302 suurennus?
302 suurennus?
Onko olemas mitään suurennus sarjaa 302
Ja konehan on -94 5.0gt mustang
Vai pääseekö helpommalla ostamalla suoraan fordracing sivulta uuden koneen?
Ja konehan on -94 5.0gt mustang
Vai pääseekö helpommalla ostamalla suoraan fordracing sivulta uuden koneen?
Tuolta on hyvä ja helpo aloittaa.
http://www.scatcrankshafts.com/
tai
http://www.eaglerod.com/products/Ford/3 ... ducts.html
tai
http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... rankshafts
tai valmiita sarjoja
http://www.rpmmachine.com/ford-stroker-menu.shtml
http://www.flatlanderracing.com/strokerford.html
http://www.coasthigh.com/Specials/specials_0504.html
jne...
Googleen vain hauksi
ford 302 stroker kits, tai jotain sinne päin...
http://www.scatcrankshafts.com/
tai
http://www.eaglerod.com/products/Ford/3 ... ducts.html
tai
http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... rankshafts
tai valmiita sarjoja
http://www.rpmmachine.com/ford-stroker-menu.shtml
http://www.flatlanderracing.com/strokerford.html
http://www.coasthigh.com/Specials/specials_0504.html
jne...
Googleen vain hauksi
ford 302 stroker kits, tai jotain sinne päin...
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Notuota...onhan näitä monet muutkin tehneet mutta sanotaan että jos koneeseen on muutenkin tehtävä remppaa eli akseli hiottava ja pytyt porattava ym niin sillon on aika hyvät perustelut tehdä samalla stroukkeri.
Ja mitä sillä sitten saa: lisää tilavuutta eli vääntöä ja hitusen myös voimaa ja voi käyttää rajumpia kansia ja nokkia ja silti kone pysyy ajettavana. Asiaa toki auttaa turbiinin ja välityksen ja nokan ja puristusten yhteensopiminen. Esim. omassa nokan vetoalue alkaa 3000> ja turbiini on 3000 stall ja perä 4.11, josta seuraa että cruisaillessa vähän kaasua lipsauttaessa on perä rinnalla kuivalla asvaltilla. Joku voi sanoa että vaarallista...no vasarakin voi olla vaarallinen työkalu.
Onhan 347 rakentaminen toki hieman työläämpää kuin vakion ja jotkut sanoo ettei lohkot kestä, kone savuttaa ym. mutta minä olen ainakin vielä ihan tyytyväinen. Erityisen mukava yllätys oli tosiaan lähes vakiomainen käyttäytyminen pienillä kierroksilla+ rutkasti lisää poweria keskialueelle.
Nää moottorihommat on vähän sellasia ikuisuuskysymyksiä, samaan lopputulokseen pääsee useampaakin eri kautta. Ekaksi kannattaa selvittää mitä oikeesti siltä koneelta haluaa, sitten suunnitellaan kone alusta loppuun asti teoriassa ja vasta sitten ruvetaan ostamaan osia, muuten voi käydä kuten mulla että tulee turhia keulimisia ja jo ostettujen osien päivityksiä.
Ja mitä sillä sitten saa: lisää tilavuutta eli vääntöä ja hitusen myös voimaa ja voi käyttää rajumpia kansia ja nokkia ja silti kone pysyy ajettavana. Asiaa toki auttaa turbiinin ja välityksen ja nokan ja puristusten yhteensopiminen. Esim. omassa nokan vetoalue alkaa 3000> ja turbiini on 3000 stall ja perä 4.11, josta seuraa että cruisaillessa vähän kaasua lipsauttaessa on perä rinnalla kuivalla asvaltilla. Joku voi sanoa että vaarallista...no vasarakin voi olla vaarallinen työkalu.
Onhan 347 rakentaminen toki hieman työläämpää kuin vakion ja jotkut sanoo ettei lohkot kestä, kone savuttaa ym. mutta minä olen ainakin vielä ihan tyytyväinen. Erityisen mukava yllätys oli tosiaan lähes vakiomainen käyttäytyminen pienillä kierroksilla+ rutkasti lisää poweria keskialueelle.
Nää moottorihommat on vähän sellasia ikuisuuskysymyksiä, samaan lopputulokseen pääsee useampaakin eri kautta. Ekaksi kannattaa selvittää mitä oikeesti siltä koneelta haluaa, sitten suunnitellaan kone alusta loppuun asti teoriassa ja vasta sitten ruvetaan ostamaan osia, muuten voi käydä kuten mulla että tulee turhia keulimisia ja jo ostettujen osien päivityksiä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tehot sattaa kaksinkertaistua 225 hp -> 450 hp, vaatii hieman muutakin kuin "suurentamisen".Cosander kirjoitti: Onkos kellään kokemuksia et mimmonen tosta koneesta tulee jos sen suurentaa 347 verrattunu 302?
Heikoimmilaankin ero on dramaatinen, herkyys ja vääntö lisääntyy, ajaminen saataa tulla hankalammaksi. Kaupunkipyörityksessä tuntuu ettei pitoa löydy milään. Tilanne rauhoittu hieman pääteillä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Kun joskus haluan "paremman" moottorin kuin nyt niin saattaa olla aika vahvoilla Sroukkerin värkkääminen. Oon meinaan ilolla seuraillu Ahdin koneen rakennusvaiheita täällä foorumilla ja lopuksi sitten ihan livenä noita varttimailiaikoja Ahdin ajamina Falconilla. Kylä LÄHTEEAhti kirjoitti: Erityisen mukava yllätys oli tosiaan lähes vakiomainen käyttäytyminen pienillä kierroksilla+ rutkasti lisää poweria keskialueelle.



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT