Foxin perästä kuuluu vollotusta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Foxin perästä kuuluu vollotusta

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Normaali tasakaasuajossa kuuluu parin tuhannen kierroksella tasaisen inhottavaa vollotusta/ujellusta takaapäin. Kiihdytettäessä ääni häviää samalla kun kierrokset nousee. Nämä on näitä ilmeisen perinteisiä, aikaa myöten jokaista takavetoista autoa vaivaavia juttuja, mutta valaiskaa nyt minulle, että mikä sieltä on loppumassa ja minkälaisia kustannuksia on luvassa kun se vollotus otetaan sieltä pois.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Foxin perästä kuuluu vollotusta

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Juselius kirjoitti:mutta valaiskaa nyt minulle, että mikä sieltä on loppumassa ja minkälaisia kustannuksia on luvassa kun se vollotus otetaan sieltä pois.
Kuvailemasi äänilähde on ilmeisesti lähtöisin ison lautaspyörän- ja pinion rattaan väärästä kosketuskulmasta/kulumisesta. Joka todennäköisesti on seurausta joko pinion akselin laakereiden ja/tai murikan poskilaakereiden liiallisesta kulumisesta.
Korjaus: vaihda kaikki perän laakerit ja välitys nin vollaaminen sattaa loppua.
Kustantaa noin 500-1000€ varaosineen ja töineen, riipuen omantyön osuudesta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mulla 8" jollotteli vähän kaikissa nopeuksissa. Ostin uuden lukon (poskilaakerit tuli mukana), murikka irki ja Ikaalisiin H&H performance asensi lukon paikoilleen. Hammasvälystä oli n.1mm luokkaa. Säädettiin 0.3-0.4mm välykselle ja murikka takaisin kiinni. Perän jollotus vaihtui ulvontaan... Tosin ääni tuli niistä kahdesta viivasta asvaltissa !!

Kustannukset:
Lukko: 450e
As.työ: naurettavan vähän
Öljyt: työmaan hanasta...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

JXA-26 kirjoitti:Mulla 8" jollotteli vähän kaikissa nopeuksissa. Ostin uuden lukon (poskilaakerit tuli mukana), murikka irki ja Ikaalisiin H&H performance asensi lukon paikoilleen. Hammasvälystä oli n.1mm luokkaa. Säädettiin 0.3-0.4mm välykselle ja murikka takaisin kiinni. Perän jollotus vaihtui ulvontaan... Tosin ääni tuli niistä kahdesta viivasta asvaltissa !!

Kustannukset:
Lukko: 450e
As.työ: naurettavan vähän
Öljyt: työmaan hanasta...
Mitäs öljyä laitoit?
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Nesteen 80/90 LS api GL-5 Ainakin toiminu tähän asti moitteetta.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin