Miten meni varttimaili?
Valvoja: Ville K
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Peltisarjat on hommattu. Talven aikana välitys vaihtuu 3.0 -> 3.4 ja lukkokin perään tulee. Uusi K&N:n 14x3 putsarikin on pellin alla. Josko näillä jo aika parantuisi jollakin lailla. Nokan ja kannen kun vielä muuttaisi niin sitten varmaan ajat alkaisi 14, mutta ne eivät vielä tänä talvena vaihdu. Kesällä nähdään miten paljon näillä muutoksilla.
Aikoinaan kun keulilla vielä oli 5.0 HO vm. 92-94, RPM imusarja, 600 vac Holley, kansissa uudet seetit ja kanavia hyvin vähän siistitty, valupakosarjat 2½" putkisto, muutoin kone oli täysin vakio. Renkaat 225/60 R 15 Continental EcoContact.
Auto kulki vartimailin C4 laatikolla ja 3.00 lukollisella perällä noin 14,7s.
Muutos 1.
T5 manuaali
paras tulos 14,7 s.
Muutos 2.
3.80 perävälitys
paras tulos 14,5 s.
Koneen tehoksi mitattiin kampiakselilta noin 250 hp Tri-Y pakosarjoilla ja 600 db Holleylla, Weiand Action +Plus imusarjalla.
Muutos 3. 4. 5.
Kone vaihtoon
13,8 s.... 13,3 s....????
Auto kulki vartimailin C4 laatikolla ja 3.00 lukollisella perällä noin 14,7s.
Muutos 1.
T5 manuaali
paras tulos 14,7 s.
Muutos 2.
3.80 perävälitys
paras tulos 14,5 s.
Koneen tehoksi mitattiin kampiakselilta noin 250 hp Tri-Y pakosarjoilla ja 600 db Holleylla, Weiand Action +Plus imusarjalla.
Muutos 3. 4. 5.
Kone vaihtoon
13,8 s.... 13,3 s....????
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Lisähaastetta tuo se että jos viereisellä radalla on joku race mies avoimilla putkilla, yritä siinä sitten kuunnella omaa autoa. Menee puhtaasti mittarilähdöksi.Tapsa kirjoitti:ja lisä jännitys momentin vielä tuo
jos toinen samallainen on vieressä ja pitäis vielä peitota....
ikuinen treenaja itsekkin on, ammattikuskit on sitten eri asia !
mutta aina pelkkä koneteho ei tuo huippuaikaa
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Miltä luulette sen lähdön tuntuvan kun edessä on 10 autoa ja takana toiset kymmenen ja jokaisella tarkoitus ennättä ensimmäisenä mutkaan joka on noin 300 metrin päässä.Fastback kirjoitti:Lisähaastetta tuo se että jos viereisellä radalla on joku race mies avoimilla putkilla, yritä siinä sitten kuunnella omaa autoa. Menee puhtaasti mittarilähdöksi.Tapsa kirjoitti:ja lisä jännitys momentin vielä tuo
jos toinen samallainen on vieressä ja pitäis vielä peitota....
ikuinen treenaja itsekkin on, ammattikuskit on sitten eri asia !
mutta aina pelkkä koneteho ei tuo huippuaikaa

Esim. jotain tällaista
http://koti.mbnet.fi/tnracing/videot/Al ... kolari.wmv
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Eipä näkynyt Jyriä siellä seassa
Oma kokemus oli syysratapäiviltä, että perän tuenta vei suurimman osan huomiosta. Alkoi pompottamaan jos yritti rivakkaa lähtöä. Paras aika tuli sitten kytkimen kanssa hyssytellen. Ajat oli muuten samaa luokkaa, jos eli erot syntyivät ajosuorituksen osalta tuolla ekalla 60ft matkalla. Kone kun on aika mieto, niin ei ole niin tarkkaa missä vaihtaa...

Oma kokemus oli syysratapäiviltä, että perän tuenta vei suurimman osan huomiosta. Alkoi pompottamaan jos yritti rivakkaa lähtöä. Paras aika tuli sitten kytkimen kanssa hyssytellen. Ajat oli muuten samaa luokkaa, jos eli erot syntyivät ajosuorituksen osalta tuolla ekalla 60ft matkalla. Kone kun on aika mieto, niin ei ole niin tarkkaa missä vaihtaa...
Falconilla kesällä 2004 Hyvinkäällä jotain 14,4 hieman piristetyllä 289:llä. Tänä kesänä 347:llä Kiikalassa 12,7 176 ja seuraavana viikonloppuna 11,9 181 Alastarolla. Ens kesänä koitetaan parantaa, on yks pikkujutttu mielessä millä saa aika kivasti lisää voimaa 

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
heh, toihan kuulostaa hyvältä. Mitähän ilokaasuja sitä suunnitellaan...?Tapsa kirjoitti:Ai pikkujuttu ... tuntuvan hevosmäärän lisäämiseksi, Hmm...
jollakin keinoin voi onnistuakin !![]()
jos on pikkujutska niin kerro ihmeessä tälle
hevosvoima nälkäiselle sakille...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Eihän 14,974 s ja 151,63 km/h vartilla ole ihan kehnoimpia suorituksia varsinkaan vakiofoxilla - ihan oolrait aikahan tuo. 0,8 sekuntia nopeampaa kuin minä vakiolla 289 2V '65 Fastbackilla. Katso V8 magazinesta V8 gti päivien aikaa niin pääsee vähän jyvälle missä mennään.Jukka kirjoitti:Hei Fastbackki:
Onko hyvin jos vakio foxilla ajaa paremman varttimailiajan kun kun 351Cobrajet+C6 autolla?![]()
![]()
![]()
En ole varttimaili-ihmisiä ollenkaan mutta sitäkin tuli kokeiltua oikein muutaman lähdön verran Pohojammaalla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Aika oikeella alueella ollaan...harmi vaan että konetta ei alunperin oikein rakennettu "sitä" silmälläpitäen mutta kai se sellasen pienen 125-150hv lisäyksen kestäisi. Taala/hp suhde ei ollenkaan paha. Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kokonaan uusi huomattavsti suurempi kone mutta samalla menisi koko loppu voimalinja uusiksi.Fastback kirjoitti:heh, toihan kuulostaa hyvältä. Mitähän ilokaasuja sitä suunnitellaan...?Tapsa kirjoitti:Ai pikkujuttu ... tuntuvan hevosmäärän lisäämiseksi, Hmm...
jollakin keinoin voi onnistuakin !![]()
jos on pikkujutska niin kerro ihmeessä tälle
hevosvoima nälkäiselle sakille...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
"Oi rakkaat huuleni älkää kaareutuko". Hmm, no hyvin tuo 347 tuntuu falconia kuljettavan, hiero alusta kohdalleen ja kun se toimii niin sitten elämää suurempaa nokka-akselia.Ahti kirjoitti:Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kokonaan uusi huomattavsti suurempi kone mutta samalla menisi koko loppu voimalinja uusiksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
ilokaasu ei tuo niinkään hirveää tehon lisäystä, mutta se hirveä väännön lisäys on se mikä rikkoo paikkoja. Ilokaasulla voimaa tule gurujen mukaan melko brutaalisti ja silloin särkyy paikkoja.Tapsa kirjoitti: motti kaasun kanssa tosiaan monesta kohtaa hieman kovemmalle rasitukselle...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3