Sivuikkunat

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
65FB289KT
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Heinä 2004, 20:49
Paikkakunta: Tampere

Sivuikkunat

Viesti Kirjoittaja 65FB289KT »

Ei pysy 65 FB:n sivuikkunat enää ylhäällä ja ikkunat saa takaisin ylös vain vipua pyörittäessä lasia käsin nostamalla.

En ole tosin vielä oven sisuskaluihin kurkannut enkä shopmanuaalia tutkiskellut. Mutta mielellään ottaisin vastaan ko. remppaa tehneiden kommentteja. Ilmeisesti jo lasin irrottamisessa on niksinsä.

Siispä antaa palaa jos kirjoitusintoisia riittää.

Kiitosta etukäteen.
- kari
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tippuko lasi ihan alas asti vai vain pari senttiä yläasennosta? Kun auton hommasin, lasit nousi kammesta melkeen ylös ja käsin avittamalla ylös asti. Viaksi löytyi Made in China lasinnostimet, joista oli hampaat menny sileeks loppupäästä. Migillä ja dremelillä tein uudet hampaat ja vieläkin pelittää.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tule torstaina Pirkkalaan niin eiköhän sieltä löydy innokasta väkeä tuota tutkimaan. :lol:

Mä luulen että ovipahvin irrottamalla alkaa jotain jo selviämäänkin?
-Jukka-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jukka kirjoitti:Tule torstaina Pirkkalaan niin eiköhän sieltä löydy innokasta väkeä tuota tutkimaan. :lol:

Mä luulen että ovipahvin irrottamalla alkaa jotain jo selviämäänkin?
Hep! Munkin ovia voisi tutkia. Jos siellä olis vaan topparit tms löysällä jne.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

VeeKoo:
Harri on tulossa paikalle Ikaalisista. :wink:
-Jukka-
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ok. Enpä sitten otakaan hylsysarjaa ym pois takapaksista..
(sun tarttee alkaa irssaamaan..)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

VeeKoo kirjoitti:ok. Enpä sitten otakaan hylsysarjaa ym pois takapaksista..
(sun tarttee alkaa irssaamaan..)
Juu,pidä työkalut mukana.

Nukkumaan mun pitäis mennä.Lomat loppu ja iltavuoro. :cry:
-Jukka-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen. :shock: Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa. :? Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia. :?:
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen. :shock: Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa. :? Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia. :?:
Ne rullat on tosiaan kulutustavaraa ja ainakin CarKoivistolla näytti olevan niitä hyllyssä. Varmasti löytyy muittenkin osamyyjien varastosta.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen. :shock: Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa. :? Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia. :?:
Samaa vaivaa oli joskus.
Mulla vaan putos lasi alas asti.

Sama vaiva oli aikanaan ´74 ja ´64½ Mustangeissa.
Uudempaan sovelsin yllättäen erään toisen automerkin osan ja vanhempaan sorvasin messingistä uuden osan.
-Jukka-
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Homer65 kirjoitti:Saattais olla kyseessä,sokkakiinitteisten, muovirissojen hajoominen. :shock: Selviää helposti ovipahvit irrottamalla, korjaamaan pystyy ilman lasin irrottamista. Itelläni hajos hantinpuolelta ko. rissa matkalla funrunista kotiin. Se on semmonen kakskauluksinen muovirissa joka veivatessa, lasinnostimesta, liikku vähän niinku c.n mallisessa metallikiskossa. :? Pitäis vielä kehitellä mistä sais uusia. :?:
Nostetaans hiukan vähän vanhempaa topiccia kun tuli pulmia tästä aiheen läheltä.

Itsellä on 66HT:n kuskin oven lasi löystynyt niin, että se pääsee kääntymään oman normaalinsa ympäri (eli kääntynyt kohtisuoraan lasin pinnasta vedetyn akselin ympäri). Vääntymää ei huomaa paljaalla silmällä kun lasia nostaa tai laskee. Nostaessa ikkuna kuitenkin "paukahtaa" paikalleen. Heitto on noin sentin luokkaa kun katsoo lasin etureunan ja ohjaavan hahlon erotusta aivan lasin alareunassa.

Voisiko tässä olla myös kyse noista muovirissoista? (Niin missäspäin nämä rissat sijaitsevat, en muista huomanneeni niitä tuossa asiaa tutkiessani)

Itse mietin jotain kiristyskeinoa, jolla lasin saisi pysymään paremmin paikallaan. Onko tällaisia paikkoja jossain?
jaaha, että näin....
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Noi ikkunannostimet muuttu joka toinen vuosi musteissa, mutta ne rissat kulkee ikkunannostimen "saksien" urissa oven sisalla. Sissapahvin irrottamalla asia selkenee huomattavasti. Jos meinaat purkaa viritelman, niin hanki huoltokirja. Fordin insinoori on ollut taas harvinaisen viisas viritellessaan tuotakin systeemia... :shock:

Kuitenkin.. Toi sentin heitto-ongelma voi hoitua ihan saatamalla oven alapuolella olevia ruuveja (auki, siirto ja kiinni). En kylla ole varma, onko tuossa 66:ssa ihan noin helppoa.. Silla noin se koko nostosysteemi kallistuu sivusuunnassa takaapain katsoen 69-70 (ja kiertyy, jos siirtelee eri tahtiin).
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minä sorvasin ne muovirissat mustasta pomista, ( nailonia ) kestää taatusti pitkään, ne muovisetkin kestää pitkään, mut varma on aina varmempi :!: . Samoin ne nostimen hampaat hitsasin ja hioin hivenen tiukaksi niin on vara kulua, hyvin on pelittänyt.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mua jännittää HT:n taaemmat ikkunat, meinaa sutasta tyhjää. Pitää kädellä auttaa kun veivaa.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

MONTTU kirjoitti:Mua jännittää HT:n taaemmat ikkunat, meinaa sutasta tyhjää. Pitää kädellä auttaa kun veivaa.
Veikkaisin, etta takaikkunoiden kanssa putsaus ja reipas ruiskaus valkosta vaseliinia (siis sita kestovaseliinia purkista, pervot) korjaa tilanteen. Maa en vaivautunu vaihtamaan legoja takana, kun ne oli ihan ok ja huolto riitti. Ei taka-akkunoita kuitenkaan veivata kovin paljoa... Toimii, ala koske.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin