Sivuikkunat
Sivuikkunat
Ei pysy 65 FB:n sivuikkunat enää ylhäällä ja ikkunat saa takaisin ylös vain vipua pyörittäessä lasia käsin nostamalla.
En ole tosin vielä oven sisuskaluihin kurkannut enkä shopmanuaalia tutkiskellut. Mutta mielellään ottaisin vastaan ko. remppaa tehneiden kommentteja. Ilmeisesti jo lasin irrottamisessa on niksinsä.
Siispä antaa palaa jos kirjoitusintoisia riittää.
Kiitosta etukäteen.
En ole tosin vielä oven sisuskaluihin kurkannut enkä shopmanuaalia tutkiskellut. Mutta mielellään ottaisin vastaan ko. remppaa tehneiden kommentteja. Ilmeisesti jo lasin irrottamisessa on niksinsä.
Siispä antaa palaa jos kirjoitusintoisia riittää.
Kiitosta etukäteen.
- kari
Tippuko lasi ihan alas asti vai vain pari senttiä yläasennosta? Kun auton hommasin, lasit nousi kammesta melkeen ylös ja käsin avittamalla ylös asti. Viaksi löytyi Made in China lasinnostimet, joista oli hampaat menny sileeks loppupäästä. Migillä ja dremelillä tein uudet hampaat ja vieläkin pelittää.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen.
Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa.
Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia. 



Ne rullat on tosiaan kulutustavaraa ja ainakin CarKoivistolla näytti olevan niitä hyllyssä. Varmasti löytyy muittenkin osamyyjien varastosta.Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen.Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa.
Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Samaa vaivaa oli joskus.Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen.Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa.
Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia.
Mulla vaan putos lasi alas asti.
Sama vaiva oli aikanaan ´74 ja ´64½ Mustangeissa.
Uudempaan sovelsin yllättäen erään toisen automerkin osan ja vanhempaan sorvasin messingistä uuden osan.
-Jukka-
- harrastelija
- Aktiivi
- Viestit: 53
- Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
- Auto: 1966 6:cyl
- Paikkakunta: Helsinki
Nostetaans hiukan vähän vanhempaa topiccia kun tuli pulmia tästä aiheen läheltä.Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen.Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa.
Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia.
Itsellä on 66HT:n kuskin oven lasi löystynyt niin, että se pääsee kääntymään oman normaalinsa ympäri (eli kääntynyt kohtisuoraan lasin pinnasta vedetyn akselin ympäri). Vääntymää ei huomaa paljaalla silmällä kun lasia nostaa tai laskee. Nostaessa ikkuna kuitenkin "paukahtaa" paikalleen. Heitto on noin sentin luokkaa kun katsoo lasin etureunan ja ohjaavan hahlon erotusta aivan lasin alareunassa.
Voisiko tässä olla myös kyse noista muovirissoista? (Niin missäspäin nämä rissat sijaitsevat, en muista huomanneeni niitä tuossa asiaa tutkiessani)
Itse mietin jotain kiristyskeinoa, jolla lasin saisi pysymään paremmin paikallaan. Onko tällaisia paikkoja jossain?
jaaha, että näin....
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Noi ikkunannostimet muuttu joka toinen vuosi musteissa, mutta ne rissat kulkee ikkunannostimen "saksien" urissa oven sisalla. Sissapahvin irrottamalla asia selkenee huomattavasti. Jos meinaat purkaa viritelman, niin hanki huoltokirja. Fordin insinoori on ollut taas harvinaisen viisas viritellessaan tuotakin systeemia... 
Kuitenkin.. Toi sentin heitto-ongelma voi hoitua ihan saatamalla oven alapuolella olevia ruuveja (auki, siirto ja kiinni). En kylla ole varma, onko tuossa 66:ssa ihan noin helppoa.. Silla noin se koko nostosysteemi kallistuu sivusuunnassa takaapain katsoen 69-70 (ja kiertyy, jos siirtelee eri tahtiin).

Kuitenkin.. Toi sentin heitto-ongelma voi hoitua ihan saatamalla oven alapuolella olevia ruuveja (auki, siirto ja kiinni). En kylla ole varma, onko tuossa 66:ssa ihan noin helppoa.. Silla noin se koko nostosysteemi kallistuu sivusuunnassa takaapain katsoen 69-70 (ja kiertyy, jos siirtelee eri tahtiin).
Minä sorvasin ne muovirissat mustasta pomista, ( nailonia ) kestää taatusti pitkään, ne muovisetkin kestää pitkään, mut varma on aina varmempi
. Samoin ne nostimen hampaat hitsasin ja hioin hivenen tiukaksi niin on vara kulua, hyvin on pelittänyt.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Veikkaisin, etta takaikkunoiden kanssa putsaus ja reipas ruiskaus valkosta vaseliinia (siis sita kestovaseliinia purkista, pervot) korjaa tilanteen. Maa en vaivautunu vaihtamaan legoja takana, kun ne oli ihan ok ja huolto riitti. Ei taka-akkunoita kuitenkaan veivata kovin paljoa... Toimii, ala koske..MONTTU kirjoitti:Mua jännittää HT:n taaemmat ikkunat, meinaa sutasta tyhjää. Pitää kädellä auttaa kun veivaa.
