähtee kymmenyksiä
ajassa samalla koneteholla , motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle... 8)
Joo tota hommaa tossa pohdittiin ML:n kanssa ja todettiin että tietysti jotain (15-30hv) sais vielä lisää irti jos vaihtais imarin ja nokan ja sarjat mutta samalla menis käyttömukavuutta ja kun nykyisillä osilla tuntuu pelaavan aika kivasti.
Toisaalta taas isompi kone tois omat hankaluutensa.
Alustan päivityksellä ja ajotekniikkaa hieromalla sais kanssa jotain pois.

Mutta loppupeleissä se on aina 11s auto, oli sitten 11,9 tai 11,6 niin melko sama. Sitten jos ois vaikka 10,9 auto niin se rupee jo kuullostamaan joltain sanoa että on tossa kadun varressa tollanen 10s vessa... 8)
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Niinpä! olen kanssa joskus kokeilut noin 100hp Phantom sarjaa
katu mopsissa normaali bensalinjan kanssa
aika parani noin 0.2 sec loppunopeus 10-15km
tosin tämä oli 2vedon tulos
Woikosken pullolla
mutta varoitttavia esimerkkejä on isommista
määristä syötettynä kuulin männä viikolla juuri kanssa kilpailijaltani
kun avasi oman kaasukoneen oli saanu KIPEETÄ...
no jokainen tekee parhaansa, oli saanut n 1 sek ajasta pois
mutta hintaakin kertyi...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Fastback kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Lähdetään nyt siitä että teho ja vääntö ovat keskenään laskennallisia suureita, jotka suoraan verrannollisia toisiinsa. :roll:
Alan gurut sanovat, että 150 hv satsilla saat 150 hv lisää, mutta jopa 50% lisää vääntöä. 500 lb-ft väännöllä se olisi 750 lb-ft.
Mosse tarkoittanee, että teho = vääntö * kierrokset. Amerikan yksiköillä HP = lbs.ft * rpm / 5252

http://www.revsearch.com/dynamometer/to ... power.html
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hmmm, lyhyt ilo se on kaasusta. Pullo tyhjä, niin häntä koipien välissä kotiin. Ahda se 347, luparuljanssi läpi ja sulla on aina ja iankaiken se ahdin törröttämässä siinä koneen PÄÄLLÄ (tai edessä...).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Talven aika pellin alle on päätynyt uusia osia paremman varttimailiajan toivossa:
K&N 14x3 putsari
Hedmanin shortyt
3.4 välitys
Powertraxin No-slip lukko

Ei varmaan mitään dramaattista parannusta ole luvassa, mutta toivottavasti jotain. Jatkossa suunnitelmissa vielä koneeseen Edelin RPM kannet ja compin XE268 nokka sekä laatikkoon n, 2200 stallinen limppu. Eiköhän niillä jo mennä 14 puolelle.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tänään kävin Kalajoella testipäivillä -96 avolla kiihdyttelemässä. Viis lähtöä kerkesin ajamaan ennen kun sade pilasi päivän. Paras noteeraus oli 15,533 ja 144.92kmh. Paras reaktio 0,609 ja muut oli 0,7-1.1 välillä. Pakko myöntää että Petskan nokilekalle en pärjänny. :)

Lähtöjä kun olisi pystynyt ajamaan enemmän, olisi aika vielä tuosta parantunut. No seuraavalla kerralla sitten lisää. Oli se vaan sen verran hauskaa hommaa. No jospa 67:lla sitten vähän parempia aikoja.

Toi 96 on aikalailla vakiokampe, 3.27 välityksellä ja tyttöjen vaihteilla.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

musse67 kirjoitti: tyttöjen vaihteilla.
Mikäs juttu tuo on? Mitkä on tyttöjen vaihteet?
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Erästä toista keskustelua lainatakseni:
Jukka kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Vaihteen valitsimestahan katotaan, että on "D"llä. :wink: Ja vaihtaessa nykäsöö, se on C4. :lol:
Tyttöjen vaihteet... :lol:
Mutta tässä tapauksessa ei ole C4. :)
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

joudut vaan hommaan 67 pitävemmät kumit taakse :lol: ja rata oli liukas....
Vastaa Viestiin